Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-04-17, 08:39   #1
Gladiatorerna
Guest
 
Inlägg: n/a
Post Vad säjs om detta?

Från och med nu ska jag efter varje tränningspass trampa på trappmaskinen i en timme, i hårt tempo alltså. Vad tycker ni om detta? bryter det ner volymen/musklerna efter ett hårt styrkepass? Jag vill höra så många åsikter som möjligt och eventuella tipps.

Mycket tacksam för svar
  Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 15:22   #2
Rah
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Malmö
Inlägg: 100
Post

Är du ute efter att bränna fett är det bättre med lite lugnare tempo!
Rah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 15:28   #3
Gladiatorerna
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

vad händer om man kör i hårt tempo? bränner det muskler då eller? Jag är ute efter att bli lite hårdare utan att tappa muskler.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 15:38   #4
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

Om du vill köra förbrännings/konditions-träning efter styrkepasset så bryter du ner mycket muskler,oavsett tempo. om du vill köra ett hårt tempo så gör det så långt ifrån styrkepasset som möjligt i ca 20-30 minuter. Då kommer du inte att bryta ner muskelmassan. OM du tvunget mste köra din förbränníng efter styrkepasset föreslåt jag max 30minuter i ett lugnare tempo.
Vänligen,

Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 18:26   #5
Muskelsmurfen
Räka
 
Muskelsmurfens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Kungälv
Inlägg: 538
Post

Prova att tippa i dig en proteindrink med hydrolyserat vassle direkt efter styrketräningen. Strecha lite och vila några minuter och kör sedan förslagsvis lågintensiv förbränningsträning.
Själv separerar jag de två men detta borde begränsa förlusten av muskelmassa.
Muskelsmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 18:36   #6
Sve
Banned
 
Sves avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: The swept-wing Canada DC-8 streaked down the long runway of Vancouver International Airport, powerful jet engines shrilling to a banshee wail as they braked the giant aircraft.
Inlägg: 1 449
Post

måste det vara hydrolyserat vassle
Sve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 19:11   #7
Baha
Way of the ape
 
Bahas avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 2 636
Post

skulle att köra 30 min gympass sen cykla 30 min hårt efteråt bryta ned mer muskler än att istället köra 60 minuter på bara gymmet?

många kör ju mer än 1 timmes pass utan rädsla för att bryta ned muskler, det måste ju vara minst lika katabolt som att cykla efter ett kort passs?
Baha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 19:23   #8
Viveqa
Registered User
 
Viveqas avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lund
Inlägg: 719
Post

Funderar lite..

Är inte själva avsikten med ett hårt styrkepass att bryta ner muskelmassa för att kroppen sedan ska laga detta med lite mer än vad som fanns ifrån början när man äter+vilar?

Så därför så borde muskelnedbrytning under pass sakna betydelse ifall man äter+sover ordentilgt?
Viveqa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 20:42   #9
Flood
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Jag förstår inte riktigt dom här resonemangen?

Om kroppen bryter ner muskler med högintensivpass eller inte, kroppen bryter ju ner muskler så fort man använder dom i olika grad, men bygger sedan upp dem med mat och vila.

Det är ju så jävla många faktorer som spelar in i slutändan, man kan cyckla 3 min längre om man käkar ägg till frukost för att behålla musklerna och Fem minuter till om man dricker kasein till kvällen. Sover man för lite tar det en dag till för kroppen att återhämta sig mm mm

Det man i slutändan får kolla på är: är jag starkare passet efter än passet innan!!

sen kan det ju va en idé att periodoísera det också antingen bränner man eller så bygger man. Det är väl inte hela värden om det skulle gå åt lite muskler, man har ju muskel minne så det går så jävla fort tillbaka i alla fall. Det är väl inte förrän man ligger nära sitt genetiska max man bör se upp med att tappa för mycket muskelmassa.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 20:49   #10
Baha
Way of the ape
 
Bahas avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 2 636
Post

bra inlägg flood

asmånga som kör cardio efter pass med utan att tappa nåt tycker jag det verkar som, det kanske inte är det optimalaste optimala men tror det funkar bra för dom flesta
Baha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 23:16   #11
Muskelsmurfen
Räka
 
Muskelsmurfens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Kungälv
Inlägg: 538
Post

sve> Tja, kanske inte behöver vara hydrolyserat men vitsen är väl att ta ett så snabbt protein som möjligt.
Muskelsmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-18, 06:44   #12
Gladiatorerna
Guest
 
Inlägg: n/a
Smile

Oj vad många och bra svar jag fick!
  Svara med citat
Gammal 2002-04-18, 08:20   #13
Moobi_CH
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Jag ställde en liknande fràga i min MAX OT tràd, min fick inte nàgot direkt svar sà jag fràgar igen :

Om jag kör styrketräning, làt säga bröst/axlar i en timme...& sedan kör trappmaskin eller cykling
i typ 30 minuter med puls mellan 130-150...hur kan det bryta ner mina bröst- & axelmuskler?
Skulle nàgon kunna utveckla exakt hur man bryter ner muskelmassa om man kör cardio efter styrketräning?
  Svara med citat
Gammal 2002-04-18, 11:13   #14
The Dwag
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

pass !
  Svara med citat
Gammal 2002-04-18, 11:34   #15
gasoliner
pölsa å hackorv!
 
gasoliners avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Karlskoga
Inlägg: 1 207
Post

oj..fel tråd..sorry :o

[ 18 April 2002: Inlägget har ändrats av: Gasoliner ]
__________________
-- "monoruta" for life --
gasoliner är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)