Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-15, 21:00   #16
Sansad
Registered User
 
Sansads avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 278
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Jag tränar mer på gymmet än på forumet men vi är alla olika.
Haha
Sansad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 14:00   #17
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Finns det något "tecken" på när man borde överväga att bulka? Jag har styrketränat seriöst i tre år men mina resultat den senaste tiden har stått relativt still och jag funderar på om en viktuppgång är det jag behöver?

Jag väger 74-75 kilo och står 186 cm över marken. Har stundtals räknat kalorier, men gör det inte dagligen. Är relativt nöjd med min kroppskomposition i dagsläget (vill inte bli varken fetare eller smalare) men mer muskler hade jag gärna haft. Tränar push pull legs sex dagar i veckan. Tränar i princip uteslutande för att se bra ut naken.
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 15:01   #18
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Finns det något "tecken" på när man borde överväga att bulka? Jag har styrketränat seriöst i tre år men mina resultat den senaste tiden har stått relativt still och jag funderar på om en viktuppgång är det jag behöver?

Jag väger 74-75 kilo och står 186 cm över marken. Har stundtals räknat kalorier, men gör det inte dagligen. Är relativt nöjd med min kroppskomposition i dagsläget (vill inte bli varken fetare eller smalare) men mer muskler hade jag gärna haft. Tränar push pull legs sex dagar i veckan. Tränar i princip uteslutande för att se bra ut naken.
Att du vill ha mer muskler kan väl anses som ett tecken.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:17   #19
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Att du vill ha mer muskler kan väl anses som ett tecken.
Jo, det är sant... Å ena sidan vill jag verkligen inte stå och stampa på samma vikter en längre tid. Å andra sidan tycker jag mig se så många här på brädan berätta om hur dåligt bulk varit då de tvingats till långa deff-perioder efteråt... Är väldigt kluven inför det här med att bulka, om det verkligen är så effektivt för att bygga muskler eller inte. Och nu pratar jag inte ens om någon slags grisbulk, utan ett så litet överskott möjligt
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:32   #20
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Jo, det är sant... Å ena sidan vill jag verkligen inte stå och stampa på samma vikter en längre tid. Å andra sidan tycker jag mig se så många här på brädan berätta om hur dåligt bulk varit då de tvingats till långa deff-perioder efteråt... Är väldigt kluven inför det här med att bulka, om det verkligen är så effektivt för att bygga muskler eller inte. Och nu pratar jag inte ens om någon slags grisbulk, utan ett så litet överskott möjligt
Bulk kan göra underverk. Jag tränade under ca 2 år på underskott och sedan kom skadorna. Jag började äta mycket och träna lite. Nu började jag träna seriöst igen och fortsatte äta mycket, på gränsen till grisbulk, och jag ökar som fan.

Ökar 2,5kg i veckan på bänkpress, det går i rasande takt. Men fet är jag och en hård deff väntar. Så ja bulk kan göra stooor skillnad!
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 17:26   #21
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Träffa av sin kaloribalans är inte alltid enkelt
Om vi pratar om att stå stilla i vikt (sett på medelvikt vecka för vecka om man väger sig varje dag), är väl ändå inte svårt för en frisk person?
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 20:25   #22
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
To get stronger, the conventional literature advises the consumption of around 200 to 400 calories more energy than we expend. This is woefully inadequate for most people who are serious about their training, and absolutely positively inadequate for an underweight male who is trying to gain muscular bodyweight. It has been the experience of the authors that a more reasonable intake to ensure recovery and strength gains would be at least 1000 calories per day over baseline requirements. If a gain in muscular bodyweight is the primary goal, a surplus of at least 2000 calories per day, and perhaps much more for some people who are inefficient metabolizers, will be needed.
- Rippetoe, Mark; Baker, Andy. Practical Programming for Strength Training

Så 2000kcal över energibalans om dagen, då killar
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 23:13   #23
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
- Rippetoe, Mark; Baker, Andy. Practical Programming for Strength Training

Så 2000kcal över energibalans om dagen, då killar
Wtf? Två kilo viktuppgång i veckan?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 02:49   #24
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Låter utomordentligt. Om man vill bli fet.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)