Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-20, 16:40   #16
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Det här är så sant! Folk borde testa på att vara hungrig oftare. Så mycket godare maten smakar då och som du säger, man dör inte av att vara hungrig ett par timmar.


Men det här med att äta skulle ta lång tid? Jag värmer maten, äter och dricker kaffe på en kvart på jobbet. Lagar mycket efter jobbet mat och fryser in till matlådor.



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Håller helt med där!!.....Bästa kryddan är: Hunger!!!.........
Sen så är det Matlåde-boggie, som gäller när man tränar och ligger i, då vet man vad man får i sig!!........
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:12   #17
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Suck... Detta eviga tugg om ätande... Varför? För att livsmedelsverket rekommenderar något? För att någon träningsguru tyckt något? Annat skäl? Dumheter! Jag följer ingen diet, ingen trend och ingen hip kosthållning. Folk är mähän och får! Bräkande muppar! Varför vrånga? Jag äter en (1) gång om dagen och menar precis det, så ingen behöver fråga: va?!?! Ingen frukost? En gång om dagen och det är middag. Snus, kaffe och vatten under dagen. Träning på gym vid lunchtid, kampsportsträning tidig kväll och middag ca kl 20.00. Då äter jag en gigantisk måltid, med massor av grönsaker, protein och andra nyttigheter. Ingenting innan. Kaffe, snus och vatten. Inget konstigt, inga krusiduller. Aldrig snask, godis, läsk eller alkohol. Bara mat en gång per dygn. Det fungerar utmärkt och de flesta andra varianterna är bara dumheter!
Du behöver inte frukost eller lunch - du tror bara att du gör det! Ge det lite tid och du kommer att upptäcka fördelarna! Sluta optinoja!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:51   #18
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Suck... Detta eviga tugg om ätande... Varför? För att livsmedelsverket rekommenderar något? För att någon träningsguru tyckt något? Annat skäl? Dumheter! Jag följer ingen diet, ingen trend och ingen hip kosthållning. Folk är mähän och får! Bräkande muppar! Varför vrånga? Jag äter en (1) gång om dagen och menar precis det, så ingen behöver fråga: va?!?! Ingen frukost? En gång om dagen och det är middag. Snus, kaffe och vatten under dagen. Träning på gym vid lunchtid, kampsportsträning tidig kväll och middag ca kl 20.00. Då äter jag en gigantisk måltid, med massor av grönsaker, protein och andra nyttigheter. Ingenting innan. Kaffe, snus och vatten. Inget konstigt, inga krusiduller. Aldrig snask, godis, läsk eller alkohol. Bara mat en gång per dygn. Det fungerar utmärkt och de flesta andra varianterna är bara dumheter!
Du behöver inte frukost eller lunch - du tror bara att du gör det! Ge det lite tid och du kommer att upptäcka fördelarna! Sluta optinoja!
Asså Guuud vad du är DUKTIG! Och manlig!!

Å andra sidan så finns det ju en del negativt med att bara äta en gång per dag. Så jag vet inte om jag skulle kalla andra sätt att dela upp sitt kaloriintag för dumheter...
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:58   #19
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Nu är ju inte alla riktigt lika disciplinerade som du illustrerade mannen. Bara en dag av ditt liv och det skulle köra ihop sig helt för tex mig.
Fast nu äter du ju enligt OMAD, vilket är lite trendigt nu.

Jag tycker det är lättare att inte äta alls än äta lite, typ "bara en macka och en frukt" vad är ens det?
PF utan frukost passar mig bra, med lätt lunch och stabil middag. Rutiner är a &o.
Men är jag inte helt inställd på det så är det lätt att det trillar ner nått man blir sugen på och då pajar alltihop.
Pissig självdisciplin är inte ett bra verktyg ha i lådan.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 18:01   #20
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Suck... Detta eviga tugg om ätande... Varför? För att livsmedelsverket rekommenderar något? För att någon träningsguru tyckt något? Annat skäl? Dumheter! Jag följer ingen diet, ingen trend och ingen hip kosthållning. Folk är mähän och får! Bräkande muppar! Varför vrånga? Jag äter en (1) gång om dagen och menar precis det, så ingen behöver fråga: va?!?! Ingen frukost? En gång om dagen och det är middag. Snus, kaffe och vatten under dagen. Träning på gym vid lunchtid, kampsportsträning tidig kväll och middag ca kl 20.00. Då äter jag en gigantisk måltid, med massor av grönsaker, protein och andra nyttigheter. Ingenting innan. Kaffe, snus och vatten. Inget konstigt, inga krusiduller. Aldrig snask, godis, läsk eller alkohol. Bara mat en gång per dygn. Det fungerar utmärkt och de flesta andra varianterna är bara dumheter!
Du behöver inte frukost eller lunch - du tror bara att du gör det! Ge det lite tid och du kommer att upptäcka fördelarna! Sluta optinoja!
Vad gör du om du är bortbjuden en hel kväll och det bara bjuds på normalmycket mat?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 18:08   #21
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad gör du om du är bortbjuden en hel kväll och det bara bjuds på normalmycket mat?
Dricker lite extra kaffe och snusar lite mer kanske?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 18:44   #22
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Det här är så sant! Folk borde testa på att vara hungrig oftare. Så mycket godare maten smakar då och som du säger, man dör inte av att vara hungrig ett par timmar.


Men det här med att äta skulle ta lång tid? Jag värmer maten, äter och dricker kaffe på en kvart på jobbet. Lagar mycket efter jobbet mat och fryser in till matlådor.



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Har inte påstått att det (?) skulle ta lång tid. Varken att äta eller att laga. Det kan få ta mer tid att laga maten, eftersom det inte behöver bli så många olika måltider. Om man som mig är kulinariskt intresserad, behöver jag inte snåla med varken stekfett eller tillbehör. Kan göra svensk husman, som är en kaloribomb, enligt originalrecept utan att behöva oroa mig för att själv se ut som en palt nästa dag.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 13:22   #23
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag tror folk börjar fuska till slut för de klarar inte hålla discplinen. "Protein som protein" och ursäktar sig med äta på McDonalds efter ett pass. Det är ju snabbt och smidigt. Och du såg ju vilka reaktionerna blev när man kallade det vid sitt rätta namn...skräpmat.
Inget fel på Donkens hamburgare om man i övrigt äter bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 15:01   #24
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad gör du om du är bortbjuden en hel kväll och det bara bjuds på normalmycket mat?
De gånger det händer är det ett bekymmer. Går hungrig från bordet...
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 16:15   #25
Musique
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 147
Kan det vara värt att testa ett mindre antal måltider för att verkligen bygga upp en aptit? Jag upplever att om jag blir riktigt hungrig kan jag äta mer totalt sett över dagen (tror jag). Har ibland svårt att få i mig tillräckligt. Äter inte frukost men ett rejält mellanmål på eftermiddagen. Kanske ska strunta i det och hoppas på mer aptit till middagen. Skadar inte att testa.
Musique är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 16:39   #26
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Musique Visa inlägg
Kan det vara värt att testa ett mindre antal måltider för att verkligen bygga upp en aptit? Jag upplever att om jag blir riktigt hungrig kan jag äta mer totalt sett över dagen (tror jag). Har ibland svårt att få i mig tillräckligt. Äter inte frukost men ett rejält mellanmål på eftermiddagen. Kanske ska strunta i det och hoppas på mer aptit till middagen. Skadar inte att testa.
Möjligt, men jag skulle inte rekommendera någon att få större aptit om denne inte var sjukligt smal. Tjock är det lätt att bli och har man en gång arbetat upp en stor aptit är det svårt att bli av med den.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 05:32   #27
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Känns som många här på kollo kokketerar kring sitt jävla ätande hela tiden
Typ och nej och nej jag får inte i mig tillräckligt med energi
Vad äter du?
Ett kilo broccoli med bönor till lunch

Nu överdriver jag lite men det är så det känns
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 07:32   #28
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Det är ett forum för Träning och Kost & näring, givetvis skriver folk om ämnena?

OnT:

Det är en stor omställning och saker som slår mig på rak hand är att du kan få magbesvär, sura uppstötningar och liknande men det är troligtvis övergående. Näringsmässigt är det nog lätt (beroende på aptit) att exempelvis dra ner på exempelvis grönsaker och frukt för att få ner volymen på måltiderna.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)