Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-15, 21:16   #16
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Mmmm plast!

Nej, jag ska inte köpa något. Ska nog in en sväng på Media markt och starta slagsmål om produkterna däremot.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-15, 21:25   #17
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag hade tänkt köpa en ny skärm, men nu gjorde jag det förra veckan i stället och lurade antagligen mig själv på en bra deal.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-15, 21:50   #18
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade tänkt köpa en ny skärm, men nu gjorde jag det förra veckan i stället och lurade antagligen mig själv på en bra deal.
Kan ju lämna tillbaka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-15, 21:54   #19
Glen
Registered User
 
Glens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Bortom dimhöljet
Inlägg: 793
Citat:
Ursprungligen postat av Baskagge Visa inlägg
Mmmm plast!

Nej, jag ska inte köpa något. Ska nog in en sväng på Media markt och starta slagsmål om produkterna däremot.
Jag skrattade högt rakt ut av det där inlägget.
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-15, 22:57   #20
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Letar efter ny lur, förhoppningsvis dyker det upp något man vill ha till ett bra pris
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 04:01   #21
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Får man fråga varför du valde just den? Var det kockkniven du tog? Är som sagt själv på jakt efter kniv och upplever det som en djungel.
Mycket som stämde med vad jag ville ha. Jag har rätt många knivar men inte så många dyra eller exklusiva och strävar efter mångfald kan man kanske säga.
Dessutom vill jag göra bra köp, att bara samla igenom att kasta pengar rakt ut är inte vidare roligt tycker jag.

När det kommer till den kniven var det att jag har ingen Nakiri (grönsakskniv), ingen i riktigt hårt semi-rostfritt stål, ingen från Ohishi och ingen med så många lager damask.

Men om jag inte redan hade haft en riktigt bra 24 cm kockkniv så hade jag utan tvekan tagit den, den verkar vara riktigt najs. Men det handlar mycket om tycke och smak och efter en viss nivå är det mest nördgrejer som gör skillnad. Men en riktigt välgjord kniv är förbannat trevligt att skära med.
Bor du i stockholm skulle jag absolut åka in till deras butik och klämma lite, de är mycket kunniga och har iaf ok priser.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 07:35   #22
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Mycket som stämde med vad jag ville ha. Jag har rätt många knivar men inte så många dyra eller exklusiva och strävar efter mångfald kan man kanske säga.
Dessutom vill jag göra bra köp, att bara samla igenom att kasta pengar rakt ut är inte vidare roligt tycker jag.

När det kommer till den kniven var det att jag har ingen Nakiri (grönsakskniv), ingen i riktigt hårt semi-rostfritt stål, ingen från Ohishi och ingen med så många lager damask.

Men om jag inte redan hade haft en riktigt bra 24 cm kockkniv så hade jag utan tvekan tagit den, den verkar vara riktigt najs. Men det handlar mycket om tycke och smak och efter en viss nivå är det mest nördgrejer som gör skillnad. Men en riktigt välgjord kniv är förbannat trevligt att skära med.
Bor du i stockholm skulle jag absolut åka in till deras butik och klämma lite, de är mycket kunniga och har iaf ok priser.
Tack
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 07:54   #23
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Reser mycket och börjar bli trött på oväsendet, så funderar på att införskaffa ett par noise cancelling bluetooth-lurar. Funderar på Bose Quiet Comfort 35 eller Sony WH-1000XM2. Någon som har lite insikt?
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 08:29   #24
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Reser mycket och börjar bli trött på oväsendet, så funderar på att införskaffa ett par noise cancelling bluetooth-lurar. Funderar på Bose Quiet Comfort 35 eller Sony WH-1000XM2. Någon som har lite insikt?
Köpte Bose QC35 för någon månad sen när det var rea på Webbhallen (nedsatta till 2900 kr). Hade ett par billigare från Philips innan (ca 1600 kr) som jag råkade böja sönder. Tycker inte att Bose levererar en kvalitet på ljud och brusreducering som motiverar 2000 kr mer i nypris, men Bose-lurarna sitter bättre över örat och är bekvämare att ha på sig en längre tid.

Och tolka mig inte fel, det är ett par riktigt bra hörlurar. På flygplan tar det bort 80% av allt buller, och kör du dessutom musik eller en film hör du knappt motorerna alls.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 08:57   #25
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Grabben har just börjat klaga över hur långsamt spelen går på den stationära. Inte konstigt, med tanke på att grafikkortet var det billigaste tänkbara och var dimensionerat för att klara Minecraft när vi köpte det för flera år sedan. Så Black Friday kan inte komma lägligare.

Hoppas på att kanske kunna få ett Geforce 1060 till samma pris som ett 1050. Men det kanske är att hoppas på för mycket. Vi får väl se. Billigare lär det bli i alla fall. Nånstans.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 09:20   #26
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Brukar det vara bra rabatter på proteinpulver?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 09:47   #27
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Får man fråga varför du valde just den? Var det kockkniven du tog? Är som sagt själv på jakt efter kniv och upplever det som en djungel.
Vad har du för kniv nu och hur hade du tänkt ta hand om kniven?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Köttis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 10:23   #28
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Reser mycket och börjar bli trött på oväsendet, så funderar på att införskaffa ett par noise cancelling bluetooth-lurar. Funderar på Bose Quiet Comfort 35 eller Sony WH-1000XM2. Någon som har lite insikt?
Om du föredrar bättre ljud så är imho Sennheiser Momentum ett bättre val än Bose QC! Bytte för ett drygt halvår sedan, eftersom att jag ville ha bättre ljudkvalitet. Dock är NC-funktionen inte lika bra som hos Bose, men det kan jag leva med.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 11:41   #29
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick Visa inlägg
Grabben har just börjat klaga över hur långsamt spelen går på den stationära. Inte konstigt, med tanke på att grafikkortet var det billigaste tänkbara och var dimensionerat för att klara Minecraft när vi köpte det för flera år sedan. Så Black Friday kan inte komma lägligare.

Hoppas på att kanske kunna få ett Geforce 1060 till samma pris som ett 1050. Men det kanske är att hoppas på för mycket. Vi får väl se. Billigare lär det bli i alla fall. Nånstans.
Testa köpa från Tyskland? Även där kommer många att köra Black Friday.

(Kan dock inga tyska datoraffärer att rekommendera dig)
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 12:09   #30
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Något bra spel till Nintendo switch i fysisk form hoppas jag på. Men det lär ju inte hända att dem blir billigare :-(
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)