Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur fula är vi?
Ja 31 24.03%
Nej 48 37.21%
60/40 15 11.63%
Men va i helvete? 35 27.13%
Antal röster: 129. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-16, 10:43   #16
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Håller med om att fotbollsspelare i regel ser bra ut. Ordentliga lår är ju dessutom awesome Hellre muskulösa ben och lite mindre överkropp än tvärtom.

Vad gäller byggare så håller jag ändå med om att de ofta inte är speciellt snygga i fejjan, men jag tror det till stor del beror på att typ alla är helsnaggade, och jag föredrar att han har hår på skallen.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 10:44   #17
Bryggan
Registered User
 
Bryggans avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Hufvudstaden
Inlägg: 1 765
Alla på mitt gym är fula iaf, tjejer som killar. Alla utom jag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jävla googlesamhälle, tänk själv lite.
Bryggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 10:49   #18
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefarmer Visa inlägg
Jag ska inte sticka under stol med att jag började styrketräna för att kompensera för mitt "fula fejs", eller ful kanske jag inte är... en 6 \ 10 kanske. Sen var jag ju givetvis minst i klassen också på mina blyga 49 kg. Såg ut som en liten crackpundare på kaffe o cigg-diet.
Gud var inte nådig mot mig

Nu har jag ju iallafall lagt på mig en del kilon och självförtroendet steg efter det. Min träning bottnar nog i psykiska problem tror jag, men jag är ok med det för nu mår jag bättre iallafall!
Usch ja. Hemskt när man bara är 1 poäng över snittet i snygghet. Finns det nåt värre? :P
Är man över 5 på den berömda skalan så är man inte ful. Skämt åsido, förstår vad du menar. Det är rätt vanligt att man som människa inte är nöjd om man inte är snyggast. Om ens då. Vikten förstår jag att den spelat in förstås och den gjorde du något åt. All credit åt dig för att du gjorde det. Människor är primitiva och att säga att "det kvittar hur man ser ut så länge man är säker i sig själv" stämmer inte till 100%. Folk får alltid ett första intryck av en som person och en klen speta är psykologiskt lättare köra med. Att skaffa sig en fördel är ju bara bra. Varför skulle annars människor klä sig på ett visst sätt i ett visst sammanhang, tvätta sig, sminka sig, ha en viss frisyr etc...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 10:50   #19
BigIron
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 68
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Håller med om att fotbollsspelare i regel ser bra ut. Ordentliga lår är ju dessutom awesome Hellre muskulösa ben och lite mindre överkropp än tvärtom.

Vad gäller byggare så håller jag ändå med om att de ofta inte är speciellt snygga i fejjan, men jag tror det till stor del beror på att typ alla är helsnaggade, och jag föredrar att han har hår på skallen.
Markus Rhül byggarna är ju bara en liten del av alla som tränar (Mindre än 10%), tänk på alla som tränar i figur, fitness och alla andra grenar där massa inte betyder nått.

[IMG]htt://akorahim.myshowroom.se/files/2012/05/20120518-142456.jpg[/IMG]

Senast redigerad av BigIron den 2013-06-16 klockan 10:52.
BigIron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 10:59   #20
Jockefarmer
Registered User
 
Jockefarmers avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Kållered, göteborg
Inlägg: 148
Jag tror det ligger mycket i det du säger Sniggel, jag har tänkt på det här en hel del sen jag fick barn faktiskt. Att trots att många inte vill erkänna det så har snygga människor ett försprång i vårat samhälle. Är du ful trycks du ner redan i skolan, runt mellanstadiet skulle jag vilja säga. Undantaget är ju om du har en väldigt go personlighet och en stor dos humor. Vilket är jävligt svårt införskaffat när du har ett dåligt självförtroende. Vissa lyckas, jag gjorde det inte... jag blev istället blyg som få och gömde mig hemma bakom dator och tv-spel. Anledningen till att jag börjat filosofera kring det här ämnet efter jag fick barn är för att jag hoppas innerligt att dom blir riktigt snygga och får det lätt i sociala situationer,lätt att få kompisar och tjejer. Dom är jävligt söta just nu ialf, fina smilgropar osv, hoppas det håller i sig
__________________
Inget intressant

Senast redigerad av Jockefarmer den 2013-06-16 klockan 11:06.
Jockefarmer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:05   #21
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av BigIron Visa inlägg
Markus Rhül byggarna är ju bara en liten del av alla som tränar (Mindre än 10%), tänk på alla som tränar i figur, fitness och alla andra grenar där massa inte betyder nått.

[IMG]ttp://akorahim.myshowroom.se/files/2012/05/20120518-142456.jpg[/IMG]
Av någon anledning ser jag aldrig såna där snyggingar IRL... Tycker typ alla "stora" pojkar jag ser är snaggade. Vafan...
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:12   #22
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Om man går på Angels senaste beskrivning så ja, kanske. Men då är det "superbyggare" jag talar om. Gasp linnen å skit.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:12   #23
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Jag tränar lagomt, trots allt så är jag superful.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:16   #24
BigIron
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 68
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Om man går på Angels senaste beskrivning så ja, kanske. Men då är det "superbyggare" jag talar om. Gasp linnen å skit.
Jag pratar om alla som tränar nu, inte enbart olympiascenen/superbyggarna/massfreaks, utan alla som tränar på en högre nivå och har gjort det i flera år.

Fitness, figur, modell, hela rasket!
BigIron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:19   #25
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av BigIron Visa inlägg
Jag pratar om alla som tränar nu, inte enbart olympiascenen/superbyggarna/massfreaks, utan alla som tränar på en högre nivå och har gjort det i flera år.

Fitness, figur, modell, hela rasket!
Det tycker jag inte då. Som sagt det är -bara- dessa giganter jag menar. De uppenbara roidarna. Ja du vet vilka jag menar, 345kg med 2% bf.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:21   #26
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Jag har i mitt huvudet massor med exempel på killar som gick från att va rätt fräscha och tränade till att fastna för styrkelyft eller byggning och inom inte allt för lång tid gå till att inte vara lite fräscha alls.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:25   #27
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Jag tror att snygga människor drar sig till träning mer. Vafan, kolla på människor som gymmar och jämför dem med människor i allmänhet.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:25   #28
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Det är nog hugget som stucket. Det jag hört från tjejkompisar är att "köttbulle-looken" inte går hem hos många. Tror därför det är viktigt för korta muskulösa personer att tänka på att inte gå för högt i bf%, om man är ute efter att se bra ut i andras ögon dvs
Äh. Tjejer tror att jag är "rippad" trots att jag ligger på typ +20% bf. De har generellt ingen koll alls på detta. Så länge inte magen sticker ut mycket längre än bröstet så är det lugnt.

Om jag får gissa så är det nog snarare ett viss typ av personlighet de inte gillar: Den där väldigt grova killen i tight t-shirt som bär runt på kylskåp inne på krogen.

Att fråga tjejer om detta är ju som att fråga killar om hur mycket smink som är snyggt på tjejer. De flesta killar säger att väldigt lite smink är snyggast, men sen är det ofta rätt tungt sminkade tjejer som man uppfattar som snyggast, eftersom man helt enkelt inte kan något om smink.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:26   #29
Carnes
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 503
60/40 baserat på min erfarenhet i raggningssektorn. Dom riktigt snygga killarna som jag ser brukar vara byggda som vanliga människor.. Det är inget konstigt att vi mindre lyckligt lottade delvis använder muskler för att vara snyggare.

Om vi nu diskuterar vältränad=muskelvolym.. Beckham är ju vältränad men han ser ju ut som en nonlifter etc.
Carnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:38   #30
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Enda undantaget jag kommer på just nu är Ako Rahim. Han är snygg som få! Be mig säga en snygg fotbollsspelare och jag hade kunnat hålla på hela kvällen.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)