Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-01, 17:15   #2041
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Pass 2: löpning, 6.5 km, 5:38 km/h
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-03, 15:57   #2042
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Pass 1
3 varv: 8 chins, 8 ring dips
2 min vila
Sedan 7, sedan 6, sedan 5 i samma mönster

Sälrodd 60 kg x 5 x 5
Mellan varje set:
12-10-8-6-4 single arm db OH strict press 14-16-18-20-22 kg

5 min EMOM 7 t2b

Pass 2
Löpning, 20 km
14 @ 5:50
2 @ 5:15
3 @ 4:45
1 @ 6:00
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-05, 18:04   #2043
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Oväntat fräsch efter söndagens långpass. Lite ömma knän igår förmiddag bara.

Löpning
3x2 km @ 4:15 min/km, 3 min gåvila
Totalt 10.2 km med uppvärmning/nedvarvning
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-06, 08:00   #2044
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Striktpress
50 kg x 4 x 5
Supersetat med lårcurl och gynekologstol

10 min EMOM:
Min 1: 5-4-4-3-3 false grip ring pullups
Min 2: 5 strikta djupa ring dips

Raka marklyft 3x12

Single arm dumbbell push jerk (per sida):
22 kg x 5
24 kg x 5
26 kg x 5
28 kg x 3
30 kg x 3
32 kg x 1
34 kg x 1

Bar muscle up 4x2
HSPU 3x4
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 08:19   #2045
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Hipthrust
80 kg x 4 x 10

Chins
+ 16 kg x 4 x 7
3 x 5 chest2bar

Löpbandsintervaller
7 x 400 meter @ 16 km/h (3:45 min/km), 1% incline 90 sek vila

Lite för långsamt tempo kanske, blev rejält svettig men pulsen låg runt 160 och återhämtade sig väldigt snabbt när jag stannade. Å andra sidan var det ett tufft pass i förrgår eftermiddag och räknar med två pass i helgen varav ett långpass, så var kanske bra att det här blev lite mellanmjölk.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 15:21   #2046
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Bra intervaller! Har du pulsband till din klocka? Frågar eftersom att Forerunner 235 är extremt opålitlig utan pulsband, jag har t.ex. helt ignorerat det där med puls sedan jag upptäckt att jag får helt orimliga resultat på mina pass. Åberg har pulsband och får rimliga siffror.

Har du något bocka-av-pass du vill göra innan loppet? Intervaller i något visst tempo eller någon distans på en viss tid? Typ för att känna att "nu fan är jag redo för att persa".
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 16:52   #2047
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Bra intervaller! Har du pulsband till din klocka? Frågar eftersom att Forerunner 235 är extremt opålitlig utan pulsband, jag har t.ex. helt ignorerat det där med puls sedan jag upptäckt att jag får helt orimliga resultat på mina pass. Åberg har pulsband och får rimliga siffror.

Har du något bocka-av-pass du vill göra innan loppet? Intervaller i något visst tempo eller någon distans på en viss tid? Typ för att känna att "nu fan är jag redo för att persa".
Nej jag kör bara klockan, men jag tycker den visar rimliga värden faktiskt. Åtminstone korrelerar upplevd ansträngning alltid med pulsen. Jag kan känna att "nu visar nog klockan 140", så gör den det. Motsvarande för 160 och 170, vet ungefär hur jobbigt det känns. Sedan om 160 på klockan är 155 eller 165 i verkligheten bryr jag mig inte om (egentligen bryr jag mig inte så mycket om pulsen över huvud taget, men när den finns som mätpunkt är det ju kul att titta på den).

Just handledspulsband blir ju väldigt individberoende eftersom den mäter optiskt, och en extra mörk, hårig eller fet underarm med otydliga vener kommer ju ge sämre mätningar. Sen måste man även se till att pulsmätaren kalibrerat sig innan man startar aktiviteten, det gör man genom att man ser att hjärtat högst upp går från pulserande vitt/grått till att få ett annat utseende, kan inte komma på nu vad den föreställer men man ser tydlig skillnad när den är redo. Startar man innan den är redo brukar det vara kört att få en vettig mätning, då visar den vad fan som helst.

Nej, har nog inget bocka av-pass. Borde vara pb-redo, har ju förberett mig bra mycket bättre nu än inför Norrköpings stadslopp och banprofilen är snällare. Ska till en riktigt dålig dag för att jag inte ska slå 44:20 eller vad det nu var jag fick exakt.

---

Varit lite dålig på att logga. Inget direkt att rapportera, tog 80 kg i overhead squat häromdagen vilket är pb. Igår blev det 14 km i 5:40-tempo och idag 8.5 km i 6:30-tempo.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 17:08   #2048
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Okej! Ajja, kanske kan diffa klockor emellan. För min och Werns 235:er är det hur som helst totalt opålitligt. Ante sa något om att det ofta var så med den typen av klockor. Han kör pulsband runt bröstet. Har funderat på att köpa samma för att få tillförlitliga resultat men har kommit fram till att jag inte är tillräckligt intresserad

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 13:16   #2049
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Igår
12 km med 2x3 km tröskel (4:30-4:40 min/km)

Idag
13 km välkuperat motionsspår, 6-tempo
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 19:39   #2050
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Intervaller
7x800m @ 3:55-4:00 min/km, 1 min gåvila

Som vanligt fina vyer när man springer i Wolfsburg.

__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 10:54   #2051
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Varvetmilen på lördag, va? Fan så spännande Tror att du kommer att göra en riktig kanontid och precis som mig bli överraskad över hur bra det gick! Gissar att du börjar bli lite nervös men det är bara positivt, desto skönare sen när det är överstökat. Att ligga som en hög i målområdet och känna att man gjorde vad man kunde är helt fantastiskt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 18:52   #2052
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Varvetmilen på lördag, va? Fan så spännande Tror att du kommer att göra en riktig kanontid och precis som mig bli överraskad över hur bra det gick! Gissar att du börjar bli lite nervös men det är bara positivt, desto skönare sen när det är överstökat. Att ligga som en hög i målområdet och känna att man gjorde vad man kunde är helt fantastiskt.


Japp! Varit iväg snart två veckor på jobb så knappt tänkt på att det är i helgen, men har kunnat löpa rätt bra iaf. Riktigt trevligt att ha ”upptäckt” löpningen, det gör att acceptabel träning på resor blir så mycket enklare. Går ju alltid att bränna av ett bra löppass men om preferensen är att man måste ha ett välutrustat gym blir det svårare.

Jag är fan osäker på vad jag ska hoppas på. Ena sekunden tänker jag ”äsch, sub 43 bodde jag väl kunna damma av, tog ju sub 45 i augusti med nästan noll löpträning i ett lopp med en del backar”, men samtidigt är ju 4:20 ett rätt saftigt tempo för mig, det är ju där jag ligger när jag kör intervaller om 2-3 km på träning.

Väderprognosen säger en solig och redigt blåsig dag i Mantorp på lördag. Blåst suger. Vad är din uppfattning, är det något sånär vindskyddat på banan eller är det rena flygfältet?



Idag
4 km jättelångsam jogg kring mitt flygplatshotell i Hanover. Förmodligen den absolut tråkigaste sträckan jag någonsin sprungit, bland parkeringshus och stora asfaltsytor. 7-tempo typ, verkligen bara för att röra lite på benen.

Sedan lite pump i ett pyttelitet hotellgym.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 23:00   #2053
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Oj, hmm. Det är ju öppet alltså men samtidigt lite skog runt omkring. Så kanske inte Bråvalla-öppet men ändå jävligt öppet.

Lycka till i alla fall, ska hålla tummarna!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 23:18   #2054
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Tjusiga pass med 20 km löpning samma dag som styrka, bra där.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 12:55   #2055
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Varvetmilen Mantorp Park

Nja... strul på jobbet, jobbade sent igår och sov kasst, vaknade mitt i natten och tänkte på jobb etc. Vaknade på morgonen mörbultad och kände mig i sämst form men bestämde mig för att försöka ändra på det. Lyckades tagga till och få bättre känsla under morgonen och var taggad när jag satte mig i bilen.
Väl på plats kändes benen hyfsat lätta. MEN, det blåste så inuti helvetet, och det var full motvind på rackingbanans ca 1 km raksträcka som dessutom går svagt uppför. Det kompenserade aldrig riktigt heller eftersom det kringelikrokades på väg tillbaka.

Första varvet: höll mig i skinnet i starten och lät mig inte dras med de som satte iväg utan höll runt 4:15 fram till rakan, där jag missbedömde mig. Tog rygg på ett gäng som sprang lite för snabbt, så jag tappade dem och var helt ensam i 10 m/s storm rätt i ansiktet. Det sög balle. Såfort rakan var över blev jag passerade av ett gäng runkare som åkt snålskjuts på mig hela rakan. Läxa lärd. Skruvade upp tempot och slutförde första varvet på strax under 15.

Andra varvet: placerade mig bakom en klunga som höll ett tempo som kändes lämpligare, men visade sig att det blev lite för långsamt istället. På rakan hoppade momentantempot på klockan ner till 4:50 som lägst och jag såg genomsnittstempot dala också, men det var inte värt att rycka loss för då skulle jag bli ensam igen och det skulle suga för hårt. Gick i mål strax innan 30 min.

Tredje varvet: drog upp tempot och hittade en rygg som höll ganska högt tempo inför rakan, men eftersom det var sista varvet bestämde jag mig för att håll i. Han var dessutom en stor fan så han skyddade bra. Tog revansch på första varvet, och passerade honom så fort rakan var över. Hade rätt bra med kraft kvar och brände av sista kilometern sub 4, med en spurt på målrakan i 2:51-tempo. Slutade på 44:21. Det är tävlings-pb med 8 sekunder, så det är ju kul. Hade dock ställt in mig på sub 43 innan vilket jag tror varit fullt möjligt i mindre vind, det var verkligen stor skillnad på rakan och på tillbakavägen när det var mest sidvind.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)