Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-08-22, 21:46   #1
isakenglund
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 21
När ska jag ställa upp i min första tävling?

Hej!
Är ganska osäker på vart jag ska vända mig om denna fråga då jag inte tränar i ett gym som dras i den riktningen och är kring de kretsarna, så jag vänder mig hit och blir då lite osäker på om har hamnat rätt, men jag hoppas på att få svar på mina funderingar i alla fall.
Jag funderar helt enkelt på om jag kan ställa upp i någon tävling för Men's Physique inom ett eller två år. Jag är 18 år, 182 centimeter lång och väger just nu 84 kg.
Min nuvarande form (augusti, 2015):
http://imgur.com/a/gn5fW
Är det möjligt för mig att tävla 2016 eller 2017? Eller borde jag träna ett par år till innan? Jag har tränat i tre år i höst.
Känner inga kroppsbyggare fast jag har ändå snappat upp ett intresse för det. Vill i alla fall ställa upp i Men's Physique i framtiden någon gång
isakenglund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 21:58   #2
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Det är klart att du kan tävla.
Jag skulle rekommendera Alströmerpokalen om du vill tävla i MP, eftersom detta är en mycket bra första tävling.

När du skall ställa dig på en scen kan du bäst svara på själv, när du känner dig redo helt enkelt.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 22:09   #3
isakenglund
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 21
Tack för ett svar Jorgen. Ska se om jag kan hitta någon här där jag bor som är lite insatt i Men's Physique och kanske kan hjälpa mig i så fall om jag skulle satsa på den tävlingen. Har ingen aning om hur jag går till väga med saker och ting om jag vill tävla
isakenglund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 22:39   #4
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av isakenglund Visa inlägg
Tack för ett svar Jorgen. Ska se om jag kan hitta någon här där jag bor som är lite insatt i Men's Physique och kanske kan hjälpa mig i så fall om jag skulle satsa på den tävlingen. Har ingen aning om hur jag går till väga med saker och ting om jag vill tävla
Jag skulle absolut rekommendera dig att gå och titta på några tävlingar först också. Så får du ett hum om hur själva tävlingen går till.

Jag vet inte var du bor, men junior och veteran SM (samt SM i AF) går i Alingsås den 12-13/9, senior SM i Västerås den 3-4/10.
Sen har du Decembercupen i Lund den 21-22/11 samt Luciapokalen, både i Stockholm den 28-29/11 (med MP) och Göteborg helgen efter.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 22:53   #5
isakenglund
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 21
Är ifrån Gävle, men det är nog bäst att jag ser på ett par tävlingar innan
isakenglund är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)