Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-05-07, 16:49   #61
Denniss
Workoholic
 
Dennisss avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 962
Citat:
Ursprungligen postat av MangeByggarn Visa inlägg
Bumpar denna då.. Ska mönstra snart och ifall jag kommer in(vilket jag vill!!) så undrar jag vad är det för mat som serveras i lumpen? Är det som i filmer, endast gröt från frukost till kvällsmat eller lite varierat? Byggarmat?
OT: Du kommer att hamna i reserven och sen om du vill göra lumpen så får du fylla i ett formulär på internet. Sen får du vänta tills de ringer upp dig. Mig har de inte ringt än och jag mönstrade förra året.
Denniss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 17:12   #62
MangeByggarn
Registered User
 
MangeByggarns avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Trelleborg
Inlägg: 335
Citat:
Ursprungligen postat av Denniss Visa inlägg
OT: Du kommer att hamna i reserven och sen om du vill göra lumpen så får du fylla i ett formulär på internet. Sen får du vänta tills de ringer upp dig. Mig har de inte ringt än och jag mönstrade förra året.
Nu var detta inte min fråga, men tack för informationen ändå.
__________________
...
MangeByggarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 18:02   #63
Trashcan
Registered User
 
Trashcans avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 667
Citat:
Ursprungligen postat av MangeByggarn Visa inlägg
Bumpar denna då.. Ska mönstra snart och ifall jag kommer in(vilket jag vill!!) så undrar jag vad är det för mat som serveras i lumpen? Är det som i filmer, endast gröt från frukost till kvällsmat eller lite varierat? Byggarmat?
Har inte gjort lumpen, men har mönstrat och extramönstrat och fick käka några gånger med lumparna. Vanlig mat kan man väl säga. Mannagrynsgröt, yoghurt och musli/flingor och bröd till frukost, husmanskost till lunch och middag. Oxjärpar och fiskpinnar och allt vad det är. Är väl lite som skolmat fast kanske snäppet bättre.
Trashcan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 18:10   #64
Hbgjjgjh
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 9
Smaken och kvaliten på maten kan verkligen ifrågasättas men de gånger man faktikst fick käka på regementet kunde man käka sig ordentligt mätt och få i sig hela kostcirkeln vilket gjorde mycket.

Det är som föregående säger att det är lite som skolmaten fast lite bättre. Däremot varierar matkvaliten otroligt mycket på vilket regemente man äter på.
Hbgjjgjh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 07:27   #65
beron
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 5
Hungern va det som var värst under lumpen, Är du "hemma" på regementet är det helt ok. Men om du som jag ska ligga i fält 7 av 10 månader så räcker inte maten lång väg. Man är ständigt hungrig.
beron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 12:27   #66
tyresoSlusken
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Tyresö
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av beron Visa inlägg
Hungern va det som var värst under lumpen, Är du "hemma" på regementet är det helt ok. Men om du som jag ska ligga i fält 7 av 10 månader så räcker inte maten lång väg. Man är ständigt hungrig.
I vilken befattning ligger man i fält 7 av 10 månader?
tyresoSlusken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)