Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-19, 18:45   #2911
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Av nån anledning var jag nervös idag när jag skulle bänka.
Gick och tänkte på vad du skrev Damien " det e nu det visar om jag klarar 170"

Uppvärmningen kändes bra, inte ont i axlarna, men tyckte det saknas lite fart.
Sista setet skulle jag göra en 6:a på 140, men gjorde bara en 5:a själv och fick hjälp på den 6:e. Han som stod bakom sa att han hjälpe mig med typ 50 gram, men hjälp är hjälp och blev grymt besviken.....
Körde vidare med hantelpress där jag inte heller klarade det jag gjorde förra passet.

Men men jag kör vidare och ser vad som händer i slutet av programmet, 170 kan ju finnas där ändå.
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 18:58   #2912
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Det ser jag fram emot att läsa om. Det är från nästa vecka det börjar visa sig om du har styrkan för 170kg
Hur många har du gjort som mest på 140, 145 och 150?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Deadlift Visa inlägg
Av nån anledning var jag nervös idag när jag skulle bänka.
Gick och tänkte på vad du skrev Damien " det e nu det visar om jag klarar 170"

Uppvärmningen kändes bra, inte ont i axlarna, men tyckte det saknas lite fart.
Sista setet skulle jag göra en 6:a på 140, men gjorde bara en 5:a själv och fick hjälp på den 6:e. Han som stod bakom sa att han hjälpe mig med typ 50 gram, men hjälp är hjälp och blev grymt besviken.....
Körde vidare med hantelpress där jag inte heller klarade det jag gjord förra passet.

Men men jag kör vidare och ser vad som händer i slutet av programmet, 170 kan ju finnas där ändå.
Du var nervös i onödan eftersom jag skrev att det är från nästa vecka det visar sig hur du ligger till, dvs från 5repparen ;-)

Så känn pressen nu och gör 145x5 nästa vecka
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 19:05   #2913
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Man brukar klara 5-6reps på 85%.
85% av 170 är 145.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 20:35   #2914
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Talking

Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Du var nervös i onödan eftersom jag skrev att det är från nästa vecka det visar sig hur du ligger till, dvs från 5repparen ;-)

Så känn pressen nu och gör 145x5 nästa vecka
Hahaha då känns det mycket bättre
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 21:27   #2915
ArnoldOnLehmä
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: skogen
Inlägg: 2 006
Andra svängen av gamla mm2k i sittande axelpress. Vart sjuk efter pass 13 i söndags, 87,5x5x3. Dock frisk igår så körde sista idag men med låsning på vänster skuldra. Det blev som på pappret 90x3 95x2 100x1, lite fusk på djupet första repsen med 90 och 95. Har ökat 17,5 kg eller 22% på 18 veckor.
__________________
Lyssna på SaunaGhouls!!! http://www.myspace.com/saunaghouls

nya journalen
http://<br /> http://www.kolozzeum....ad.php?t=86344
ArnoldOnLehmä är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 13:33   #2916
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldOnLehmä Visa inlägg
Andra svängen av gamla mm2k i sittande axelpress. Vart sjuk efter pass 13 i söndags, 87,5x5x3. Dock frisk igår så körde sista idag men med låsning på vänster skuldra. Det blev som på pappret 90x3 95x2 100x1, lite fusk på djupet första repsen med 90 och 95. Har ökat 17,5 kg eller 22% på 18 veckor.
Mycket bra.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 13:38   #2917
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Maxreppar vidare...

Bänkpress
20x10, 3set
40x5, 60x5, 60x3, 70x1, 80x1, 100x1, 110x1 115x8, 110x7, 100x6

Långsamma reps
60x10, 40x10, 20x15

Ett av delmålen avklarat.
Huvudmålet denna omgång får bli 120x8.
Andra mål som är mindre viktiga är 110x12 och 115x10.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 18:22   #2918
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Maxreppar vidare...

Bänkpress
20x10, 3set
40x5, 60x5, 60x3, 70x1, 80x1, 100x1, 110x1 115x8, 110x7, 100x6

Långsamma reps
60x10, 40x10, 20x15

Ett av delmålen avklarat.
Huvudmålet denna omgång får bli 120x8.
Andra mål som är mindre viktiga är 110x12 och 115x10.
Starkt 💪
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 08:18   #2919
wird
Registered User
 
wirds avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Kiruna
Inlägg: 1 243
Jag har lite funderingar kring MM2K och kompövningar.

Kör ni mycket presskomp i form av andra bänkövningar/hantelpress etc, eller ska jag bara följa programmet och köra t ex 3 pass/vecka?

(Kör MM2K version 3)
__________________
Journal

Kiruna AK på webben

Senast redigerad av wird den 2014-02-23 klockan 08:19.
wird är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-26, 22:31   #2920
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Daimen, en fråga till dig!

Jag ska köra mitt återhämtningspass i morgon (torsdag) på nya mm2k, innan maxningen sker på måndag. Jag kombinerar mm2k med hjälp http://www.joeskopec.com/ruspeak.html. På fredag är det 4x4x180 i mark, vilket är relativt tungt för mig. Gör jag bort mig om jag kör detta pass, eller är det bara hårklyveri att hoppa detta passet med hänsyn till måndagens maxning?

När jag körde pass 12 i måndags gick 120 kg upp relativt lätt, men 125 misslyckades jag tyvärr med, även om jag var nära. 1rm satt till 115 kg.
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 07:46   #2921
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Dream Theater

Egentligen vet jag inte, men jag ska ge ett svar som får det att låta som att jag vet vad jag pratar om

Det beror på om du bänkar med brygga eller inte. Ju större brygga man har desto mer hjälper man till med latsen när man bänkar. Och då behöver man vara helt utvilad i ryggen inför maxningspasset.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 17:00   #2922
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Dream Theater

Egentligen vet jag inte, men jag ska ge ett svar som får det att låta som att jag vet vad jag pratar om

Det beror på om du bänkar med brygga eller inte. Ju större brygga man har desto mer hjälper man till med latsen när man bänkar. Och då behöver man vara helt utvilad i ryggen inför maxningspasset.
Haha, jag förstår! Jag bänkar med brygga. Men då vänder jag på det, och kör marken idag. Då får jag en dags vila till, och jag känner väl att det räcker med helgen som vila inför maxningen, om jag nu kör återhämtningspasset för bänken imorgon!

Tack!
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 19:10   #2923
Wreten
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 10
Tänkte dela med mig en ganska galen nybörjarökning jag precis gjort!
Påbörjade MM2K-programmet för fem veckor sedan, då med ett 1RM på 65 kg. Körde de fyra första passen utan problem, men insjuknade i halsfluss inför det femte passet. Blev sängliggande i en vecka, och precis vid tillfrisknad reste jag bort till min flickväns landställe i fem dagar och förlorade även där värdefull tid borta från gymmet. Jag genomförde ett calisthenicspass under resan, där den enda bröstträningen som ingick var några set armhävningar.
Väl hemma igen var det dags för pass fem av programmet, vilket också inkluderar det första failuretestet. Väl under stången upptäckte jag att de vikter jag förut tyckt varit relativt tunga nu kändes väldigt mycket lättare än vad de gjorde för tolv dagar sedan. I failuretestet slängde jag femton strikta repititioner, vilket gjorde mig väldigt förvånad. Förundrad över min nyfunna styrka beslöt jag mig för att maxa nästa pass, då mitt nuvarande inknappade 1RM inte riktigt kändes aktuellt längre. Under maxningen slog jag mitt dåvarande PB (65kg) med 10kg, klarade alltså av 75kg. Galet tänkte jag, då denna ökning endast skett på fem veckor (tacka vet jag nybörjargainz!) samt under en sjukdomsperiod.

Tänkte nu ta en vecka off all träning (alt. all bröstträning) och påbörja ett nytt MM2K-program med mitt nya 1RM. Behövs denna tid off, eller är det bara att återhämta mig från maxningen och sedan påbörja programmet? Har ju ändå precis haft en paus på 12 dagar från all träning, samt avslutade aldrig det tidigare programmet.

Ps. Jag är 17 år gammal, och har precis tränat styrketräning i ett halvår. Ds.
Wreten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 20:31   #2924
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Har hoppat av programmet, mina axlar blev mer och mer irriterade.
Jag ska köra lite lättare ett tag framöver och göra ett nytt försök när jag känner mig redo.
Att programmen funkar är det inget snack om bara man får vara hel ska vem som helst kunna göra pers i bänken med nåt av programmen.
Tack för all feedback och stöd under tiden Damien det var kul����
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 21:32   #2925
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av Wreten Visa inlägg
Tänkte dela med mig en ganska galen nybörjarökning jag precis gjort!
Påbörjade MM2K-programmet för fem veckor sedan, då med ett 1RM på 65 kg. Körde de fyra första passen utan problem, men insjuknade i halsfluss inför det femte passet. Blev sängliggande i en vecka, och precis vid tillfrisknad reste jag bort till min flickväns landställe i fem dagar och förlorade även där värdefull tid borta från gymmet. Jag genomförde ett calisthenicspass under resan, där den enda bröstträningen som ingick var några set armhävningar.
Väl hemma igen var det dags för pass fem av programmet, vilket också inkluderar det första failuretestet. Väl under stången upptäckte jag att de vikter jag förut tyckt varit relativt tunga nu kändes väldigt mycket lättare än vad de gjorde för tolv dagar sedan. I failuretestet slängde jag femton strikta repititioner, vilket gjorde mig väldigt förvånad. Förundrad över min nyfunna styrka beslöt jag mig för att maxa nästa pass, då mitt nuvarande inknappade 1RM inte riktigt kändes aktuellt längre. Under maxningen slog jag mitt dåvarande PB (65kg) med 10kg, klarade alltså av 75kg. Galet tänkte jag, då denna ökning endast skett på fem veckor (tacka vet jag nybörjargainz!) samt under en sjukdomsperiod.

Tänkte nu ta en vecka off all träning (alt. all bröstträning) och påbörja ett nytt MM2K-program med mitt nya 1RM. Behövs denna tid off, eller är det bara att återhämta mig från maxningen och sedan påbörja programmet? Har ju ändå precis haft en paus på 12 dagar från all träning, samt avslutade aldrig det tidigare programmet.

Ps. Jag är 17 år gammal, och har precis tränat styrketräning i ett halvår. Ds.
Du kan köra igång när du känner dig återhämtad.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Deadlift Visa inlägg
Har hoppat av programmet, mina axlar blev mer och mer irriterade.
Jag ska köra lite lättare ett tag framöver och göra ett nytt försök när jag känner mig redo.
Att programmen funkar är det inget snack om bara man får vara hel ska vem som helst kunna göra pers i bänken med nåt av programmen.
Tack för all feedback och stöd under tiden Damien det var kul����
Tack själv, det var skoj för mig med
Synd att axlarna bråkade för mycket.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)