Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-05-11, 15:33   #316
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Vandra iväg från din 'möjlighet.'
Min nuvarande arbetsplats är väldigt gammalmodig och jag tror inte den kommer att hålla särskilt länge. Än så länge har resultatet varit ok men endå sjunkit .
Den nya är dock liten endast 6 anställda och omsättningen endast 15 milj. De fokuserar endå mer på att utvecklas. Så jävla svårt. Alla råder mig att stanna men de har ju inte samma driv då de inte sitter i samma situation. Det är dock jävligt bekvämt med kort väg till jobbet och semestrar när man vill osv
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-11, 17:59   #317
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag förstår inte vad du vill göra för poäng utifrån det. ML och statistik är närbesläktat men inte nödvändigtvis samma sak. Men det är inte som att linjär regression eller Bayes' theorem plötsligt blivit ML bara för att det är trendigt.
Det är snarare så att man nu pratar om det och kallar det för vad det är. AI har liksom gått i sina boom och bust cykler, och när det inte varit populärt har man inte pratat om det. Det har exempelvis inte varit något snack om spamfilter till e-post som någon ML/AI, fast det är just vad det är.

Artificiell intelligens är maskiner/program som efterliknar tänkande. Det är precis vad vi pratar om här.
Min poäng är just precis det fetade. Det var också därför jag kommenterade bilden med "funny cuz it's true".

Jag är måhända lite skadad p.g.a. lever i ett förhållande där vårt typ vanligaste diskussionsämne (tätt efter "har du bytt blöja på barnet?"/"när åt barnet senast?") är gränsytan mellan machine learning och traditionell statistik, samt för vilka problem respektive metod är den bäst lämpade lösningen.

(Denna diskussion börjar kanske vandra iväg lite väl långt ifrån trådämnet )
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2019-05-11 klockan 18:00.
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 12:29   #318
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Min nuvarande arbetsplats är väldigt gammalmodig och jag tror inte den kommer att hålla särskilt länge. Än så länge har resultatet varit ok men endå sjunkit .
Den nya är dock liten endast 6 anställda och omsättningen endast 15 milj. De fokuserar endå mer på att utvecklas. Så jävla svårt. Alla råder mig att stanna men de har ju inte samma driv då de inte sitter i samma situation. Det är dock jävligt bekvämt med kort väg till jobbet och semestrar när man vill osv
Blev kvar trots allt. Svårt beslut. Jag var jävligt stressad i helgen . Lite synd för det andra företaget som hade fixat allt färdigt. Skrev ett meddelande att jag fick bättre lön osv och bad om ursäkt för besväret Man skall ju endast tänka på sig själv i såna här fall och skita i andras åsikter. Kommer inte bli kvar länge men tänker släppa allt nu och njuta av sommar semestern osv. Jag kommer iaf inte söka jobb jag är ens det minsta osäker på. Nu tänker kanske min jobbkompis byta jobb vilket passar utmärktcdå jag kan sno åt mig titeln som butikschef
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 12:33   #319
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Blev kvar trots allt. Svårt beslut. Jag var jävligt stressad i helgen . Lite synd för det andra företaget som hade fixat allt färdigt. Skrev ett meddelande att jag fick bättre lön osv och bad om ursäkt för besväret Man skall ju endast tänka på sig själv i såna här fall och skita i andras åsikter. Kommer inte bli kvar länge men tänker släppa allt nu och njuta av sommar semestern osv. Jag kommer iaf inte söka jobb jag är ens det minsta osäker på. Nu tänker kanske min jobbkompis byta jobb vilket passar utmärktcdå jag kan sno åt mig titeln som butikschef
Här skiljer vi oss åt. Jag hade inte bett om ursäkt utan snarare pekat på det olyckliga i deras bristande kommunikation. Givetvis hade jag inte varit otrevlig, men jag ser det som en läxa till dem att poängtera varför den här möjligheten glider mellan deras fingrar. Om man då tar illa vid sig är jag glad att bron bränns.

Jag får återigen intrycket att du är konflikträdd och inte vill trampa någon på tårna. Du säger att man inte ska bry sig om andras åsikter, men det är just vad jag antar du gör i väldigt många lägen.

Jag tillskriver dig många personlighetsdrag, och ingen av dem behöver vara sann. Kanske kan vara tänkvärt dock.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 13:30   #320
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Här skiljer vi oss åt. Jag hade inte bett om ursäkt utan snarare pekat på det olyckliga i deras bristande kommunikation. Givetvis hade jag inte varit otrevlig, men jag ser det som en läxa till dem att poängtera varför den här möjligheten glider mellan deras fingrar. Om man då tar illa vid sig är jag glad att bron bränns.

Jag får återigen intrycket att du är konflikträdd och inte vill trampa någon på tårna. Du säger att man inte ska bry sig om andras åsikter, men det är just vad jag antar du gör i väldigt många lägen.

Jag tillskriver dig många personlighetsdrag, och ingen av dem behöver vara sann. Kanske kan vara tänkvärt dock.
Du har rätt. Jag är rädd för att ta tag i såna där saker. Jag bad om ursäkt för att jag i torsdags sade att jag börjar på måndag. Jag hade i proncip ingen orsak att be om ursäkt. Det här är business. Erbjuder nån bättre deal så tar man den. Att man inte får svar på typ en vecka är ju nåt som var och en får dra wgna slutsatser ifrån. Jag vill sköta saker rakt, utan några underligheter. 4k var en ok höjning särskilt med tanke på hurdan lönepolitiken är på mitt jobb. Vann eller förlorade man kommer jag aldrig få veta
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)