Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-01-31, 20:03   #1546
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Var kul att se John Scott glad, då blev även jag glad inombords. Var rätt kul när hela Bridgestone Center buade ut Kane och så ser man Scott bredvid och håller på att garva ihjäl sig medans Kane försöker hålla masken
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-31, 21:33   #1547
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Var kul att se John Scott glad, då blev även jag glad inombords. Var rätt kul när hela Bridgestone Center buade ut Kane och så ser man Scott bredvid och håller på att garva ihjäl sig medans Kane försöker hålla masken
Haha håller med.

Jag har ju följt Larkin en del eftersom jag håller på Red Wings. Maken till genombrott den killen håller på tt få, USAs näste storspelare känns det som. Jösses vilken skridskoåkare och vilken teknik. Kan dessutom bjuda på sig själv. En annan hit under tävlingarna var ju Brent Burns Chewbacca-mask tycker jag
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-31, 22:51   #1548
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Ja eller

(Tryck ej om ni inte sett än)

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-01, 11:42   #1549
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Sjukt jävla snabb han är Larkin. Rekordtid trots att han halkade.


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-01, 12:41   #1550
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Chicago Mission 1999 vs. CSKA Moskva 1999. Matchen är från 2013 och vid 03:40 spårar det ur med slagsmål

Haha.
Brorsan har vart över i staterna denna säsong och spelat i "Dallas Snipers", tydligen en del slagsmål på deras matcher. Lol.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-02, 08:20   #1551
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Idag ska Toronto visa upp sin nya logga och matchställ.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-02, 08:30   #1552
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-02, 08:50   #1553
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
https://www.nhl.com/news/soul-on-ice...ockey/c-797168


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-05, 08:31   #1554
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499


Efter att Barclays Center's CEO sagt att folk som gnäller på dåliga sittplatser med dålig syn över isen säger att man kan kolla matchen på sin smartphone istället
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-05, 08:42   #1555
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Kan inte låta bli att länga till World Cup. Fatta vilka backar vi i Sverige har att tillgå. Erik Karlsson, John Klingberg, Oliver Ekman Larsson, Victor Hedman, Niklas Kronwall, Hampus Lindholm, Niklas Hjalmarsson, plus en massa andra som inte ens är påtänkta för att dessa ä så otroligt bra.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-05, 14:38   #1556
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Jag tycker att det vore fint om Lundqvist kunde vinna Stanley Cup innan han går i pension, hoppades på det förra året, men nu känns det längre bort.

Jag tror att det som talar emot Lundqvist mest är:
Rick Nash, som drar in 8 miljoner dollar(med kontrakt i 3 år till har jag för mig) om året och producerar i år som någon som platsar i en hyfsad checking lina trots att han är med på samtliga PP. För kontext så har Nicklas Backström 6,5 mille i lön och producerar 50% mer mål och assist.

På grund av salary cap så kommer Rangers aldrig under Lundqvists tid kunna behålla någon storforward. Så när J T Miller's kontrakt ska omförhandlas om ett år så är det inte säkert att de kan behålla honom och han är på 1/10 av Nash's lön bättre än Nash och går framåt med stormsteg. Dessutom så underpresterar Nash ännu mer i slutspel. Man kan inte vinna SC när ens mest betalda forward inte kan göra mål i slutspel, tyvärr.

Rangers senaste 32 PP: 1 mål. Rick Nash, om du är ett Rangersfan, gör nåt kontraktbrott så du kan sitta i publiken istället, det blir roligare för dig och för alla andra.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-05, 19:53   #1557
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Jag tycker att det vore fint om Lundqvist kunde vinna Stanley Cup innan han går i pension, hoppades på det förra året, men nu känns det längre bort.

Jag tror att det som talar emot Lundqvist mest är:
Rick Nash, som drar in 8 miljoner dollar(med kontrakt i 3 år till har jag för mig) om året och producerar i år som någon som platsar i en hyfsad checking lina trots att han är med på samtliga PP. För kontext så har Nicklas Backström 6,5 mille i lön och producerar 50% mer mål och assist.

På grund av salary cap så kommer Rangers aldrig under Lundqvists tid kunna behålla någon storforward. Så när J T Miller's kontrakt ska omförhandlas om ett år så är det inte säkert att de kan behålla honom och han är på 1/10 av Nash's lön bättre än Nash och går framåt med stormsteg. Dessutom så underpresterar Nash ännu mer i slutspel. Man kan inte vinna SC när ens mest betalda forward inte kan göra mål i slutspel, tyvärr.

Rangers senaste 32 PP: 1 mål. Rick Nash, om du är ett Rangersfan, gör nåt kontraktbrott så du kan sitta i publiken istället, det blir roligare för dig och för alla andra.
Benägen att hålla med dig helt och hållet om Nash. Ofta en grundserieaktion (likt Ovechkin än sålänge..) för att sedan underprestera i slutspelet. För ett par år sedan hade de Richards i uppställningen, en riktig vinnare ändå. Men det är länge sedan Rangers hade en stjärnforward värd sina miljoner som de pungar ut. Senast var väl Jagr i mitten av 00-talet.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-06, 15:53   #1558
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Benägen att hålla med dig helt och hållet om Nash. Ofta en grundserieaktion (likt Ovechkin än sålänge..) för att sedan underprestera i slutspelet. För ett par år sedan hade de Richards i uppställningen, en riktig vinnare ändå. Men det är länge sedan Rangers hade en stjärnforward värd sina miljoner som de pungar ut. Senast var väl Jagr i mitten av 00-talet.
Hur blir man av med honom? går det att köpa ut honom? tradea honom? Eller blir nästa klubb tvungen att betala den lönen till honom? Kan coachen säga till alla spelarna inklusive Henke att tackla honom så fort han kommer på isen så han åker på hjärnskakningar och skit och pensionerar sig själv?

Det verkar ju sjukt om Rangers ska va fast i skitkontraktet i tre säsonger till, sen är Henke passé och hans chanser att vinna är dödade av en enda person, som dessutom är lagkamrat.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-06, 19:04   #1559
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Hur blir man av med honom? går det att köpa ut honom? tradea honom? Eller blir nästa klubb tvungen att betala den lönen till honom? Kan coachen säga till alla spelarna inklusive Henke att tackla honom så fort han kommer på isen så han åker på hjärnskakningar och skit och pensionerar sig själv?

Det verkar ju sjukt om Rangers ska va fast i skitkontraktet i tre säsonger till, sen är Henke passé och hans chanser att vinna är dödade av en enda person, som dessutom är lagkamrat.
De sitter fast tror jag. Jag TROR Nash sitter på en "no trade" klausul också, vilket gör att de inte kan skeppa iväg karln heller om han själv inte vill.

Nja, Henke håller många år till vill jag lova. Men som du säger behöver de göra om en del i truppen.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-07, 07:16   #1560
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Benägen att hålla med dig helt och hållet om Nash. Ofta en grundserieaktion (likt Ovechkin än sålänge..) för att sedan underprestera i slutspelet. För ett par år sedan hade de Richards i uppställningen, en riktig vinnare ändå. Men det är länge sedan Rangers hade en stjärnforward värd sina miljoner som de pungar ut. Senast var väl Jagr i mitten av 00-talet.
Fast Ovechkin har nog mer lidit av att laget kring honom inte varit tillräckligt bra. 70 poäng på 72 matcher, ganska okej. Med dagens Caps borde han ha en bättre chans.
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Hur blir man av med honom? går det att köpa ut honom? tradea honom? Eller blir nästa klubb tvungen att betala den lönen till honom? Kan coachen säga till alla spelarna inklusive Henke att tackla honom så fort han kommer på isen så han åker på hjärnskakningar och skit och pensionerar sig själv?

Det verkar ju sjukt om Rangers ska va fast i skitkontraktet i tre säsonger till, sen är Henke passé och hans chanser att vinna är dödade av en enda person, som dessutom är lagkamrat.
Nash har haft en full NTC som går ut till sommaren.Detta blir en modifierade NTC, så han får skriva upp 10-isch lag han skulle kunna tänka sig istället.

Om du tittar på siffrorna från senaste slutspelet så var Nash nästa bäst i laget med 14 poäng på 19 matcher. Var PPG mot Tampa, med 3 mål och 4 assist så var han på samma poäng som Kane var mot Ducks.

Nash dödade inte Henkes chanser. Om någon gjorde det är det Glenn Sather.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)