Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-22, 20:25   #27901
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Tack. Har sneglat på det med. Tänkte hitta ngt som jag o sambon kan spela ihop.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 16:44   #27902
paropirat
Registered User
 
paropirats avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 388
Kör Assassins Creed Odyssey just nu. Tycker det är skitbra. Älskar gameplayet.

Blir nog Spider-Man på Playstation-rean nu också.
paropirat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 18:12   #27903
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av paropirat Visa inlägg
Kör Assassins Creed Odyssey just nu. Tycker det är skitbra. Älskar gameplayet.

Blir nog Spider-Man på Playstation-rean nu också.
Jag vill lira Assassins-spelen men det går inte. De känns.. själlösa på något sätt. Tråkiga uppdrag, karaktärer och handling. Syndicate var frustrerande för det var hur mysigt som helst men orkade inte länge för det var så tråkigt.

Kanske ger mig på nästa spel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 14:07   #27904
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Aldrig lirat ett AC spel förrän nu. Men läste runt lite och majoriteten säger att ac2 var bäst. Så köpte ezios collection på rea. Det lilla jag hinner spela är riktigt roligt.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-29, 17:37   #27905
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Jag har bara spelat första AC. Det var magiskt i några timmar innan man märkte att det var samma sak om och om igen. Kom in ett par timmar i tvåan men kommer inte ihåg varför jag slutade spela...
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 17:20   #27906
Fogel
Beef Supreme
 
Fogels avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 202
Har precis klarat ut Dark souls (en gång på NG och en gång på NG+ då jag missade DLC:n första gången)

Var taggad på 2:an men finner mig väldigt besviken. Spelet har inte i närheten av atmosfären första hade samt att jag finner designen medioker. Känns som att det är dålig respons på kontrollerna och som att Lock on systemet lever sitt eget liv och jag upplever att man tappar del av max hp samt life gem systemet som att spelet straffar en för att spela.

Jag har tvingat mig igenom två timmar men har inte tyckt om det så här långt, blir det roligare längre in eller är det bara att ge upp det?
Fogel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 19:49   #27907
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Fogel Visa inlägg
Har precis klarat ut Dark souls (en gång på NG och en gång på NG+ då jag missade DLC:n första gången)

Var taggad på 2:an men finner mig väldigt besviken. Spelet har inte i närheten av atmosfären första hade samt att jag finner designen medioker. Känns som att det är dålig respons på kontrollerna och som att Lock on systemet lever sitt eget liv och jag upplever att man tappar del av max hp samt life gem systemet som att spelet straffar en för att spela.

Jag har tvingat mig igenom två timmar men har inte tyckt om det så här långt, blir det roligare längre in eller är det bara att ge upp det?
Det är bra - särskilt Scholar of the first sin-verisonen. Delar av spelet når upp till riktigt bra atmosfär.
Kom ihåg att ta några poäng i agility, så blir du snabbare att använda items och mer odödlighet vid dodge.

3:an är dock bättre och har bättre spelkänsla.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 22:45   #27908
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Fogel Visa inlägg
Har precis klarat ut Dark souls (en gång på NG och en gång på NG+ då jag missade DLC:n första gången)

Var taggad på 2:an men finner mig väldigt besviken. Spelet har inte i närheten av atmosfären första hade samt att jag finner designen medioker. Känns som att det är dålig respons på kontrollerna och som att Lock on systemet lever sitt eget liv och jag upplever att man tappar del av max hp samt life gem systemet som att spelet straffar en för att spela.

Jag har tvingat mig igenom två timmar men har inte tyckt om det så här långt, blir det roligare längre in eller är det bara att ge upp det?
Förlåt att jag kommer in som en ny Dark Souls-hipster här men jag har spenderat en stor del av min vår och sommar med spelserien.

Jag tycker att första Dark Souls är betydligt bättre än de efterföljande (fast Dark Souls 3 är bättre än Dark Souls 2). Känslan av att man är helt övergiven, ensam och långt ifrån tryggheten på väg ner genom The Depths och ner till Blighttown är oslagbar.

Världen som är så snyggt uppbyggd i första spelet är inte alls samma i de andra, kanske för att det beror på att man kan warpa redan från början så man inte behöver backtracka och därför inte upplever världen på samma sätt. Förutom de allra första områdena och den dimmiga skogen kommer jag typ inte ihåg ett enda område som jag säkert kan säga tillhör Dark Souls 2. Jag har fått min flickvän att börja spela Dark Souls (!) och jag kan i princip guida henne runt varenda hörn och efter varenda item om hon frågar och inte vill utforska själv.

Det är också rätt så kasst att man, precis som du säger, förlorar liv för varje död ner till 50%. Spelserien är såklart svår, men det har inte känts som att det är spelets främsta kvalitet, utan snarare känslan av att man lär sig spelet och git gud. Att straffas för att man dör är precis motsatsen till första spelet där död ofta innebär att man lärt sig något på vägen.

Det blir dock bättre när man blir lite starkare och överlever mer; återigen, Dark Souls 2 är svårare men inte på ett bra sätt. Dark Souls 3 är bättre. Jag tycker att första Dark Souls är bäst i början; det hade räckt med att ringa de båda Bells of Awakening, dra till Anor Londo, ner i katakomberna och sen döda Gwyn. Det är ett jäkla meck att behöva åka ner till Blighttown och allt det där igen bara för att man helt plötsligt får i uppdrag att spöa några nya bossar.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet

Senast redigerad av Scratch89 den 2019-07-30 klockan 22:47.
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 19:31   #27909
Fogel
Beef Supreme
 
Fogels avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Det är bra - särskilt Scholar of the first sin-verisonen. Delar av spelet når upp till riktigt bra atmosfär.
Kom ihåg att ta några poäng i agility, så blir du snabbare att använda items och mer odödlighet vid dodge.

3:an är dock bättre och har bättre spelkänsla.
Okej, ska lägga poäng där och fortsätta, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Förlåt att jag kommer in som en ny Dark Souls-hipster här men jag har spenderat en stor del av min vår och sommar med spelserien.

Jag tycker att första Dark Souls är betydligt bättre än de efterföljande (fast Dark Souls 3 är bättre än Dark Souls 2). Känslan av att man är helt övergiven, ensam och långt ifrån tryggheten på väg ner genom The Depths och ner till Blighttown är oslagbar.


Det är också rätt så kasst att man, precis som du säger, förlorar liv för varje död ner till 50%. Spelserien är såklart svår, men det har inte känts som att det är spelets främsta kvalitet, utan snarare känslan av att man lär sig spelet och git gud. Att straffas för att man dör är precis motsatsen till första spelet där död ofta innebär att man lärt sig något på vägen.
.
Känslan att vara helt övergiven i en döende värld gav mig en melankolisk känsla (på ett bra sätt ) och då människor som inte gått hollow var ovanligt kändes varje NPC unik, känns som att jag träffat mer NPC's i 2:ans första timmar än på hela 1:an.

Precis som du säger; dö i DS1 är en läxa(även om fler deaths än jag vågar erkänna kan tillgivas gravitation), man lär sig hur man ska slå nya motståndare, man blir påmind att man fortfarande måste vara vaksam mot saker man redan tagit sig förbi. Upplever inte samma filosofi i uppföljaren.

Men det är dags att sluta gnälla, ge det en andra chans and time to git gud.
Fogel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 20:08   #27910
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Aldrig lirat ett AC spel förrän nu. Men läste runt lite och majoriteten säger att ac2 var bäst. Så köpte ezios collection på rea. Det lilla jag hinner spela är riktigt roligt.
Alla AC som tillhör Ezio-eran är väldigt bra. 1an var väl mer lite av ett okej försök att introducera spelserien, men efter Ezio var det rätt dåligt (Undantaget Black Flag, den gick hem stenhårt för mig).
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 19:48   #27911
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519


Värt att lira om. Som att se en riktigt jävla bra film.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 20:05   #27912
Kuma
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 0
Är det värt att köpa den där sega mega drive mini om kommer nu i höst?
Kuma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 20:23   #27913
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Kuma Visa inlägg
Är det värt att köpa den där sega mega drive mini om kommer nu i höst?
Om du har nostalgi för spelen lär det vara värt det emulationen ska vara bra.
Å andra sidan går ju de spelen att spela på 1000 andra platser, både lagligt och olagligt.

Men det är kanske kul att ha en officiell konsol släppt av sega... första på 20 år typ.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 20:29   #27914
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Var alltid partisk till SNES själv.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 21:54   #27915
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Var alltid partisk till SNES själv.
Jag tycker det är kul att se vad utvecklarna lyckades pressa ut ur mega driven.
Snes hade hårdvarumässiga fördelar, men jag tycker att man sällan verkligen blev imponerad av vad som presterades grafiskt.
I efterhand föredrar jag även verkligen ljudet som man kunde få ut ur MD när utvecklarna ansträngde sig lite över snesens märkliga samplingsbaserade ljud.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)