Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-09, 19:32   #1
KOLOTROLLET
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 132
Låna trots kronoskulen?

Böterna är betalt. Hur går man till väga?
KOLOTROLLET är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 19:45   #2
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Ansök på nätet går säkert. Men var beredd att få betala extra hög ränta.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 21:10   #3
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Blev påmind om alla mina egna skulder när jag såg rubriken..privatlån,smslån,billån...jäklar vilka skulder jag har. Dock skulle jag kunna rensa allt på ett bräde om jag verkligen ville. Men jag lever över mina tillgångar
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 21:17   #4
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Blev påmind om alla mina egna skulder när jag såg rubriken..privatlån,smslån,billån...jäklar vilka skulder jag har. Dock skulle jag kunna rensa allt på ett bräde om jag verkligen ville. Men jag lever över mina tillgångar
har du smslån ska du ABSOLUT betala av det, IDAG! Det gör du bara fel av att betala av räntan varje månad.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 22:40   #5
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Är man medlem i facket så finns t.ex. medlemslån oftast. Låna summan till en lägre ränta och bli av med alla dumma lån.

Mycket bättre att samla allt under ett tak ifall man har möjlighet till en mycket lägre ränta. Så många som låter räntor ticka på i onödan och missköter sin ekonomi.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 23:23   #6
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Av ren nyfikenhet, är jag naiv som inte förstår hur man ens kan komma på tanken att ta smslån? Finns det liksom en legitim situation där smslån är bästa alternativet vid ett rationellt beslut?

Är inte smslån i praktiken bara en "laglig" form av ocker?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-06-09 klockan 23:25.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 23:33   #7
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Av ren nyfikenhet, är jag naiv som inte förstår hur man ens kan komma på tanken att ta smslån? Finns det liksom en legitim situation där smslån är bästa alternativet vid ett rationellt beslut?

Är inte smslån i praktiken bara en "laglig" form av ocker?
Räcker med att många har många UC förfrågningar för att bli nekad ett vanligt lån. Inte mycket till val då. Har tagit flera SMS-lån men jag betalar tillbaka som man bör. Visst blir det hög ränta. Men det är smidigt och går snabbt. Sist tog jag 15k och åkte på semester. Ingen storbank ville låna mig.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 05:14   #8
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Räcker med att många har många UC förfrågningar för att bli nekad ett vanligt lån. Inte mycket till val då. Har tagit flera SMS-lån men jag betalar tillbaka som man bör. Visst blir det hög ränta. Men det är smidigt och går snabbt. Sist tog jag 15k och åkte på semester. Ingen storbank ville låna mig.
Där är vi nog rätt olika i synsätt på pengar, jag skulle aldrig komma på tanken att ta ett lån för att ha råd med semesterresa eller för något annat som jag placerar under "nöje" eller "shopping".

Å andra sidan, som en konsekvens av detta reser jag väldigt, väldigt sällan :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 05:43   #9
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Alla har vi väl olika synsätt på det.

Jag är själv lite färgad av att jag sett många äldre som gnetat och sparat hela sina liv utan att ha ett skit att visa upp för det på äldre dar. Däribland min egen far.

Visst är det bra att spara men man måste leva också...jag maxbelånar mig hellre nu när jag är ung för att köpa en dyr bil(jag egentligen inte borde köpa..) än vänta tills jag är typ 65 år då jag skulle de "rätta" förutsättningarna för det.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 05:51   #10
nyvaken
Registered User
 
nyvakens avatar
 
Reg.datum: May 2012
Ort: kust och nordbo
Inlägg: 243
Det är ju ditt liv helt klart men du är med på att du betalar dubbelt o tredubbelt mer i ränta än vad lånen kostat dig från början. Och den dag du måste byta lägenhet och har anmärkningar lär det vara rätt grinigt. Kollat in Lyxfällan?
nyvaken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 08:09   #11
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Alla har vi väl olika synsätt på det.

Jag är själv lite färgad av att jag sett många äldre som gnetat och sparat hela sina liv utan att ha ett skit att visa upp för det på äldre dar. Däribland min egen far.

Visst är det bra att spara men man måste leva också...jag maxbelånar mig hellre nu när jag är ung för att köpa en dyr bil(jag egentligen inte borde köpa..) än vänta tills jag är typ 65 år då jag skulle de "rätta" förutsättningarna för det.
Att man tar lån med extrem hög ränta för att köpa "dyr bil" eller åka på semester (dvs nöjen) är inget annat än dålig karaktär. Jag menar, har du råd att betala tillbaka de dyra lånen så har du ju i princip "köpt pengar" till en väldigt dålig kurs. Men du kanske räknar med att någon annan ska kliva in och lösa dina skulder någon gång i framtiden, eller slippa undan på något sätt. Vinna på lotto?
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 10:16   #12
Jpn
Tröööck!!1 +50
 
Jpns avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Alla har vi väl olika synsätt på det.

Jag är själv lite färgad av att jag sett många äldre som gnetat och sparat hela sina liv utan att ha ett skit att visa upp för det på äldre dar. Däribland min egen far.

Visst är det bra att spara men man måste leva också...jag maxbelånar mig hellre nu när jag är ung för att köpa en dyr bil(jag egentligen inte borde köpa..) än vänta tills jag är typ 65 år då jag skulle de "rätta" förutsättningarna för det.
Hur gammal är du?
Jpn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 11:57   #13
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Alla har vi väl olika synsätt på det.

Jag är själv lite färgad av att jag sett många äldre som gnetat och sparat hela sina liv utan att ha ett skit att visa upp för det på äldre dar. Däribland min egen far.

Visst är det bra att spara men man måste leva också...jag maxbelånar mig hellre nu när jag är ung för att köpa en dyr bil(jag egentligen inte borde köpa..) än vänta tills jag är typ 65 år då jag skulle de "rätta" förutsättningarna för det.
Hoppas du trollar. Har man sparat hela livet och idag är 65 år idag har man gjort något jävligt fel om man inte är mångmiljonär.
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 12:18   #14
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Hoppas du trollar. Har man sparat hela livet och idag är 65 år idag har man gjort något jävligt fel om man inte är mångmiljonär.
Vanligt att man inte äger ens handtaget på bostaden när man jobbat hela livet.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-10, 12:28   #15
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Vanligt att man inte äger ens handtaget på bostaden när man jobbat hela livet.
Jag tror han tog för givet att "spara hela livet" betyder att man haft möjligheten att lägga undan en tusing i månaden och aldrig behövt använda dessa pengar före man blivit 65.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)