Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-07-03, 09:36   #16
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Det kanske finns andra orsaker till att det ser ut som det gör vad gäller könsfördelningen men nu handlar tråden om övningsval och klasser så vi kanske ska hålla oss till det?

Tänk på att många olika övningar blir svårt att genomföra tidsmässigt om intresset blir stort och sätt upp klara regler i förväg.
Lägg däremot gärna in ett konditionsmoment utöver marklyft på kroppsvikten.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-03, 11:02   #17
kwame
Registered User
 
kwames avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 860
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Det kanske finns andra orsaker till att det ser ut som det gör vad gäller könsfördelningen men nu handlar tråden om övningsval och klasser så vi kanske ska hålla oss till det?

Tänk på att många olika övningar blir svårt att genomföra tidsmässigt om intresset blir stort och sätt upp klara regler i förväg.
Lägg däremot gärna in ett konditionsmoment utöver marklyft på kroppsvikten.
Tack! Ja, så ligger det till. Brukar inte vara ovanligt att folk hittar saker för att gå off-topic. Det tränar få tjejer där för att det är en liten stad med få intresserade för ren styrketräning, därav vill de hellre träna på "stadens" andra gym. Så ligger det till och övriga kan släppa det nu och disskutera min fråga istället!

Jo, hade tänkt att man kanske kunde ha det på cykeln, den som cyklar längst på 5 minuter eller liknande? Fruktansvärt jobbigt att pusha sig själv längre än 5 minuter så!
__________________
Min väg till 90kg Fitness5 BEAST!!

Nyaste bilderna
S32S35S31
kwame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 00:03   #18
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Förstår inte riktigt vad du ska ha med, både maxlyft och maxreps på % av kroppsvikt?

Tycker du har lite väl många moment och det kanske känns drygt att ha så många olika deltävlingar och tar också tid att genomföra och administrera.

Sen ang tjejer så kan du väl göra upp reglerna så att både killar och tjejer kan tävla, antingen i separata klasser eller använda något liknande wilks koefficient.
Tråkigt att inte lämna dörren öppen för möjligheter som du kanske inte känner till. So what om det bara är en tjej som ställer upp o tävlar första gången, vem vet vad det kanske leder till längre fram?

Har själv varit med om en liknande grej på ett annat gym jag tränade där man gjorde en tävling helt utan att tänka på att det fanns tjejer på gymmet som också tränade och som kanske gillar att tävla (det var förresten inte kanske, det fanns tjejer men de ställde inte upp eftersom reglerna var orättvisa).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2011-07-04 klockan 00:06.
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 09:17   #19
kwame
Registered User
 
kwames avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 860
Vi kommer köra så att tjejer kan vara med och tävla - fast i samma gren som killar. Fast med ändrade regler för dom självklart. Och om det i framtiden skulle bli många tjejer så får de en egen klass.

Ang. mängden moment så är det ju bara kul med så många rekord som möjligt. Sen tror jag inte alla kommer ställa upp i alla grenar, utan om de vet att de är dåliga i en gren så skippar de den. Personligen skulle jag bara testat: dips, chins, rep. på bänken sen resten känner jag mig ganska chanslös på.
__________________
Min väg till 90kg Fitness5 BEAST!!

Nyaste bilderna
S32S35S31
kwame är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)