Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-06, 19:59   #136
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.J Visa inlägg
Kul att du startat journal igen Herrn! Är du på Kak och öser? Hört ryktesvägen att dina framsida lår ser 3D ut irl

ÖS!
Japp, det var dags att försöka komma tillbaka till livet igen, avslutade med att försiktigt börja träna och skaffa en journal och vips...

Jag öser på järnet nu på KAC, 6 pass i veckan som förut.

Apropå låren kan jag säga så här, jag själv blir chockad varje gång jag kollar dem på gymmet under deffen. Tyvärr lyckas jag alltid stressbanta bort allt tryck i kroppen då det väl är dags, bättring kommer! Man vet aldrig vad farbror får för sig.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 20:09   #137
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Haha! Jag fick bra ont efter 172,5kg ska erkännas, jag kom också på att jag ligger med rejäl framvikt, dessutom utan bälte så måste se över utförandet först och främst. Hade stången ovanför tårna och inte mitten av foten om du e med? Kommer dra lite mer reps men med bättre utförande men givetvis kommer det ske progression.

Sätter stor tillit till den övningen, kommer nog variera med kronlyft också.
Förstår vad du menar. Tålamod i botten är en nyckel. Det får gärna gå segt som fan om ryggen håller sig rak, då orkar man sega upp många lyft. Kronlyft med spikrak rygg är en favorit. Sätter verkligen prov på stabilitet i bålen.

Fin form redan 2006
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 20:11   #138
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.J Visa inlägg
Kul att du startat journal igen Herrn! Är du på Kak och öser? Hört ryktesvägen att dina framsida lår ser 3D ut irl

ÖS!
Drar ett till svar här, 3D är väl iof att ta i även om dem e rätt bra!
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 20:14   #139
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Förstår vad du menar. Tålamod i botten är en nyckel. Det får gärna gå segt som fan om ryggen håller sig rak, då orkar man sega upp många lyft. Kronlyft med spikrak rygg är en favorit. Sätter verkligen prov på stabilitet i bålen.

Fin form redan 2006
Japp.

Det roliga med 2006 är att då deffade jag sakta och gick ej ner så fort och mycket som jag gjort vid senare tävlingar. Jag äter ungefär som jag gjorde då, väldigt, väldigt lika iaf, fr om fredags. Väger ju flera kg mer på korten där än jag gjorde på scenen förra året t ex. Tabbade mig rejält förra året, men det var också kul att prova.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 08:18   #140
Johan.S
Registered User
 
Johan.Ss avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Piteå
Inlägg: 1 505
Såg riktigt jävla bra ut på de där korten från 2006! Prickar du formen nästa gång du tävlar så blir du riktigt farlig.
Johan.S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 08:29   #141
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S Visa inlägg
Såg riktigt jävla bra ut på de där korten från 2006! Prickar du formen nästa gång du tävlar så blir du riktigt farlig.
Tack som fan!

Jag äter som sagt likadant nu som inför den tävlingen, redan nu, så man vet aldrig vad det blir av det, sakta, sakta ner är planen iaf, oavsett.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 11:41   #142
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
baklår och vader

Boom!

vikt: 97,7kg itk

FST-7 liggande curl, 25kg i första sen 6 set på 30kg 10-15 reps
stående kabelcurl 30x15, 45x15, 65x8
raka mark med hantlar 12x15, 25x15, 35x15, 42x12
sittande lårcurl 30x15, 35x15, 30x15

sittande press 30x20, 60x15, 60+olivia(15kg)x20
press i bp-maskin 6-10 plattor 3x20-25
stående press i hacklift släden endast 3x20-25

Ett mycket bra pass, galet pump och en klar kontrast mot gårdagen då jag gick bort mig ibland. En till grej var att det bästa jag gjort för nedre ryggen på länge var solklart mina raka mark idag, vilken pump!

Har precis ätit en rejäl frukost kan man säga och om en timme eller ngt ska jag cykla 30min, passa på och svettas innan 17 iaf, har tvättstugan då.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-08-07 klockan 11:43.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 11:56   #143
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
gamla bilder men det är iaf jag...

Nu ska det byggas muskler igen, fan vad bra träffar idag, mot gamla tider och förbi!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg DSC00503.jpg (56.3 KB, 53 visningar)
Filtyp: jpg DSC02768 - Kopia.jpg (72.8 KB, 56 visningar)
Filtyp: jpg DSC02770 - Kopia.jpg (67.3 KB, 69 visningar)
Filtyp: jpg DSC02775 - Kopia.jpg (58.9 KB, 48 visningar)
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 13:17   #144
HerrCarlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 171
Två månader till, sen får du byta ut lekstuga till "Timmer och byggvaruhus".
Stockar!

Skoj läsning nu senaste två-tre sidorna.

Senast redigerad av HerrCarlsson den 2013-08-07 klockan 13:18.
HerrCarlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 13:53   #145
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av HerrCarlsson Visa inlägg
Två månader till, sen får du byta ut lekstuga till "Timmer och byggvaruhus".
Stockar!

Skoj läsning nu senaste två-tre sidorna.
Haha, japp!

Skönt att vara tillbaka igen, läsningen blir nog roligare vad det lider också, ska fan ligga i här!

Jag har cyklat 31min efter passet med!
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 19:15   #146
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
kost idag hittills

BCAA

youghurt 5% och branflakes(köpte nyttigare sort idag)
pressad apelsin
2ägg
1 rågmacka med västan 10% och skinka samt gurka
lite äppelbitar och vindruvor

en proteindrink

250g lövbiff med en stadig portion ris samt rivna morötter. Detta toppat med BBQ-sås.

Springer som en tätting mellan tvättstugan och hemmet och det här blir cardio om nåt det med vikning och allt.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 07:42   #147
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
reflektion kring sista tidens träning

En diskussion i träningsdelen angående hypertrofi/styrka passade så bra in på mina tankar sista tiden så klistrar helt sonika in det jag skrev där då det är om mig, använder ju som vanligt mig själv som referens då det är det närmaste en vettig studie och verklighet jag kan komma:

Min erfarenhet är iaf att jag går vilse då jag blandar tungt med "lätt". Banar man in sig på tung bänk blir det "tung" pushdown osv, repsen är ointressanta, det jag menar är att man flyttar vikter. Jag börjar då tänka fullt sträck, full rom och inte gör vikten tung och vips gör jag dubbla repsen i pushdown men jag tappar bort mina triceps, inte bara i övningen utan framförallt på armen.


Precis själv utfört det jag pratar om ovan.

Trots att jag ökade styrkan i bänkpress, full rom, pushdown full rom, har jag nu bara samma armmått som när jag vägde 15kg mindre förra året. Det är helt jävla kasst skulle jag vilja påstå. Ökade dessutom mina fulcurls/hammer-curls med 5kg/hand för samma reps... Vägen dit körde jag 10or med 25kg istället för 5or på dem som jag gjorde då jag hade hyffsade armar!

Släpp styrketänket, när du växer kommer du ta lite tyngre per automatik, sakta men säkert. Då är det din muskelstyrka som styr det garanterat, inte ändrad teknik, nervbaning osv. En cm större överarm t ex är ingen dunderhöjning av vikterna alls, vissa ökar vikter motsvarande 10cm, men har ökat max 1cm, det är det vanliga, därför många tror att man är svag osv. Det är det vi är lite inne på i tråden, det finns olika mål med träningen och olika vägar att gå.


Därför jag kan tycka det är rätt kul att flytta vikter ibland, vissa tror att dem kan flytta vikt bättre än jag t ex, men då jag också gör det så flyttar jag mer och det blir också så uppenbart varför jag är så mycket större/bättre, jag lyfter mer än de flesta då jag gör vikten tung och kanske det dubbla mer än de flesta om jag också bara flyttar vikter.

När jag hantel-ror med 52kg sägs det att jag är stark rätt ofta, men jag säger ju att jag kör på kontakt, för fyra veckor sen rodde jag med 90kg. Då var det inte kontakt kan jag lova men det var inte så där jättetungt heller. Ja anser dock det är så stor skillnad på detta så det inte ens är samma övning ens, även om den ser nästan likadan ut för ett otränat öga. Just där nybörjare går bet, dem kollar på dem större killarna och tänker vikter och mål, dubbla gärna vikterna som jag var inne på, det kommer lätt behövas det nämligen för samma massa om ni ska jämföra er med en byggare.

Eller som med min hammercurl, jag kan köra dem med 25kg och det tar bättre men jag kan flytta på 42kg. Listan kan göras galet lång...

Slutord: Kör på styrketänk men tro inte det kommer räcka med t ex 90kg i böj för mina lår eller 25kg hantelcurl för mina armar osv, det funkar bara om man lyfter likadant. Går man styrkevägen går det inte fortare iaf, man lurar sig bara iom att vikterna ökar så mycket fortare än måtten med det utförandet. Dessutom ju längre tid det går desto mer skevt blir det iom att man faktiskt missar det som ska träffas i så många övningar.

OBS! Detta är min alldeles egna uppfattning och man är fri att tycka tvärtemot, givetvis. Jag talar bara av egen erfarenhet.


Nu blir det byggning för hela slanten och då jag tror på en tydlig målsättning så är det PB som gäller, PB i Robert Ebersköld!

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-08-08 klockan 07:44.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 10:51   #148
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
bröst

Galet, galet och ondare än ondast. Det gjorde så ont så ont att träna bröstet idag och fan vad jag har träningsvärk i övre bröstet nu, framförallt i insidan...

vikt: 97,5kg mtk, resultat första veckan 99,7-97,5= 2,2kg bort, bra där!!!


press i maskin 4x20, 5x20, 6x20, 10x15, 14x12, 18x10, 20x8
lutande hantelpress 12x20, 19x20, 25x15, 29x15
cable-cross 15x20, 17,5x15, 20x15
FST-7 press i maskinen igen men bredare grepp 10 plattor och 10-15 reps

mage, superset sit-ups och benlyft på bänk 4xmax

Jag var så nöjd med att ha 2cm större bröst än då jag var maxbulkad 2011 men nu är det under det måttet och desto mindre glad blev jag då jag kollade min blogg och såg att jag hade det här måttet jag har nu på ca 83kg, tror jag det var. Bra där Robban, samma mått men nästan 15kg tyngre, skitbra jobbat!

Låren kommer iaf, 2cm större nu än innan jag bantade bort 2,2kg!

Ska cykla senare idag igen, ska ta bort ngt liknande till nästa torsdag nämligen.

Ätardagen på lördag uteblir, jag väntar till nästa lördag tidigast.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-08-08 klockan 10:59.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 12:24   #149
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Fan va grym du var 2006! Vart placerade du dig då? Och hur tycker den gode Robban att man ska träna vader? Hur kör du själv?
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 12:33   #150
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Fan va grym du var 2006! Vart placerade du dig då? Och hur tycker den gode Robban att man ska träna vader? Hur kör du själv?
Hmm, vet inte riktigt men jag fick spö av Baboom iaf, men tog Klo här på forumet som, om jag inte missminner mig har vunnit forumets fototävling flera ggr, han coachades dessutom av Sverker. Tror jag kom 10a eller ngt. Som bäst har jag kommit 7a 2011. Det duger inte...

Jag får sluta glida på en räkmacka och deffa på riktigt så kanske det kan gå bättre.
Kan väl tilläggas att jag deffade bra 2006 sist och det syns iom att jag är så pass bra trots att jag är ganska mycket mindre då. Tog väl bort max 7kg på samma tid jag tagit bort minst 15kg inför sista tävlingarna. Om det är så att jag tappat massa då jag gjort så kan jag nog komma in rejält mycket bättre t ex 2014. När jag tävlar nästa gång kommer jag max kapa 2-3kg på 12 veckor. Ska vara i typisk Robbantävlingform då jag börjar min deff.

Jag kör vader en gång i veckan. Pumpar dem med relativt lätta vikter. Jag är noga med att fånga vikten med muskeln i botten, jag stretchar aldrig i bottenläget utan alltid spänning och sen rejäl slutkontraktion i toppen, gärna två stycken innan jag vänder.

Jag har iaf fått dem att växa lika mycket som mina överarmar sen jag började träna.

Kör hårt! Låna gärna ut lite rygg till mig med, grym sådan har du fått till!

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-08-08 klockan 12:39.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)