Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-12, 16:11   #2986
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
MM2K - Bli stark i bänkpress (forts...)

Verkar ju riktigt lovande! Jag gillar också böj varje pass. Vi alla behöver lite lågvolym i perioder och detta borde ju funka bra då Mmk är lite av ett toppningsprogram.

Men du kör mmk för bänk dag 1 och 2?

Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman

Senast redigerad av Leifallan den 2014-05-12 klockan 16:14.
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 18:54   #2987
Bmwtwinturbo
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 225
Ja bänk är det som gäller

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Bmwtwinturbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 19:23   #2988
sfcoach
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 54
Kör OL-böj eller frontböj där! Splitten såg inte så värst farligt ut och kommer nog att passa dina önskemål
__________________
Min träningshemsida

Journal

Besök gärna och lämna en kommentar
sfcoach är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 19:59   #2989
Bmwtwinturbo
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av sfcoach Visa inlägg
Kör OL-böj eller frontböj där! Splitten såg inte så värst farligt ut och kommer nog att passa dina önskemål
Vart ville du lägga in dem, på benpasset?
Bmwtwinturbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 20:34   #2990
sfcoach
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Bmwtwinturbo Visa inlägg
Vart ville du lägga in dem, på benpasset?
Ja antingen där eller på något av de andra passen. Att knäböja tre gånger i veckan med lite mindre vikt och olika former av böj t.ex. OL, front, Paus, Paus i rack har gett mig mycket ett bättre lyft. Alltså öva på sina svagheter de andra dagarna då man inte går "fullt ut" om du förstår vad jag menar.
__________________
Min träningshemsida

Journal

Besök gärna och lämna en kommentar
sfcoach är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 20:59   #2991
Bmwtwinturbo
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 225
Lite typ så jag kör. Teknikdagar böjer jag djupare bla.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Bmwtwinturbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 15:14   #2992
2 lurar
Registered User
 
2 lurars avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 15
Såhär ser det upp för mig hittills, är ganska nöjd! Jag körde pass 9 idag och har alltså ökat ett relativt 1 RM på 103 kg till 115 kg.


Senast redigerad av 2 lurar den 2014-05-22 klockan 15:16.
2 lurar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 00:11   #2993
Kokowski
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 189
Började precis med mm2k v3. Drog in värden som bara var en vecka gamla. Redan första passet så kändes vikterna lätta och jag gjorde 19 reps på maxningen, ökade således både mitt 1RM och 6RM med 2,5kg. Jag är rädd för att jag kommer överstiga reprangen även på pass 3. Min fråga är dels ifall jag ska öka både 1RM och 6RM med 2,5 ifall jag överstiger reprangen och ifall man ska öka med mer än 2,5 ifall man klarar ett högt antal mer.
Kokowski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 21:24   #2994
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski Visa inlägg
Började precis med mm2k v3. Drog in värden som bara var en vecka gamla. Redan första passet så kändes vikterna lätta och jag gjorde 19 reps på maxningen, ökade således både mitt 1RM och 6RM med 2,5kg. Jag är rädd för att jag kommer överstiga reprangen även på pass 3. Min fråga är dels ifall jag ska öka både 1RM och 6RM med 2,5 ifall jag överstiger reprangen och ifall man ska öka med mer än 2,5 ifall man klarar ett högt antal mer.
Hej,

Du har missat att läsa hela texten som står under schemat. Du ska bara höja 6rm. 1rm ska du aldrig höja, det blir ändå en ökning med upp till 12.5kg.

Om du höjer 6rm med 2.5kg så innebär det att du nästa vecka kör på 5kg tyngre än första passet. Gör du fler än rep-range på resten av veckorna också så får du köra sista passet 30kg tyngre än första passet. Det innebär att du kommer att få försöka göra minst 6reps på 15kg mer än ditt nuvarande 6rm.

Så jag tror det räcker gott och väl att bara öka 2.5kg på 6rm.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 17:06   #2995
foyone
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 11
Jag får inte länken till programmen att fungera? Har den möjligtvis uppdaterats med någon ny länk?
foyone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-09, 12:32   #2996
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av foyone Visa inlägg
Jag får inte länken till programmen att fungera? Har den möjligtvis uppdaterats med någon ny länk?
Ja. Klicka på länken "mm2k version 2"
http://damienthorne.fastweb.no/files/MM2K.html
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 20:45   #2997
Nisse100
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 6
Yes! Lyckades idag ta 75kg på pass #12 och har därmed ökat rejält sen starten och kommit förbi den där förbannade platån. Det var på håret, men blir nog ändå ett försök på 77,5kg innan semestern.

Blickar sedan framåt emot hösten och tänkte efter en volymperiod köra igång detta schema igen. Hur lång uppbyggnadsperiod rekommenderas innan ny schemastart? Sex veckor?
Nisse100 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 23:23   #2998
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse100 Visa inlägg
Yes! Lyckades idag ta 75kg på pass #12 och har därmed ökat rejält sen starten och kommit förbi den där förbannade platån. Det var på håret, men blir nog ändå ett försök på 77,5kg innan semestern.

Blickar sedan framåt emot hösten och tänkte efter en volymperiod köra igång detta schema igen. Hur lång uppbyggnadsperiod rekommenderas innan ny schemastart? Sex veckor?
Han som skapat programmet rekommenderar 6 veckor.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 13:03   #2999
RichardNixon
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 14
Hej! Jag har lite frågor om MM2K. Som jag har förstått det finns det flera olika versioner (gamla/nya, version 1,2,3 osv). Vilken är "bäst" för en som aldrig kört MM2K förut?

Sen undrar jag lite över schemat. Pass 2, 4 och 12 har lyft på fyra olika vikter istället för övriga pass som "bara" har på tre olika. Är detta något tillägg från ursprungsprogrammet? Alla dessa är ju nämligen negativa, och var väl egentligen inte med i ursprungsprogrammet?

Sist men inte minst, vad är det för rekommenderad tid mellan dom olika seten? Jag förstår ju att det skiljer lite beroende på hur tungt det är, men finns det någon rekommendation på typ minst 5 minuter mellan seten?
RichardNixon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 19:31   #3000
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av RichardNixon Visa inlägg
Hej! Jag har lite frågor om MM2K. Som jag har förstått det finns det flera olika versioner (gamla/nya, version 1,2,3 osv). Vilken är "bäst" för en som aldrig kört MM2K förut?
Version 1 är originalet, version 2 är min modifierade version, version 3 är samma som version 2 på lågrepsdagarna, men på högrepsdagarna blir det lätta explosiva och rejäla högreppare.

På slutet av programmen är nya och gamla ganska lika, men det gamla börjar lite lättare än det nya.

Jag rekommenderar Gamla MM2K version 2.

Citat:
Sen undrar jag lite över schemat. Pass 2, 4 och 12 har lyft på fyra olika vikter istället för övriga pass som "bara" har på tre olika. Är detta något tillägg från ursprungsprogrammet? Alla dessa är ju nämligen negativa, och var väl egentligen inte med i ursprungsprogrammet?
Helt rätt, det var inte med på originalet. Jag la in det för att man skulle få fler pass med negativa, bara för att jag tycker dom är effektiva för viktvana och bottenstyrka.

Citat:
Sist men inte minst, vad är det för rekommenderad tid mellan dom olika seten? Jag förstår ju att det skiljer lite beroende på hur tungt det är, men finns det någon rekommendation på typ minst 5 minuter mellan seten?
Hittar ingenting där det står, men jag brukar köra 1-2 min vila på uppvärmning och upptrappning. 3 minuter inför de första setten om de är lätta. Inför de setten där jag måste ta i för att klara vikterna vilar jag 5 min. Inför ett failuretest eller en maxning vilar jag 10min.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)