Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-22, 20:39   #1
EMN
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2017
Ort: Norrbotten
Inlägg: 7
EMN's fettförbrännare

Hej å hå, en 28 årig norrlänning här som varit 90-100 kg med kanske runt 25-30% kroppsfett senaste åren. Mitt första mål är att gå ner i fettmassa så jag lättare kan göra kroppsövningar samt för hälsans skull. Kommer bl.a bli mestadels fasta (48-72h vattenfasta) då jag tyckte det fungerade när jag första gången gjorde det några månader sedan när jag vägde 100 kg, som är min maxvikt.

Status här nere då:
Ålder: 28 år
Kön: Man
Längd: 182 cm
Vikt: 90 kg
Kroppsfett: cirka 25%

Hals: 40 cm
Bröst: 109 cm
Midja: 107 cm
Höft: 103 cm
Lår: 60 cm
Vader: 41 cm
Arm: 34 cm
Underarm: 28 cm

Målvikt: cirka 75 kg
Mål fettprocent: cirka 10%
Tid för målet: innan April månad, men gissar vilt jag når målet runt början på Mars månad.
När jag nått målet kommer jag säkerligen försöka hålla fettprocenten under sommaren och samtidigt bygga mer styrka och muskler. Vill kunna bl.a göra mer kroppsövningar som pull-ups osv.

Kör 3-split schema (push, pull, leg).
För- och efterbilder kommer upp senare och möjligtvis under processen.
EMN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 00:13   #2
EMN
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2017
Ort: Norrbotten
Inlägg: 7
Uppdatering här nu då.
Jag började egentligen på riktigt den första januari som jag även då vägde runt 90-91 kg.
Senaste dagar legat runt 85.5 kg (med lägsta imorse 85.3 kg)
Kommer droppa snuset och loka/ramlösa som jag antar höjer insulinet och inaktiverar HSL. Kommer därav köra på riktigt enbart vatten och salt med fortsatt ~4 dagars fasta (funderat på även pröva längre tills kroppen säger till).
Själva fastan går bra, knappt hungrig och fortfarande pigg och mår toppen. Ketostickan visat mörkt.
Var först idag jag kände för lite god mat, så mitt intag denna dag (Fredag som just passerade) var ingen höjdare, men ville även se om det rör på sig. Så kickat ut mig sjävl ur ketosis totalt idag, förväntas komma in igen i ketosis om cirka 48h+.
Och ja musklerna är fortfarande kvar. Kört lugnare på gymmet och inte lika frekvent, försöker matcha in de tyngre lyften på dagarna jag äter helt enkelt. Kommer börja köra rejält nu ner till 80 kg som jag önskar vara innan slutet av Januari. Uppdatering kommer när jag når 80 kg strecken.

Senast redigerad av EMN den 2020-01-11 klockan 00:15.
EMN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)