Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-01-06, 15:36   #1
doffelkpg
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 12
RÅD efterfrågas!

Hej! Har tränat seriöst i drygt 2 år och innan dess har det legat på halvfart i 1-2 år. Jag känner att jag har kört fast och behöver bra tips på både nya övningar samt kost. Skulle vilja höra från någon seriös och undanber mig hormonstinta tonåringar som tror att kreatin och RAGE är mirakelkurer.

Har lagt om kosten nu och försöker ligga på 3000 kcal/dag. Tre stabila måltider samt 3 mindre. Försöker få middagarna så stabila som möjligt, brukar försöka väga upp dom med en proteinshaker samt ett par klunkar linfröolja då kolhydraterna inte brukar vara några problem. Tränar mellan 3-5 dagar i veckan och försöker köra 1-3 veckors schema och varierar mellan lätta och många reps till tunga och få. Jag är 25 år, 187 och väger mellan 75-78.
Utöver min kost försöker jag innan varje träning använda carbo fx + bcaa för att följa upp med protein direkt efter följt av en måltid/lunch.

Det jag är intresserad av är att få tips och råd om smidiga och enkla luncher, att tänka på råd angående kost och träning and so on..

Tack på förhand.


Christoffer
doffelkpg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-06, 16:04   #2
Luddha
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 15
Lyft, ät och sov. Du berättar inget om hur du tränar (upplägg) och vad du har för mål med din träning. Dessutom är det väl dumt att säga att kreatin och RAGE endast är för tonåringar, eller att det är något negativt i att använda kreatin och/eller RAGE?
Luddha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-06, 16:23   #3
doffelkpg
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 12
Nu tror jag att du missförstår mig, nej RAGE och Kreatin är det inget fel på. Men jag har läst tillräckligt många inlägg om folk som påstår sig ha gått upp si och så på bara en månad, ja om du aldrig har tränat innan kan resultaten bli rätt stora. Mitt mål med träningen är att komma upp till minst 80 kg innan sommaren. Just nu ser upplägget ut som följer:

Pass 1 - Axlar, biceps och underarmar
Pass 2 - Bröst, triceps
Pass 3 - Rygg, mage
Pass 4 - Ben

Tyvärr är jag, som många andra, ruskigt lat när det kommer till att träna benen så jag brukar tyvärr fuska och lägga in benpress/utfall/marklyft lite varsom.
Är tacksam för tips på bra upplägg osv.
doffelkpg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-06, 16:31   #4
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av doffelkpg Visa inlägg
Har lagt om kosten nu och försöker ligga på 3000 kcal/dag.

-klipp-

Tränar mellan 3-5 dagar i veckan och försöker köra 1-3 veckors schema och varierar mellan lätta och många reps till tunga och få. Jag är 25 år, 187 och väger mellan 75-78.
Ställ mer specifika frågor om kosten i kostdelen men om du går upp i vikt på det du äter så äter du kanske tillräckligt, går du inte upp så äter du för lite. Med tanke på vikten så gissar jag att du ätit lite under under hela tiden du har tränat.

Varför varierar du träningen på det sättet som du gör? Hur har du ökat i styrka?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)