Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-20, 23:36   #1
Spritza
Registered User
 
Spritzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Gymmet
Inlägg: 327
Led-Ont, har ni det?(Hjälp)

Hejsan.
Jag har "ont" i mina leder, främst i armbåge höger-knä och höger buk.

För 4 år sedan så skulle jag sparka en boll, bollen var för lätt men min kropp förberedde sig på motstånd så jag tog i utav bara den......lårbenet(kände jag) "ploppade" ut och under mitt fall mot marken "ploppade" det tillbaka på sin plats, men därefter gjorde det förfärligt ont i 3 månader. Nu när jag ligger ner på rygg och ska säga lyfta HELA benet 45 grader, på "nervägen"(negativa) så har jag problem, måste verkligen koncentrera mig på att hålla emot, för annars börjar det "sträcka" och knacka, göra ont i "fästet"-"benet" i buken(tror det heter buk, där lårbenet är fäst?).

För 3 år den åkte jag snow-blades, ramlade i en svart backe, knät knackade till och jag hade ont i knät i ungefär 2-4 månader. Nu när jag ska upp för trappor(joggande) så "håller" det emot "under" - "i" knät, och knäcker till.

Armbågen fick stryk under några "cykel-fall" för ett par år sen, sen dess knackar det varje gång jag rör på den, vaknar oftast med "spärrad" armbåge, och när jag försiktigt sträcker ut armen så hör man ett stort KNACK!.

När jag håller över knät eller armbågen med handen och rör upp och ner, fram och tillbaka, så känns det som om ben mot ben skrapar emot varandra, som om det är små bitar som inte sitter på plats.
När jag håller handen över låbenets fäste i (buken?) så snäpper, knäpper det till .

Jag har inte varit hos doktorer, läkare, systrar eller annat diplomerat folk för att kolla upp detta, jag har stått ut med detta i 4 år nu, men sen jag började träna och gå upp i vikt har dessa faktorer spelat en stor roll- knät ger upp pågrund av viktuppgång, armbågar på grund av belastning.

Jag vänder mig nu till er, er som varit med om liknande saker och löst det på ett eller annat sätt och er som kanske vet mer om anatomins grunder.
Jag ber er, hjälp mig och hitta problemet(möjlig skada, namnet på skadan) och lösningen om en sådant finns.
Denna tråd kan ni med liknande problem öppna er i också, så kan vi hjälpa varandra.

Hoppas ni svarar
MvH
Spritza
__________________
LIGHTS OUT, GAME OVER!!!
Spritza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 23:40   #2
Spritza
Registered User
 
Spritzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Gymmet
Inlägg: 327
Där jag skrev "buken, buk" menade jag höft, höftled
__________________
LIGHTS OUT, GAME OVER!!!
Spritza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 23:51   #3
tossefar
Besserwisser
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Västerås
Inlägg: 3 134
Hej!
Det finns ett helt forum för frågor om skador och rehab.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/f...splay.php?f=31
__________________
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
tossefar är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)