Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-05-20, 07:48   #1441
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Tur då att Ryssland inte har en stor ekonomi. Ekonomin är jämförbar med Italien eller en amerikansk delstat, och detta i världens största land med en befolkning på 144 miljoner. Så om något är dom att betrakta som rejält fattiga.
De har väldigt stora resurser. Jämför med hur bra det gått för Sverige ifall alla sanktioner som gjorts hamnat på oss istället. Vi hade gått på knäna efter ett par veckor.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 09:48   #1442
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
De har väldigt stora resurser. Jämför med hur bra det gått för Sverige ifall alla sanktioner som gjorts hamnat på oss istället. Vi hade gått på knäna efter ett par veckor.
Efter några år så hade kanske vi bott så som majoriteten av ryssar bodde redan innan sanktionerna, dvs med utedass, inget rinnande vatten och vedeldad spis. Så nej.

Deras resurser i form av köttberg, skog och mineraler i marken betyder inte så mycket i dagen värld när det kommer till att bedriva krigföring. Ryktet säger att deras pansarvagnsfabriker står stilla pga att dom inte kan få fram hjullager pga sanktionerna.
Spelar liksom ingen roll hur mycket skog eller platina dom har i markerna då. Att köpa från kina är ev möjligt, med resultat att kina drar på sig västs ilska samt att kinesiska hjullager är undermåliga.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 10:21   #1443
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Efter några år så hade kanske vi bott så som majoriteten av ryssar bodde redan innan sanktionerna, dvs med utedass, inget rinnande vatten och vedeldad spis. Så nej.

Deras resurser i form av köttberg, skog och mineraler i marken betyder inte så mycket i dagen värld när det kommer till att bedriva krigföring. Ryktet säger att deras pansarvagnsfabriker står stilla pga att dom inte kan få fram hjullager pga sanktionerna.
Spelar liksom ingen roll hur mycket skog eller platina dom har i markerna då. Att köpa från kina är ev möjligt, med resultat att kina drar på sig västs ilska samt att kinesiska hjullager är undermåliga.
Du har fel så lägg ner. Ryssland är långt mer självförsörjande än stora delar av västeuropeiska länder. Därför tar det tid att blöda ut. Sverige hade inte klarat sig en månad.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 11:12   #1444
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Du har fel så lägg ner. Ryssland är långt mer självförsörjande än stora delar av västeuropeiska länder. Därför tar det tid att blöda ut. Sverige hade inte klarat sig en månad.
Jo jag vet att den ryska myten säger så.

Att dom är mer självförsörjande säger sig självt när dom lever som medelsvensson gjorde 1905.
Går liksom inte åt så mycket för att äta hårdkokt potatis från vedeldad spis eller bygga militärmatriell som rent tekniskt befinner sig på, i bästa fall, 80-tals nivå.

"Supermoderna" Mi28 och ka-52 förintas av simpla stingers och flaggskeppet Moskva (från sovjettiden då dom inte ens kan bygga denna 70-talskonstruktion sedan sovjets fall) förvandlas till bajs av 2 ganska simpla kustrobotar.

Senast redigerad av 40plus den 2022-05-20 klockan 11:15.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 20:02   #1445
Chilihot
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Vickan96 Visa inlägg
Det forumet var verkligen en guldgruva, tack! Är det du som är ak47?
Nej. jag heter Chili på Friaordet och det här är min första tråd på Friaordet
https://friaordet.org/threads/time-t...ppen-bild.192/

är i den tråden jag fick tipset till Kolo. Idag pratar man mycket om allt möjligt på kolo men minimalt om träning vilket jag antar var forumets ambition?

Att kallas för rysstroll, rysk propaganda när jag försökte föra lite nyans gjorde inte saken bättre. Det här blir mitt sista inlägg när jag ser hur folk hoppar på en. Antar att trollen här på kolo är trollen som blir bannade på flashback och kommer hit och vise versa.
__________________
https://friaordet.org
Chilihot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 20:14   #1446
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Jo jag vet att den ryska myten säger så.

Att dom är mer självförsörjande säger sig självt när dom lever som medelsvensson gjorde 1905.
Går liksom inte åt så mycket för att äta hårdkokt potatis från vedeldad spis eller bygga militärmatriell som rent tekniskt befinner sig på, i bästa fall, 80-tals nivå.

"Supermoderna" Mi28 och ka-52 förintas av simpla stingers och flaggskeppet Moskva (från sovjettiden då dom inte ens kan bygga denna 70-talskonstruktion sedan sovjets fall) förvandlas till bajs av 2 ganska simpla kustrobotar.
Word.

Ja! Just deras flaggskepp har orsakat huvudbry hos mig. Den såg ju hopplöst omodern ut iaf på bild. Undrade lite hur den höll sig flytande.
Uncle Joe är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-05-20, 21:52   #1447
Vickan96
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Chilihot Visa inlägg
Nej. jag heter Chili på Friaordet och det här är min första tråd på Friaordet
https://friaordet.org/threads/time-t...ppen-bild.192/

är i den tråden jag fick tipset till Kolo. Idag pratar man mycket om allt möjligt på kolo men minimalt om träning vilket jag antar var forumets ambition?

Att kallas för rysstroll, rysk propaganda när jag försökte föra lite nyans gjorde inte saken bättre. Det här blir mitt sista inlägg när jag ser hur folk hoppar på en. Antar att trollen här på kolo är trollen som blir bannade på flashback och kommer hit och vise versa.
Vad tycker du är bra med AK47:s resonemang då?
Vickan96 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-21, 07:10   #1448
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Kriget är ju givetvis en skenmanöver för att skapa maximal kaos och ostabilitet i EU, Putin vet att hela hans krigsmakt är så gammal så den behöver skrotas i alla fall och soldaterna som dör lever nog ett så pass dåligt liv hemma i Ryssland så döden hade kommit för dom oavsett.

Dessutom är det ju Tyskland och många andra EU länder som finansierat kriget genom att ha köpt gas från Ryssland i årtionden.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2022-05-21 klockan 07:12.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-21, 12:53   #1449
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Ja självklart. Kriget slutar väl i Ukrainsk triumf om en vecka då? Inte behöver väl väst lägga ut 500 miljarder kronor när segern är nära.

Vill Putin jävlas med Finland och Sverige, skulle han helt enkelt göra som Vitryssland och frakta något hundratusentals "flyktingar" till Finska gränsen. Skulle inte alls leda till en ny intern ekonomisk och politisk kris i båda länderna.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-21, 13:09   #1450
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Ja självklart. Kriget slutar väl i Ukrainsk triumf om en vecka då? Inte behöver väl väst lägga ut 500 miljarder kronor när segern är nära.

Vill Putin jävlas med Finland och Sverige, skulle han helt enkelt göra som Vitryssland och frakta något hundratusentals "flyktingar" till Finska gränsen. Skulle inte alls leda till en ny intern ekonomisk och politisk kris i båda länderna.
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-21, 22:41   #1451
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
När kriget är över kan man ju fundera på vad som kommer ske bland kriminella i EU när tonvis med pansarskott, granater och vapen ligger i var och varannan källare hos folk som är smått desperata efter pengar. Oavsett vem som vinner. Ett stenkast från Sverige.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-21, 23:22   #1452
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Med tanke på att vapnen från balkan fortfarande strömmar in kan det nog bli... intressant, i brist på ett bättre ord
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-22, 11:25   #1453
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
P-skott är för självförsvar...
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-05-23, 17:51   #1454
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
P-skott är för självförsvar...
Vad händer om jag skjuter ett p-skott på en polisbil?
Inte i självförsvar då utan i attack syfte.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-05-24, 15:59   #1455
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
Vad händer om jag skjuter ett p-skott på en polisbil?
Inte i självförsvar då utan i attack syfte.
Då är det såklart en militär operation. Källa: Putin

Jag förutsätter att du vet att polisen såklart är en del av en judisk nazistisk konspiration. Det vet ju alla.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)