Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-04-11, 02:22   #61
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Om vi gar pa just en timmes atande som det star i forsta posten:
Pizza Hut-buffe. Stannade pa 29 slices, de flesta med tjock botten, och en javla massa brownie och mjukglass direkt efter. Ganska exakt 5800kcal pizza samt 1000kcal mjukglass + 1000kcal brownie aven om de tva ar svara att uppskatta.

Gar man pa en nagot mer utdragen sittning (2-3 timmar) lar det ha varit en panpizza som vagde 1.2kg med en chipsppase, dip och en Ben & Jerry's till efterratt.

Bra tryck dagen efter, bade i muskler och tarmar.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 02:40   #62
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Om jag skulle äta efter aptit skulle jag väga... lika mycket som jag gör nu.

Men det gör ju också att jag alltid kommer vara en speta jämfört med många (men överlag är jag tacksam för att ha dragit den där lotten).
+1

Jag är sämst på att äta mycket. På julafton så kan jag gå tre gånger och äta ganska mycket men sen så blir jag ju inte hungrig på över ett dygn efter det. Så det jämnar ju alltid ut sig.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 06:00   #63
Eljest
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 303
Den här, till synes harmlösa, tråden utmynnade till en av Kolozzeums mest imponerande.
Eljest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 06:18   #64
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Det är väldigt avvikande aptit och kost bland styrketränande verkar det som.
Vad beror det på..?

Folk tränar mycket styrketräning som ursäkt för att få äta massor eller att styrketräning triggar grisaptiten?

Personligen håller jag lite på det sistnämnda, även om det finns fall där man har kraftig aptit och obefintlig mättnadskänsla sedan barn (mig inkluderat)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 06:31   #65
Eljest
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 303
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Det är väldigt avvikande aptit och kost bland styrketränande verkar det som.
Vad beror det på..?

Folk tränar mycket styrketräning som ursäkt för att få äta massor eller att styrketräning triggar grisaptiten?

Personligen håller jag lite på det sistnämnda, även om det finns fall där man har kraftig aptit och obefintlig mättnadskänsla sedan barn (mig inkluderat)
Tror du inte det kan vara många som upplevt samma som Grub? Att vara stor i aptiten påverkar kroppsformen till det, allmänt sett, mindre attraktiva, vilket gör att individen till slut är villig att göra en förändring. Ett sätt att förändra sin kropp till något som många tycker är attraktivt, är styrketräning.

En ren spekluation.
Eljest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 06:33   #66
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Eljest Visa inlägg
Tror du inte det kan vara många som upplevt samma som Grub? Att vara stor i aptiten påverkar kroppsformen till det, allmänt sett, mindre attraktiva, vilket gör att individen till slut är villig att göra en förändring. Ett sätt att förändra sin kropp till något som många tycker är attraktivt, är styrketräning.

En ren spekluation.
Jo visst, enda sättet jag lyckades gå från extrem fetma till normalviktig var ju just styrketräning, men på något sätt har ändå hungern varit riktigt jobbig, men motivationen har varit på topp ändå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 06:37   #67
Eljest
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 303
Är aptit, eller snarare förmåga att känna mättnad, genetiskt eller hur kommer det sig att vissa kan trycka 10k kcal utan vidare, medan andra, inklusive jag själv, nästan svimmar efter en måltid på 2500 kcal? Någon fysiologisk skillnad måste det väl finnas?
Eljest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 07:00   #68
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Eljest Visa inlägg
Tror du inte det kan vara många som upplevt samma som Grub? Att vara stor i aptiten påverkar kroppsformen till det, allmänt sett, mindre attraktiva, vilket gör att individen till slut är villig att göra en förändring. Ett sätt att förändra sin kropp till något som många tycker är attraktivt, är styrketräning.

En ren spekluation.
Jag minns att Grub nån gång skrev att enda anledningen till att han tränar är så att han kan äta som han vill. Han kan ju ha skojat också.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 07:01   #69
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Brukade också käka chokladbollssmet med choklad-vassle. Åt med sked och drack mjölk till. Vill minnas att vid snabb överslagsräkning landade det på nära 2000 kalorier totalt. Skulle kunna göra en brutal-variant av det och säkert klämma ut 5000 kalorier, om jag pallar det i en sittning vet jag dock inte, värt ett försök för den här trådens skull.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 07:30   #70
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
I slutet av en deff är man ju praktiskt taget bottenlös. Jag vet inte vad jag ätit som mest, men förmodligen finns det en jäkla kapacitet. Sist jag hade legat på underskott och gick med på att bryta detta när svärföräldrarna ville att vi skulle komma förbi med hämtmat slutade det med att jag åt 3 originalburgare från max, en hel pizza på det och en busslast med pizzasallad. Sedan fick jag bita ihop ordentligt och gå därifrån innan jag högg in på nästa pizza. Det var liksom ingen hejd.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 07:36   #71
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Det är ingen rolig känsla när man ätit ikapp en veckas perfekt underskott (500-700 kalorier per dag) under en timmes sittning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 07:56   #72
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Min standard fredagsmiddag när jag var som störst kunde bestå av en familjepizza, en vanlig pizza, en portion pasta med köttfärssås eller liknande, en B&J, chips och läsk. Vägde över 100kg utan några muskler och tränade inte alls. Vid något tacotillfälle åt jag närmare 20 tortillabröd med tacos, tror det kan vara det mesta jag klämt i en sittning. Ett sjukligt beteende, jag glorifierade konsten att grisbulka och mådde skit. Klarade inte ens av att springa till pendeltåget.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 08:14   #73
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Som gammal bulimiker har jag skillzen för att trycka kopiösa mängder mat på kort tid. Minns en session gå jag åt en hawaiipizza, 2 vienettaglassar, en påse smådaim, en påse chips. Det var en dyr kväll för en fattig student. Men vad kan det bli? 6kkcal? 7kkcal?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 08:35   #74
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Ibland är jag faktiskt lite sugen på att ladda upp med massvis med kalorisnål mat. Vi snackar broccoli, shiratakinudlar och allt som har volym men nästan inte innehåller någon energi alls. Och fullständigt chocka mina arbetskamrater genom att äta enorma mängder under flera dagar och ändå gå ner i vikt.

Jag har insett att gemene man har NOLL koll på vad kalorier är. Om en tjockis äter en tallrik full med broccoli, gurka och isbergssallad står folk en bit bort och skakar på huvudet och säger "Inte konstigt att han är fet. Jävla vilka portioner!". Själv äter de fet korv med pommes och beasås, dricker läsk, fikar biskvier och tycker att de är måttfulla och fattar inte varför de aldrig går ner. Det är bara liksom bara volymen på tallriken som de tror betyder någonting.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 08:42   #75
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Men vad kan det bli? 6kkcal? 7kkcal?
Det känns lite som att männen dominerar denna typ av "sport" att sitta och äta sinnessjuka mängder mat/kalorier så att det faktiskt finns kvinnor som mäktar med samma mängder eller kanske till och med mer är imponerande. Tycker att alla ätar-tävlingar man ser/hör talas om är det sällan eller aldrig kvinnor med.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)