Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-12-24, 09:52   #61
Samuelelel
Falukorv
 
Samuelelels avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Matbordet
Inlägg: 18
Sjukt trött på julmusik. Men god jul på er i alla fall.
Samuelelel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 10:56   #62
Percy81
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Småland
Inlägg: 9
God JuL på er ALLA
Percy81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 12:03   #63
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Julafton är inte julafton utan ett ordentligt styrkepass innan julmaten!

God jul gott folk!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 12:09   #64
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Julafton är inte julafton utan ett ordentligt styrkepass innan julmaten!

God jul gott folk!
Hehe skulle också träna men hinner inte dra ett pass innan det är dags att ge sig iväg till bekantskapen.

God jul!

Hoppas ni får många varma strumpor och en del glögg!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 14:25   #65
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Julen gillar jag men det är all kommersialism kring julen som blir lite tröttsam. Särskilt när den börjar redan i slutet av oktober. Men ett träningspass och sedan middag med släkten kan ju inte annat än bli bra. Så jag lämnar er med en hälsning från morgonens begivenheter.

__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 14:26   #66
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Själv sitter jag på jobbet med 35 gradig värme utomhus, och jobbar med en artikel god jul kolo
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 15:45   #67
JimmyT
Jag gör det sen...
 
JimmyTs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 28
God Jul!
JimmyT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-25, 02:04   #68
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Julen är komisk. Ger bort saker som folk blir glada för men eftersom dom ger mig pengar eller presentkort har dom iprincip redan köpt sina egna prylar.

Går alltid plus också, vilket är rätt skönt att veta inför varje år
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 21:45   #69
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Bump

Nu är det nära mina damer och herrar! Har ni fått tag i alla julklappar ännu?
Själv så plockar man upp sista imorgon, sen gäller det bara att få med sig alla hem!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 21:52   #70
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Biljetter till Livat i parken som fått veta nu efteråt kass kritik.
Fotbad som fått veta nu efteråt har kass värme.

__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 21:56   #71
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Biljetter till Livat i parken som fått veta nu efteråt kass kritik.
Fotbad som fått veta nu efteråt har kass värme.



Just ditt fotbad kanske har extra bra värme!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 22:06   #72
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Det var bättre förr! Ska minnas tillbaka när man var liten vad den perfekta julen var:

1-24/12 Så har man följt en grymt bra julkalender som höjer julkänslan i hela kroppen. Och såklart har man ätit upp hela chokladkalendern ca en vecka innan julafton. Varje advent så äter man nybakade lussekatter och pepparkakor som är bakade väldigt tjocka så dom blir mjuka och goda och såklart så har man snott pepparkaksdeg när mamma inte såg. Sedan knäck. ischoklad, skumtomtar och mängder med julmust framför den öppna elden i vardagsrummet.

Hela huset är pyntat från topp till tå med väldigt gammal julsaker, sån kyrka som man vrider upp så spelar den en jultruddilut. Stor gran pyntat med gröna, röda, silver, hjärtan i papper och glitter samt en stor stjärna på toppen med en halmbock på toppen. Och grön granhållare med en gammal julmatta som granen står på. Man har sådana servettpappers hållare som har en julkalender på.
En adventsljusstake i köket. Och julstakar i varje fönster och småtomtar över allt och det luktar nybakat.

Man har spenderat timtal av timmar framför diverse leksakstidningar om man önskar sig i julklapp och den obligatoriska önskelistan.

Sedan:
23/12 Kl: 11:00 Föräldrarna åker iväg för att handla julklappar.
23/12 Kl: 13:30 Man sitter och kollar in i vägen och tiden går oootroligt sakta.
23/12 Kl: 17:00 Föräldrarna kommer hem och säger åt oss barn att vänta i våra rum när dom slår in och gömmer våra julklappar.
23/12 Kl 19:00 Föräldrarna tittar på bingolottos uppesittarkväll och man själv försöker gå och lägga sig fast man är klar vaken.

24/12 Kl: 06:00 efter äntligen lyckas somna så vaknar men klarvaken och springer ner till granen och upptäcker att där ligger några småpaket. Ute är det kritvit mark och snön snöar sakta ner och vilket den gör hela dagen.
24/12 Kl: 08:00 Man äter risgrynsgröt men familjen och sedan blir det julklapp utdelning av dom små paketen under granen.
24/12 Kl: 09:00 Man kollar sista avsnittet på julkalendern och öppnar sista luckan.
24/12 Kl: 09:30 - 13:00 Man kollar på diverse julprogram på tvn sedan gör man sig i ordning för att sedan gå till kusinerna där resten av släkten kommer.
24/12 Kl: 13:10 Så blir det lite glögg och hälsa på alla och lite småprat.
24/12 Kl: 13:40 Då är det dags att hugga in på julmaten och alla har det riktigt bra och pratar och umgås.
24/12 Kl 14:50 Svt klockan tickar ner och där har vi Arne Weise som sitter i sin fåtölj och höjer julstämningen till max. Arne pratar om julen och gör en hälsning till sina barn och alla i hela Sverige och även om dom som inte har det så bra. Och Arne tänder ljuset och presenterar Kalle Anka.
24/12 Kl: 15:00 Kalle Anka börjar och alla sitter som förtrollade framför tvn.
24/12 Kl: 16:00 Kalle Anka slutar och Arne hälsar alla en riktigt God Jul. Och vi barn kollar ut i den snörika naturen för att få sån på tomten.
24/12 Kl: 16:15 Tomten kommer! Alla barn blir helt till sig och paket delas ut. Och alla julklappar är från morfar och mormor vilket brukar vara ca 2-3st.
24/12 Kl: 17:00 Föräldrarna dricker kaffe och barnen dricker julmust och äter lussekatter och pepparkakor i mängder.
24/12 Kl: 18:00 Alla börjar dra sig hemåt och vi säger hejdå till alla och går hem till oss.
24/12 Kl: 18:20 Vi kommer hem och upptäcker att det ligger mera paket under våran gran. Så vi barn sitter som småljus i soffan och bara vill släng oss på paketen. Pappa delar ut paketen och det blir stora högar jämte en med färgglada paket. Och sedan börjar öppningen.
24/12 Kl: 19:00 Så är man på sitt rum och börjat bygga på sitt lego och äter av toffifeen.
24/12 Kl: 20:00 Man kollar på Svensson, Svensson firar jul.
24/12 Kl: 20:30 - 01:00 Man njuter och har riktigt kul med sina leksaker och känner en viss tråkighet att julafton nu faktiskt är över för iår.
25/12 Kl: 14:00 Man åker till Farfar och farmor och firar juldagen där men några fler paket från släktingar som inte var med och firade på julafton.

Nu när man är vuxen så är detta ett minne blott tyvärr men ett minne jag aldrig glömmer och så firade jag en underbart roligt och trevlig jul.
Återigen: Detta, med några modifikationer, är världens bästa julafton.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 22:08   #73
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg


Just ditt fotbad kanske har extra bra värme!
Hehe, ja moder ska få det så hoppas hon blir nöjd men det får duga

Nu ser vi till att äta oss riktigt feta tycker jag så att mellandagsångesten inte uteblir.

God jul Ulf och samtliga på Kolzzeum!



__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 22:12   #74
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Återigen: Detta, med några modifikationer, är världens bästa julafton.
Förutom diverse stavfel så måste det sjävklara julklappsletandet vara med och när man hittat dom lista ut vad det är i. Lego var den lätta biten

Hade föräldrarna varit riktigt kluriga så väntade dom med att skriva vem paketet var till så att man inte kunde lista ut vem som får vad.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 22:17   #75
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Förutom diverse stavfel så måste det sjävklara julklappsletandet vara med och när man hittat dom lista ut vad det är i. Lego var den lätta biten

Hade föräldrarna varit riktigt kluriga så väntade dom med att skriva vem paketet var till så att man inte kunde lista ut vem som får vad.
Ja, det minns jag också

Lyckan man kände när man hörde hur det knackade på dörren efter Kalle Anka, då sprang man för att öppna så fort man kunde för att hälsa på tomten.

Åh, härliga julafton, låt denna högtid alltid vara lite magisk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)