Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-11-07, 13:02   #46
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nej, jag hänger upp mig på att du ljuger om vem du är. Du har påstått/insinuerat att du kommer från flera olika etniska bakgrunder, för att få nåt slags legitimitet i diverse diskussioner. Samma sak med vad du jobbar som.

Du har helt enkelt ljugit så mycket om detta att inget du skriver i övrigt heller är trovärdigt eftersom du är en lögnhals.
Vad är det otroliga med en transsexuell arabisk-afrikansk-judisk-samisk kvinna som jobbat som diffus medicinsk rådgivare, stridspilot och på McDonalds som på fritiden föreläser om genus, relationsvåld, och vanvård inom svensk psykiatri?

Som även rör sig obehindrat från NMR till F! politiskt utan ideologiska mellanlandningar?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 13:06   #47
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vad är det otroliga med en transsexuell arabisk-afrikansk-judisk-samisk kvinna som jobbat som diffus medicinsk rådgivare, stridspilot och på McDonalds som på fritiden föreläser om genus, relationsvåld, och vanvård inom svensk psykiatri?

Som även rör sig obehindrat från NMR till F! politiskt utan ideologiska mellanlandningar?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 13:13   #48
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Heard verkar ganska spännande, hon sket väl i Depp's säng?
Ja hon verkar vara en hel del arbete men med tanke på hur hon ser ut så kanske det är värt det?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 13:39   #49
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Ja hon verkar vara en hel del arbete men med tanke på hur hon ser ut så kanske det är värt det?
Det där är ett kraftigt feltänk som bidrar till mäns utsatthet. När vi ger kvinnor med attraktivt yttre frikort att bete sig som fan mot oss just pga utseendet blir vi väldigt utsatta.

Så det får aldrig vara värt det, oavsett utseende. Försök bortse från det vad gäller sådant. En ful kvinna som hämndbajsar i din säng är varken bättre eller sämre än en snygg kvinna som gör det. Bägge är skräp.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 14:08   #50
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nej, jag hänger upp mig på att du ljuger om vem du är. Du har påstått/insinuerat att du kommer från flera olika etniska bakgrunder, för att få nåt slags legitimitet i diverse diskussioner. Samma sak med vad du jobbar som.

Du har helt enkelt ljugit så mycket om detta att inget du skriver i övrigt heller är trovärdigt eftersom du är en lögnhals.
Så att jag jobbat på macdonken + hoppat av stridspilotutbildningen för att sedan jobba som genusvetare (när jag uppenbarligen besitter spetskunskaper) är osannolikt?

Ja kan visa mitt DNA-test - finns lite blandat! Sen är jag globalist och tillskriver inte Linn'es rasbiologi något värde.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
... som på fritiden föreläser om genus, relationsvåld, och vanvård inom svensk psykiatri?
Eller yrkesmässigt?
Och båda dessa har ju det gemensamma förövaren patriarkatet

Men spotta på mig. Jag står för att jag tycker att kvinnor INTE ska utsättas för våld.
Citat:
This article reframes electroconvulsive therapy as a form of violence against women. Drawing on women’s testimony and on scientific research, it establishes that this “treatment,” which is overwhelmingly given to women, results in extensive cognitive and physical impairment. Correspondingly, it functions and is experienced as a form of assault and social control, not unlike wife battery. Emergent themes include electroshock as life destroying, a sign of contempt for women, punishment, a means of enforcing sex roles, a way to silence women about other abuse, an assault, traumatizing for those who undergo it and those forced to witness it.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16567337/

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-11-07 klockan 14:13.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 14:28   #51
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Var kan man se dina föreläsningar?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 14:56   #52
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Var kan man se dina föreläsningar?
Infowars?

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 15:01   #53
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
S förövaren patriarkatet



https/
En riktig tokfeminist hade inte försökt förklara sig om hen blir ifrågasatt utan svarat något i stil med: "Förstår du inte är du en del av problemet!!!!"

"Det här handlar om baaaarn!". Skrika ner motparten, inte resonera och förklara som du gör.

Däför går trollradarn igång. Du är helt enkelt för smart för att vara så dum.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 16:21   #54
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Så att jag jobbat på macdonken + hoppat av stridspilotutbildningen för att sedan jobba som genusvetare (när jag uppenbarligen besitter spetskunskaper) är osannolikt?

Ja kan visa mitt DNA-test - finns lite blandat! Sen är jag globalist och tillskriver inte Linn'es rasbiologi något värde.



Eller yrkesmässigt?
Och båda dessa har ju det gemensamma förövaren patriarkatet

Men spotta på mig. Jag står för att jag tycker att kvinnor INTE ska utsättas för våld.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16567337/
Glöm inte att du också är läkare eller psykolog eller nåt.

Dessutom både man och kvinna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 18:39   #55
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Dessutom både man och kvinna.
Det är 2020, kön är bara en siffra
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 13:23   #56
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ett väldigt viktigt budskap som alldeles för sällan hörs. "Dont stick your dick in crazy".

Det finns tusen olika råd till kvinnor att undvika vissa typer av män, spaltmeter av text om hur hustrumisshandlare beter sig, råd om hur de skall agera, inte agera, klä sig, bete sig för att inte locka till sig farliga män. Hela romaner av text som berättar om varför de skall välja en snäll kille över en badboy.

Men till herrar "Vill hon är det bara att köra på". Helt utan konsekvenstänk och självbevarelsedrift. Vi behöver också varnas och att andra med omtanke ifrågasätter våra val av partners osv. Vi är också värda att inte behöva råka illa ut. Eller vi borde åtminstone vara värda det.
Vi förutsätts vara kloka nog att ta egna beslut. Samt kunna ta konsekvenserna av dessa. Oerhört diskriminerande då vi är minst lika dumma ibland.

Skämt åsido så tror jag inte det här är slutet för Depp. Om han inte blir helt galen rättshaverist i jakten på upprättelse i alla fall.

Att en storbudgetfilm vill byta ut honom är helt enkelt ett affärsmässigt övervägande. Lägger man någon miljard på film + marknadsföring blir det belastande när stjärnan måste ducka frågor om hustrumisshandel varje gång han träffar journalister. Alldeles oavsett vad man själv tror om sanningshalten.

Var man övertygad om denna så hade han ju fått gå redan innan domstolen kom med sitt beslut. Sannolikt är det också en kontraktsfråga även om dessa vanligtvis främst berör brottsmål. Men självklart blev det billigare att köpa ut honom när han nu förlorade, sannolikt hade de gjort upp om detta innan domen föll.

Men visst, inte är det positivt för hans karriär i det långa loppet. Det blir nog något färre franska slott på inköpslistan för stackaren. Kanske kan han hanka sig fram på bara ett om året.

Senast redigerad av lördagsgrogg den 2020-11-08 klockan 13:26.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 13:43   #57
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det där är ett kraftigt feltänk som bidrar till mäns utsatthet. När vi ger kvinnor med attraktivt yttre frikort att bete sig som fan mot oss just pga utseendet blir vi väldigt utsatta.

Så det får aldrig vara värt det, oavsett utseende. Försök bortse från det vad gäller sådant. En ful kvinna som hämndbajsar i din säng är varken bättre eller sämre än en snygg kvinna som gör det. Bägge är skräp.
Jag tycker inte man ska vara så svart eller vit i frågan. Lite galenskap kan jag hantera och ibland har det varit värt det. Även om jag med åldern accepterar mindre drama.

Problemet är väl ofta att man inte vet hur mycket galenskap man får. Samt att man accepterar en del som till och med gulligt i början när man är nykär och pilsk.

Har råkat ut för några rätt galna tjejer när jag var yngre. Men som tur är alltid gjort slut tidigt innan dom riktigt börjat fokusera hela galenheten på mig. Några veckor av drama efter blev det dock alltid efteråt, åtminstone. I något fall månader. Dom var dock jäkligt snygga så jag tycker även nu att det var värt det, några roliga historier fick jag med mig också. Jag skulle dock inte göra om det.

Jag kan tipsa om ett varningstecken; Om du vaknar med blöt rygg för att tjejen legat och gråtit och pratat med sig själv hela natten om hur underbar du är och att hon inte kommer att överleva att förlora dig. Så är det inte bra.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 14:37   #58
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Ja hon verkar vara en hel del arbete men med tanke på hur hon ser ut så kanske det är värt det?
Så snygg är hon inte och det syns ju på sju mils avstånd att hon är helt tossig.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-09, 08:25   #59
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ett väldigt viktigt budskap som alldeles för sällan hörs. "Dont stick your dick in crazy".

Det finns tusen olika råd till kvinnor att undvika vissa typer av män, spaltmeter av text om hur hustrumisshandlare beter sig, råd om hur de skall agera, inte agera, klä sig, bete sig för att inte locka till sig farliga män. Hela romaner av text som berättar om varför de skall välja en snäll kille över en badboy.

Men till herrar "Vill hon är det bara att köra på". Helt utan konsekvenstänk och självbevarelsedrift. Vi behöver också varnas och att andra med omtanke ifrågasätter våra val av partners osv. Vi är också värda att inte behöva råka illa ut. Eller vi borde åtminstone vara värda det.
Ibland tycker jag att du nyktrar till från ditt trollande och skriver vettiga, tänkvärda och viktiga inlägg. Det här är ett av dem.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-09, 11:31   #60
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Ibland tycker jag att du nyktrar till från ditt trollande och skriver vettiga, tänkvärda och viktiga inlägg. Det här är ett av dem.
Jag trollar sällan. Överdriver för effekt händer ibland. Men jag tar det som en komplimang, tack.

Jo men visst är det underligt med vilken omtanke vi har mot kvinnor som gör dåliga partnerval mot män som gör dåliga partnerval? En kvinna håller på att falla för en riktig douchebag, och massor av människor försöker varna henne. Både kvinnor och män. En man håller på att falla för en riktig häxa och kvinnor runt omkring honom håller tyst, inte sinsemellan men till honom, och killpolarna uppmuntrar honom om hon är snygg.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)