Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-09-17, 19:35   #15076
Tarahumara
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2015
Inlägg: 381
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kanske ska testa ett par Vomero då. För gamla Pegasus var vrålsköna. Iofs har jag betydligt värdelösare fotleder och knän idag, så de modeller jag gillade då kanske inte funkar alls idag...

Jaha, Glorify är deras egna påhitt? Kan förklara varför jag inte hittade dem i skolistan på runkeeper när jag försökte lägga in dem... Den modell jag köpte av Glorify var fjolårets, som de påstod var helt identisk (förutom färg och pris) med årets modell.

Jag är lite nervös inför Saucony nu måste jag erkänna. Ride vet jag ju var väldigt skön, förutom att jag fick ont nån gång efter mitt andra löppass i dem, och sedan var de osköna första kilometrarna. Jag sprang nog 8-10 ggr i dem innan jag lämnade igen dem också. Men frågan är ju om deras skor generellt är lite låga eller vad det kan vara, eller om detta var ett måndagsex? Jag provade ju iofs en helt annan sko av exakt samma modell och den kändes likadan (då jag bara joggade i affären). Har aldrig märkt nån skillnad på höger och vänster förut...

Men köper jag ett par Triumph så kanske jag också kommer få ont ovanpå foten efter ett par pass. Så det får isåfall vara ifall jag kan få en sådan "nöjd kund garanti" så man kan provspringa...
Var hittar man pegasus till lägst pris? Var hittar man billigast löparskor överlag?
Tarahumara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 08:21   #15077
therunningman
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Västkusten
Inlägg: 1 605
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Då var mitt första lopp på 10km på över 5 år avklarat, med ganska lite träning som förberedelse lyckades jag ändå få en sluttid på 48.22

Disponerade loppet väldigt fint tycker jag. Gjorde nog mitt livs första "negativa split", som man kallar det, och allt kändes riktigt bra. Frågan jag ställer mig nu, när jag fått mersmak för löpning utan dess like, är ifall det går att sänka sin tid på ett år med 10 minuter? Det känns i dagsläget ganska avlägset att bränna av en mil på 38 min...

Jag har ju trots allt gjort en mil på ~41min för 5 år sedan. Frågan är hur snabbt man kan komma tillbaka, och hur man lägger upp sin träning ett år framöver för att nå 38min?

Om någon orkar svara och ge några råd kan jag säga att kan träna löpning 4 pass per vecka med en total på kanske 30-40 km / vecka just nu, vilket givetvis borde kunna stegras med tiden.
Allt är väldigt individuellt så du kanske får se det från ett perspektiv utifrån hur mycket/länge tränade du för 41 min? Hur mycket vardagsmotion/stillasittande o s v.

Är du beredd att träna lite mer, under lite längre tid samtidigt som du väger lite mindre, är mindre stillasittande d v s är rörligare, har lite bättre stabilitet/bålstyrka och har minst lika mycket vardagsmotion är det fullt rimligt.
therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 09:50   #15078
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Tarahumara Visa inlägg
Var hittar man pegasus till lägst pris? Var hittar man billigast löparskor överlag?
På samma sätt som man hittar billiga (förhoppningsvis billigaste) grejerna överlag, dvs genom att jämföra på olika ställen.

Jag tycker det ofta finns hyfsat billiga skor (och annat) på wiggle.se (som trots adressen ligger i england). Men det är lång från nån helig graal, så du får lära dig googla...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 09:54   #15079
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Tarahumara Visa inlägg
Jag kör med 32. Ska köpa 33 snart!

haft litet fartuppehåll så det känns bra att köpa dessa då de lämpar sig för alla distanser tycker jag.
Jag kollade på mina igår, och det var modellnummer 31. Jag tycker det är just lite snabbare löpning de verkar passa bäst till. Skulle inte vilja köra långpass i dessa. Men smaken är väl som baken...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 16:32   #15080
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
Har ett par 33:or som är betydligt trevligare än vad jag trodde att de skulle vara. Väldämpade och känns ändå pigga. Lite mycket dropp bara. Tror att nyheten med 33:orna har zoom-dämpning även i framfoten.
grondahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 16:49   #15081
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av therunningman Visa inlägg
Allt är väldigt individuellt så du kanske får se det från ett perspektiv utifrån hur mycket/länge tränade du för 41 min? Hur mycket vardagsmotion/stillasittande o s v.

Är du beredd att träna lite mer, under lite längre tid samtidigt som du väger lite mindre, är mindre stillasittande d v s är rörligare, har lite bättre stabilitet/bålstyrka och har minst lika mycket vardagsmotion är det fullt rimligt.
Jag tränade ungefär ett år seriöst. Kanske snittade runt 50km per vecka fördelat i 4-5 pass. Vägde dock 15 kg mindre på den tiden. Kan tänka mig att droppa kanske 10kg nu och satsa riktigt hårt igen. Känns som att det inte borde vara ett allt för orimligt mål att nå.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 16:53   #15082
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Men jag minns att det tog jättelång tid att förbättra sig. Ett tag blev jag nog bara t o m sämre, dvs långsammare, trots att jag tränade riktigt mycket. Ibland känns det som när jag tänker efter att jag tränade på fel sätt. Kanske borde titta igenom och följa program för milen under 40min? Typ från Szalkai eller någon annan mer kompetent. Förslag?

Har aldrig riktigt tränat löpning strukturerat. Var mer ute och sprang på känn. Ofta blev det kanske lite för snabba pass. Levde efter teorin att ju tuffare träning desto bättre.

Senast redigerad av knooox den 2016-09-18 klockan 16:54.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 17:29   #15083
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag kollade på mina igår, och det var modellnummer 31. Jag tycker det är just lite snabbare löpning de verkar passa bäst till. Skulle inte vilja köra långpass i dessa. Men smaken är väl som baken...
Har du andra Nike att jämföra med? Vad är långpass? Jag springer sällan mer än 10km och tycker nog att Pegasus är på gränsen att springa milen med. Därför jag är ute efter mer dämpning utan att skorna blir allt för tunga.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 21:36   #15084
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Har du andra Nike att jämföra med? Vad är långpass? Jag springer sällan mer än 10km och tycker nog att Pegasus är på gränsen att springa milen med. Därför jag är ute efter mer dämpning utan att skorna blir allt för tunga.
Jag tycker också Pegasus är på gränsen att springa 10k i på grus/asfalt. För mig är långpass sådant som tar längre än typ 75min. För mig är det typ 12-13k just nu. Men jag springer nästan aldrig kortare långpass än att det tar minst 90min.

Dock kan jag springa långpass på grus i Salomon Speedcross, som inte alls är mer dämpade än Pegasus, och dessutom egentligen mest för terräng. Så det sitter nog inte i själva dämpningen för mig.

Har tyvärr inga andra Nike att jämföra med. Mina senaste Nike före dessa var ett par Pegasus från mitten av nittiotalet, som var betydligt mjukare än dessa. Dessa gillade jag skarpt, och sprang i dem tills de hängde i trasor runt fötterna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 05:56   #15085
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Har du andra Nike att jämföra med? Vad är långpass? Jag springer sällan mer än 10km och tycker nog att Pegasus är på gränsen att springa milen med. Därför jag är ute efter mer dämpning utan att skorna blir allt för tunga.
Angående väldämpade men ändå lätta skor, så tycker jag nog att Saucony Ride 9 passar in hyfsat på den beskrivningen. Men jag fick som sagt ont på ovansidan av ena foten av dem. Mycket mer dämpning än Pegasus, men de kändes inte alls särskilt klumpiga på foten. I alla fall inte på lugna distanspass och långpass, vilket var vad jag skulle ha dem till.

Nu blev det ett par Asics istället för mig, som jag inte alls uppskattar att springa i lika mycket, med enda plusset att jag inte får ont ovanpå foten. Jag kanske blir mer lyrisk över dessa Asics ifall jag kan hålla mig skadefri över vintern och springa långpass i snöslasket utan att benen blir för sargade...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 07:30   #15086
therunningman
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Västkusten
Inlägg: 1 605
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Jag tränade ungefär ett år seriöst. Kanske snittade runt 50km per vecka fördelat i 4-5 pass. Vägde dock 15 kg mindre på den tiden. Kan tänka mig att droppa kanske 10kg nu och satsa riktigt hårt igen. Känns som att det inte borde vara ett allt för orimligt mål att nå.
Plus fem kilo kräver en del extra utöver att bli tre minuter snabbare än när du tränade 50 km/vecka. Muskelmassa tillför extremt lite vid löpning. Däremot är det viktigt att kunna använda den massan som krävs på bästa sätt för att få ut så mycket som möjligt.

Om du inte hittar några uppenbara skillnader i effekt från träning, vardagsmotion, tid sittande/rörlighet o s v kommer du nog få det tufft är jag rädd. Förhoppningsvis fanns det brister i ditt tidigare upplägg och genom att åtgärda dem lyckas du kapa knappt 5 minuter (tänker på din nya vikt) på din gamla tid och springer på 38 min om ett år.

Gissningslekar är farligt och blir ofta fel. Fundera noggrant igenom vad du kan göra bättre och bevisa mig fel nästa höst. Kör hårt! 😊
therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 07:41   #15087
therunningman
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Västkusten
Inlägg: 1 605
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Men jag minns att det tog jättelång tid att förbättra sig. Ett tag blev jag nog bara t o m sämre, dvs långsammare, trots att jag tränade riktigt mycket. Ibland känns det som när jag tänker efter att jag tränade på fel sätt. Kanske borde titta igenom och följa program för milen under 40min? Typ från Szalkai eller någon annan mer kompetent. Förslag?

Har aldrig riktigt tränat löpning strukturerat. Var mer ute och sprang på känn. Ofta blev det kanske lite för snabba pass. Levde efter teorin att ju tuffare träning desto bättre.
Jag hade hellre lånat/köpt ett par böcker och lärt mig mer om träningsupplägg själv. Någon gammal bok av lydiard kanske och en modern tolkning av någon annan löpcoach. Ev en övergripande bok om konditionsträning som inte är löprelaterad.

Kan kolla vad jag har i bokhyllan om du är intresserad.
therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 12:11   #15088
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Okej antominördar, sätt tänderna i detta resonemang och såga mina slutsatser och/eller ställ följdfrågor eller ge mig förslag på olika åtgärder/tester jag skulle kunna göra för att komma vidare...

Jag har lite problem med småskador och liknade och är hela tiden tvungen att träna runt diverse grejer som annars blir värre skador. Det funkar generellt sett rätt bra, för att hålla sig på en hygglig motinärsnivå. Men tänkte framöver ägna mig åt att försöka komma till rätta med problematiken lite mer systematiskt. Dvs jag tänkte försöka åtgärda ett eller ett par problem åt gången och se vilken effekt det har på helheten, för att på så sätt förhoppningsvis bli mer och mer symptomfri, och även få klarhet i exakt vad problemen består i.

Några (typ alla) symptom, som alla handlar om högerbenet, som är det som bråkar värst just nu. På vänstern har jag i princip inga av dessa problem.


* Väldigt begränsad rörlighet i fotleden. Väldigt tidigt i dorsiflektionen (tårna uppåt mot skenbenet) känns nån typ av svårdefinierat motstånd från diverse strukturer kring ankeln. Det känns som om att knät hellre vill "kobena" inåt än passera rakt framåt över tårna. För att knät ska komma längre fram över knät än nån enstaka centimeter är jag verkligen tvungen att tvinga knät utåt samtidigt som jag pressar knät framåt. Då jag gör det känns det posteriärt (heter det så?) i förhållande till den mediala fotknölen (dvs där tibialis posterior går ner mot hålfoten).

* Behöver ständigt mangla (rulla med bandyboll) hålfötter, vader, peroneus (eller i alla fall utsidan av underbenet) och tibialis posterior (eller i alla fall insidan av vaden/underbenet) eftersom dessa har en tendens att stelna till. Manglar och försöker stretcha berörda muskler så gott det går inför varje löppass. Hålfötter behöver jag mangla varje morgon, och det känns som om det som lossnar mest då härrör från tibialis posterior.

* Ofta då jag springer känner jag att jag har en tendens att sätta i högerfoten med insidan pekandes lite framåt (lite som Charlie Chaplins klassiska gångart). Detta korrelerar då (oftast) med att jag känner mig stel på utsidan av foten och även upp mot utsidan av fibula/underbenet (dvs ungäfär där peroneus-musklerna sitter). Det jag oftast gör då är att jag tvingar fram en bättre och rakare fotisättning vilket efter ett tag brukar göra att den där stelheten och tendensen till Chaplinfötter ger med sig, och jag kan springa mer naturligt och avslappnat utan att behöva tänka på varje fotisättning. Då högerfoten beter sig på detta sätt tycker den verkligen inte om att springa på vänster sida om vägen, det ska luta nedåt åt höger för att det inte ska kännas som impingement i fotleden. Dock är jag oftast tvungen att springa mitt på vägen, eftersom vänsterfoten gärna vill ha lutningen nedåt åt vänster...

* Smärta längst upp på tibia (skenbenet) alldeles nedanför knät. Det onda sitter alltså aningens medialt om centrumlinjen på tibia, och så högt upp man kan komma utan att det är knäskålssenan. Dock har jag inga smärtsymptom i knäskålssenan eller problem med hur knäskålen rör sig, så jag tror inte smärtan kommer därifrån. Egentligen sitter smärtan inte riktigt där jag inbillar mig att "gåsfoten" sitter heller, eftersom denna väl sitter mer medialt och lite längre bakåt på insidan av tibia. Men det skulle ju kunna komma därifrån ändå kanske. Finns det nåt som fäster i närheten och går nedåt mot foten? Detta gör generellt inte ont då jag springer, men jag kan känna det ibland innan jag springer, och ibland blir det lite värre efter ett löppass.

* Då jag gör draken (enbensmarklyft i rehab/uppvärmningssyfte) på höger ben så roterar jag (överkroppen) tydligt åt vänster då jag kommer ner mot bottenläget (dvs benet vill vara utåtroterat). Ifall jag gör ett antal repetitioner så ger det med sig och blir inte lika tydlig rotation, och särskilt om jag också stannar i bottenläget och skickar ut höften utåt åt sidan samtidigt som jag tvingar överkroppen åt motsatt håll motför vad den vill rotera åt, så det stretchar på utsidan av rumpan. Dvs jag flekterar i höften och inåtroterar lårbenet då jag står i den stretchpositionen.

* Då jag gör djupa obelastade knäböj (i rörlighetssyfte) så vill högerfoten gärna rotera utåt (på samma sätt som vid draken). Särskilt gäller detta om jag i bottenläget (ass to grass) trycker ut knäna med hjälp av armbågarna. Då kolapsar fotvalvet på högerfoten och foten roterar utåt.

* Stel i ljumskar och ned mot insidan av droppmuskeln, fast jag känner inte nåt särskilt där då jag springer oftast. Märker bara att jag är rätt stel där då jag värmer upp. Jag tycker mig minnas att jag ibland tidigare (ett par år sedan) har känt mig lite överansträngd i ljumsken efter vissa löppass, och att jag då associerade det med att det var sådana pass där jag haft tendenser till "chaplinfot". Tror jag är mer på min vakt mot chaplinfoten nu, och "stämmer i bäcken" lite tidigare, så det har inte kunnat bli så irriterat i ljumsken.

* Jag har även knäont vid mediala ledspringan vilket hindrade mig från löpning under hela vintern/våren. Tror dock inte det har nåt samband med det övriga jag nämnt här. Jag tror detta varen engångsföreteelse eftersom jag fick det hastigt (och inte så lustigt) vid ett tillfälle och som gav lite meniskproblem eller liknande. Detta känner jag nu enbart av ifall jag råkar sätta i benet med översträckt knä och/eller lite för långt framför kroppen. Det är heller inget som verkar förvärras med löpning. Jag kommer tills vidare lämna detta därhän, och nämner det bara för nån slags fullständighet. Jag kan känna en svag molande värk ibland från ledspringan så jag bara sitter ned på jobbet e.dyl, men detta tillstånd har varit mer eller mindre konstant hela sommaren och verkar varken försämmras eller förbättras av träning som nu är uppstegrad från 20k i juni till 50k per vecka nu snart.



Några av mina teorier kring vad problemen kan vara:


1) Kort peroneus ställer till fotisättningarna så det blir "chaplinfot".

2) Kort tibialis posterior gör att knät troligen faller in en del vid fotisättningarna. Är det inte lite motsägelsefullt att både peroneus och tibialis posterior skulle vara korta samtidigt?

3) #1 och #2 gör att tibialis posterior får jobba övertid för att inte hålfoten ska kolapsa, vilket i sin tur leder till att den blir överansträngd och att hålfot och muskel måste rullas till förbannelse.

4) "chaplinfot" leder till att sartorius får hjälpa till med att föra fram lårbenet efter toe-off genom extention i höften, eftersom sartorius rimligen har lättare att aktiveras om benet redan är lite utåtroterat samtidigt som rectus femoris/illiopsoas hamnar dåligt till för att få fram benet. Detta gör i sin tur att sartorius blir överansträngd och att bursan vid gåsfoten blivit inflammerad pga detta. Jag tycker det känns aningens långsökt, men har inget bättre... Eventuellt är det någon av adduktorerna (gracilis, pectineus) som också hjälper till med framåtförningen av lårbenet mha adduktion. Dessa fäster väl också vid gåsfoten...

5) Det faktum att lårbenet utåtroterar då jag gör draken gör att jag tror att sartorius inte aktiveras som den ska (den borde ju inåtrotera benet) och behöver rörelseträning samt att piriformis är kort och behöver stretchas. Går detta ens teoretiskt ihop med den bristande rörligheten i knäböj med extra mycket öppnade höfter?


Nu har jag skrivit en smärre novell, och orkar inte tänka mer. Men min handlingsplan (om ingen har några lysande idéer) är att ägna några veckor åt följande, för att sedan utvärdera:


Stretcha peroneus
Stretcha tibialis posterior
Stretcha sartorius
Stretcha gracilis och pectineus
Stretcha piriformis

Stärk tibialis posterior
Stärk sartorius.


Allmänt förbättra höftbalansen från landning till toe-off.


Ge gärna förslag på stretchövningar (både för statisk stretch och dynamiska uppvärmningsövningar) och/eller styrke/aktiveringsövningar. Jag har markerat några rader med fetstil där jag varit extra osäker kring mitt resonemang...

svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 12:20   #15089
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
För att förtydliga en aning. Det jag vill komma åt är främst att få bättre rörlighet vid dorsiflektion i vristen, eftersom jag tror detta är roten till mycket av mina problem.

Prio nummer två är att komma till rätta med att överkroppen inåttroterar (dvs låret utåtroterar) då jag gör draken samt att jag har svårt att få ut knäna i botten av en knäböj utan att högerfoten roterar utåt och hålfoten kolapsar.

Prio nummer tre är att komma åt smärtproblemet uppe vid gåsfoten (eller strax intill).


Dock tror jag ju att dessa hänger ihop. Särskilt ett och två... Men om man ska bryta ned problemet så tror jag detta är rätt ordning, eftersom det nog är i den ordningen problemen uppstått (under det senaste knappa deceniet).
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 13:34   #15090
therunningman
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Västkusten
Inlägg: 1 605
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
För att förtydliga en aning. Det jag vill komma åt är främst att få bättre rörlighet vid dorsiflektion i vristen, eftersom jag tror detta är roten till mycket av mina problem.

Prio nummer två är att komma till rätta med att överkroppen inåttroterar (dvs låret utåtroterar) då jag gör draken samt att jag har svårt att få ut knäna i botten av en knäböj utan att högerfoten roterar utåt och hålfoten kolapsar.

Prio nummer tre är att komma åt smärtproblemet uppe vid gåsfoten (eller strax intill).


Dock tror jag ju att dessa hänger ihop. Särskilt ett och två... Men om man ska bryta ned problemet så tror jag detta är rätt ordning, eftersom det nog är i den ordningen problemen uppstått (under det senaste knappa deceniet).
Kan du inte kolla hur många grader dorsalflexion du har i fötterna? Ex hela foten i underlaget, knäet fram mot en vägg och mäta från underbenet från fotleden till knäskål samt avståendet från fotled till vägg när du tar ut så mycket dorsalflexion som möjligt med böjt knä? Sidoskillnad? Skillnad med rakt knä? Rörlighet utan rotation i fotleden. Du kan också vid full dorsalflexion testa att lyfta stortån och se om det är någon sidoskillnad.

Angående draken är ju en gissning motorisk inlärning i kombination med sidoskillnader i styrka? Finns kanske hållningsövningar som hjälper dig? Om det är sidoplankan, enhandshantelpress med "ett litet plus i bålen för att komma lite högre", utfallssteg med rotation med exemplarisk höftstabilitet, lite enklare raka enbenta marklyft med viktskiva i motsatt hand eller kanske något helt annat. Testa runt lite så du känner arbete på båda sidor av bålen, både fram och bak. Lätta vikter och fler reps är nog bra till en början för att dels klara tekniken men också tydligare känna trötthet.

Vad gäller djupa knäböj kan du ju testa om det är ledens rörlighet som hämmar dig eller om det är funktionell brist genom att mäta upp full dorsalflexion där knäskålen precis nuddar väggen och sedan göra knäböj med fötterna på samma ställe. Om foten roterar utåt kommer nog hålfoten kollapsa. Frågan är om den roterar av att foten kollapsar? Det kanske den gör? Träna tibialis posterior, flexor hallucis longus m fl.

Varför du är stel är svårt att svara på. Kanske du tränar mer/hårdare än vad kroppen vill eller på ett sådant sätt som den inte vill? Kanske du egentligen inte är stelare än vad många andra är de första 5-10 första minuterna? När jag sitter mycket är det 5 min som känns stela och sedan går blir det gradvis bättre under en stund till innan man på ett långpass återigen blir ganska stel av trötthet. Hur mycket som är psykiskt eller fysiskt är svårt att säga men båda variablerna är säkert inblandade när det kommer till förberedelser och känsla.

Baserat på det du skriver så får jag en liten känsla av att sartorius eller gracilis kan vara involverade? Kanske båda två? Har du någon som kan kolla dina fötter precis efter frånskjutet når du springer? Kanske kanske har du en överansträngning i någon av musklerna och har lite problem där senan fäster in och kanske även i bursan (bursa anserine) kring ledspringan?

therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)