Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-09-15, 11:49   #11
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Fredag = Stretching! (Lår, höft, rumpa, rygg och lite bröst)

Lördag = Dom 3 stora!

Boxböj, hög pall 40kg 2x5st, 60kg 2x5st
Knäböj med bälte 60kg 5st, 70kg 4st, 80kg 3st, 90kg 2st, 100kg 1st
Bänkpress 70kg 3,2,2,2st, 60kg 2,2,2st, 70kg 1,1st, + några fler på lätt vikt...
Marklyft 50kg 5st, 90kg 5st, 100kg 3st, (Bälte på)120kg 1st

Idag var det dags igen för träningsutbytet med Motala, men denna gång besökte dom oss. Vi fokuserade därför på dom 3 stora och i princip alla set filmades i alla övningar.

Jag gjorde som i torsdags, inledde med boxböjar och sedan gick jag på med se riktiga lyften. Det såg inte alls så pjåkigt ut faktiskt, och kändes rätt bra också. Ska försöka byta ut den höga pallen mot den låga istället.

Sedan hamnade jag i valet om jag skulle köra mitt MM2K eller spara lite på axeln i bänkpressen. Jag valde det senare alternativet, det innebär att mitt maxningsförsök kommer att inträffa på bänk-DM så det passade egentligen rätt bra. Istället så fick jag jobba med min brygga/stance och det behövdes verkligen. Jag kunde bara inte pressa utan att lyfta på rumpan med min något lite mer avsmalnade stance med fötterna. Mot slutet bytte jag ut lyftarskorna mot balettofflor vilket kan vara en lösning på problemet, ska prova mer.

Marklyften är jag rätt nöjd med, dom blev inte så många men dom kändes rätt OK. Är nöjd med att jag fick upp 120kg och det var ett starkt lyft, den vikten har suttit spikad i mattan dom senaste gångerna jag har försökt. Det kan även hänga ihop med att länden börjar vara normal och fungerande igen.

Ett bra pass återigen och givande. Det är så nyttigt att se filmer på sin teknik och att tillåta andra att peta och tycka till om ens lyft, ibland snappar man upp någon idé och något guldkorn. Sedan hade vi ju så trevligt också.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)