Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-21, 10:20   #46
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Tråkigt med barnet, kul med ny journal. Welcome back.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-21, 15:53   #47
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Tråkigt med barnet, kul med ny journal. Welcome back.
Tack ska du för empati och uppmuntran!
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-21, 18:01   #48
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Det är kanske positivt att din dotter drabbas i så tidig ålder istället för i en mer känslig tonårsperiod tex, om man nu ska se det från den ljusa sidan. Det kommer säkert göra henne starkare än andra ungar i hennes närhet. Förstår givetvis att det är tungt men efter regn brukar det komma sol


Du såg stark ut på curlbilden ;-)
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-21, 18:03   #49
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Det är kanske positivt att din dotter drabbas i så tidig ålder istället för i en mer känslig tonårsperiod tex, om man nu ska se det från den ljusa sidan. Det kommer säkert göra henne starkare än andra ungar i hennes närhet. Förstår givetvis att det är tungt men efter regn brukar det komma sol


Du såg stark ut på curlbilden ;-)
Japp! Du har så rätt så rätt! Mot solen nu!

Haha, starkare än om jag tar ett kort på en böj med typ 100kg...
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-21, 20:05   #50
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
kosten idag

BCAA
BCAA
Vassle
två och en halv pizzabulle med sallad
BCAA
fil och bran flakes, redig skål

Lite kaffe med mjölk utöver det och lite cola zero. Har även tagit en dos kreatin, en enomdan och en kapsel omega3, snålar...

Det är för tillfället filmtajm och jag kör stretching
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 08:33   #51
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Apropå lite tankar om mål jag funderat på:

En milstolpe får väl vara att gå upp till 180kg i marklyft samtidigt som jag bantar ner mig till 90kg och därmed iaf lyfta dubbla KV. Ett mycket lätt mål! Men nog så viktigt iom att det då fått in mig på rätt bana angående att minska mitt BF.

Efter det är det solklart 80kg KV och 240kg i marklyft samt 160kg i bänkpress som gäller. Om jag orkar deffa ner mig vill säga. Ett mycket svårt mål!!

Spännande att se om min teori angående styrka i avsedd muskel stämmer, jag tror nämligen jag har rätt ok volym där jag är rätt ok stark. Klen i bänkpress och liknande - inget bröst, klen i militärpress och liknande - obefintliga axlar, klen i djupa böj - ingen rumpa och slutligen klen i marklyft - ingen rygg och inga trapz.

Detta i jämförelse med att jag har väldigt starka armar och ben. Det är också där jag har volymen...

Inget att förlora, bara tuta och köra!

sprang förresten intervaller till toan inatt, mycket vätska som drar väck nu då maten minskats

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-07-22 klockan 08:35.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 10:20   #52
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Kanske lägga in ett blandprotein typ Casein istället för vassle? BCAA Sen blandprotein för att stimulera proteinsyntesen och sen blandproteinet för att utsöndra långsammare protein? Bara en tanke.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 10:23   #53
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Kanske lägga in ett blandprotein typ Casein istället för vassle? BCAA Sen blandprotein för att stimulera proteinsyntesen och sen blandproteinet för att utsöndra långsammare protein? Bara en tanke.
Har inga pengar alls och typ 11kg vassle eller ngt... Det får bli så här. Opti får vänta!
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 10:25   #54
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Har inga pengar alls och typ 11kg vassle eller ngt... Det får bli så här. Opti får vänta!
Aha, förstår...lever själv på en fylld (som tur är) frys där jag gräver fram utgången torsk mm hehe.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 13:39   #55
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Aha, förstår...lever själv på en fylld (som tur är) frys där jag gräver fram utgången torsk mm hehe.
Vi ska baka pizzabullar, har massa ost och skinka i kylen, frysen är full här med som tur är, det fixar sig dessutom alltid, mina föräldrar hjälper mig! Fick med mig säkert 5kg mat därifrån igår samt 15st swebar som min mamma fick av mig i födelsedagspresent för en dryg månad sen...


Tack återigen ska a-kassan ha, jag fick ingen ersättning som bekant men nu brinner jag faan upp! Fick två brev idag, en utbetalning på 7772:- samt ett brev där det står att jag är återbetalningsskyldig 7780:- då jag fått en utbetalning jag ej har rätt till!!! Nu ska jag alltså betala dem 8:- ytterligare förutom de 40 000:- de redan fått innan jag nekades en enda krona!

Pengarna är skit samma men principen gör mig fan skogstokig!

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-07-22 klockan 13:41.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 17:03   #56
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
stoppat i magen...

BCAA
BCAA
Vassle + två pizzabullar
BCAA
fyra pizzabullar + cola zero

Det blir en BCAA till ikväll, en kaffe med mjölk och kanske två burkar pepsi max.

Imorgon blir det pass igen, ska bli redigt skoj, får köra mycket massage ikväll, rätt så öm i kroppen sen sist...
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-23, 12:26   #57
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
ett bra pass trots allt...

Gjorde ngt så ovanligt som att värma upp idag. Det blev 10min trappmaskin följt av rörlighet för axlarna framförallt och efter detta startade jag passet med baksida axlar.
Det dröjde sedan ett tag tag innan jag hittade en bänk som inte vickade innan jag kom igång med bänken...

facepulls/variant 30-70kg, 5-15 reps

bänkpress 20-117,5kg, 1-10reps, fick inte alls till den tajta känslan/fjädern som ska till för en tung bänkpress men jag fortsatte likväl mot dagens målvikt.

132,5x0 TOTALBOM! Inte ens nära, kändes lite som byggarbänk och som jag var 2m lång...

Nytt försök, som tur var en annan passare idag än min lilla fru. Annars hade det nog blivit till att tippa av vikter.

132,5x0 TOTALBOM IGEN! Kände till 100% att jag inte fick till utlyftet alls utan att jag liksom redan där tappade "bänken". Kändes rätt kasst men tänkte ta revansch på 100kg.

100x2 och det var max, hmm... Gick vidare till nästa övning.

frontböj 20-110, 1-5 reps, härligt där satt iaf målvikten
frontböj med paus 70kg, 3x3reps

klokovpressar 20-70kg, 1-10 reps

Tog mig en funderare nu, fan 5kg starkare än sist t om i klokov, hmm, nu kom jag på det, jag hade använt en bänk utan ben, dvs kanske 3cm längre upp till avlyftet. Improviserade och fann mig återigen vid bänken fast nu med RÄTT bänk. Tänkte iaf kolla läget och få känna att jag blir bättre i bänkpress trots dagens dipp.

bänkpress nr2 20-100kg, 5-15 reps

Gick ej högre än 100kg med 5 rätt lätta reps då jag kände typ träningsvärk i tuttarna redan, dock var det solklart så att jag nu var starkare och låg bra även då utlyftet skedde och framförallt efter det skett. Bra lärdom detta! Pulade mycket med det här i början av denna resa men sista tiden har jag bara haft tur med rätt bänk... fick ej till speedbänkarna sist heller och jag misstänker att jag hade samma problem då som idag.

hammercurl som vanligt med 25kg, 35kg och slutligen 42kg

overheadsquat för första gången, vingligt det där, körde väl 5x5 med stången tror jag, märker att det e fint för ökad styrka där jag e klen som få redan nu

rodd med stång med träff på bakaxlar, inte rygg 20-50kg 8reppare

facepulls med rep som övn1 idag 30-60kg, 10-15 reps

Efter detta hemgång, galet svettig trots ett rätt lugnt pass även om det blev många set, var där 3h. Vikt för dagen var 94,3kg. Sist jag körde detta pass vägde jag 97,7kg.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-07-23 klockan 12:32.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-23, 19:59   #58
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
nom-nom

40g BCAA
2dl vassle som gav 57g protein
1 swebar
2 pizzabullar
1 QP meny
2/3 av en baguette "lite Grövre" med smör och prästost

Lite pepsi max kvar bara denna kväll...
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-24, 12:05   #59
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
kortsiktigt mål

90kg KV
110x10 bänkpress
120x1 frontböj
180x1 marklyft
klokovpress 75x2


Bör spikat dit detta på max en månad, tar väl olika lång tid men på den tiden bör allt vara i hamn...

Druckit bcaa här och kaffe, har väl kört bollar och stretch i 2h eller ngt också.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 02:10   #60
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Kul att se att du är igång och skriver igen, alltid roligt att följa dig. Lycka till med målen!
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)