Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-05, 18:43   #1456
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Afrikansk jättesnigel äter en morot.

Fick mig att tänka på filmer där de nackar människor och föder dem till grisar, men tänk muterade jättesniglar istället. Vilka gaddar som verkar gömma sig där inne.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 19:46   #1457
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
o



Väntade på panta-mera loggon och låten.

Fan vad gött med sommarlov!
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-06, 04:44   #1458
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag tröttnar aldrig på den här snubbens slaktning av "geniet" Elon Musk.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-06, 08:33   #1459
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tröttnar aldrig på den här snubbens slaktning av "geniet" Elon Musk.
Var ju knappt underhållande, var inte ens fyndig. Självklart när man kommer till slutet av videon är det bara ett försök till att fiska views och subs genom Elons namn.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-06, 09:09   #1460
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Var ju knappt underhållande, var inte ens fyndig. Självklart när man kommer till slutet av videon är det bara ett försök till att fiska views och subs genom Elons namn.
Jag tror du missade poängen ganska ordentligt. Han har gjort en massa videos där han visat hur mycket av det Elon påstår bara är bullshit och orealistiskt säljsnack.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-06, 09:26   #1461
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror du missade poängen ganska ordentligt. Han har gjort en massa videos där han visat hur mycket av det Elon påstår bara är bullshit och orealistiskt säljsnack.
Musk har ju en hel del vettiga idéer, men ibland känns det som att han bara får en idé som han tänker typ "Det här skulle vara coolt/kul att göra" och sen försöker sälja in det som en lösning på mänsklighetens problem :p

Typ någon som startar ett klädmärke bara för att få bestämma hur ens egna kläder ska se ut och sen försöker sälja det till den breda massan för att få ekonomiskt stöd för idén.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-06, 09:59   #1462
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Musk har ju en hel del vettiga idéer, men ibland känns det som att han bara får en idé som han tänker typ "Det här skulle vara coolt/kul att göra" och sen försöker sälja in det som en lösning på mänsklighetens problem :p

Typ någon som startar ett klädmärke bara för att få bestämma hur ens egna kläder ska se ut och sen försöker sälja det till den breda massan för att få ekonomiskt stöd för idén.
Samt att folk verkar svälja hans bullshit med hull och hår fast det är bara hypesnack och inget innehåll.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 22:13   #1463
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 22:41   #1464
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
[yt]_AjRR6c--Ak[/yt.]
Whaaaat är de tillbaka igen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 12:00   #1465
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 12:10   #1466
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold Visa inlägg
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 14:49   #1467
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Musk har ju en hel del vettiga idéer, men ibland känns det som att han bara får en idé som han tänker typ "Det här skulle vara coolt/kul att göra" och sen försöker sälja in det som en lösning på mänsklighetens problem :p

Typ någon som startar ett klädmärke bara för att få bestämma hur ens egna kläder ska se ut och sen försöker sälja det till den breda massan för att få ekonomiskt stöd för idén.
Musk är i grunden en kreativ person. De kände organisationspsykologen Adam Grant som hade ett resonemang som passar perfekt på Musk. Han menade att kreativa personer egentligen bara har fler idéer än andra, inte att alla deras idéer är bra. Mozart och Beethoven anses t.ex. ha komponerat nästan tio gånger så mycket musik som sina konkurrenter, delar av det skit, delar av det mästerverk. Newton gjorde banbrytande saker för vetenskapen samtidigt som han i nästa stund lekte med alkemi och rena dumheter. Edison varvade regelbundet enorma framgångar och vanvettiga fiaskon. Tesla varvade geniala innovationer med fullständig galenskap, särskilt mot slutet.

Problemet med Musk är att han inte har något filter. Han bara spottar ur sig saker när han kommer att tänka på dem och förstår inte att hålla sina mer radikala tankar för sig själv. Alla idéer är inte bra bara för att de dyker upp i Musks huvud, men en del är det - oftast de som han stött och blött mer seriöst tillsammans med andra och försöker göra något av, snarare än rent babbel och flum.

Senast redigerad av yia den 2019-06-09 klockan 14:51.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 14:56   #1468
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Elon är bra.

Mer Elon som bara kör på det han tror, mindre byråkrati och gråa företag där allt tar 100 år.

Elon gör ju massa bra saker, trots nej-sägare. Dominerar elbilar och har sina egna raketer som är 10 ggr mer effektiva än NASAs. Då är det okej om några tar vissa av hans idéer som flum eller något projekt som inte lyckas.

__________________
P r o f e . t

Senast redigerad av Fredszky den 2019-06-09 klockan 14:57.
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 18:53   #1469
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 03:01   #1470
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Afrikansk jättesnigel äter en morot.

Verkar vara snabbspolat, jag hade många ungefär sådana på gården förr. Snäckorna är runt 10-15cm. Hatade tanken på att de skulle hamna i gräsklipparna men såg aldrig det hända.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)