Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-08, 01:05   #1
Rosie74
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 0
Hur gör man för att man ska förbättra sig i sin relation

Hej


Jag har ett litet problem fast jag tror att det är inte så farligt men jag måste försöka ändra om i mina tankar. Jag har en kille som jag älskar verkligen oehört mkt och han betyder väldigt mycket för mig och jag unnar att han har vänner både kvinnliga och manliga men han är mig trogen och jag är oxå trogen mot honom. Men nu är det så här att han har en kvinnlig granne som är god vän med honom och hon råkar vara singel men hon vet om att han och jag är tillsammans och hon vill vara min vän oxå vilket är mkt positivt. Men jag är inte svartsjuk eller så men jag har en mkt dålig erfarenhet av att ha haft med kvinnliga vänner och kollegor som har varit falska mot mig och har därför fruktansvärt svårt att lita på dem vad gör jag???Funderar på om jag ska kontakta vårdcentralen och få en tid hos en kurator jag har hamnat i en liten jobbig sistuation med mig själv och vill försöka göra det bästa för både mig och min pojkvän för att det ska fungera bra mellan oss...Jag litar på honom men det är det där att jag har svårt att lita på andra kvinnor...
Rosie74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 01:09   #2
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Vet inte.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 02:10   #3
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Han är i hennes friend zone, allt är lugnt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 08:43   #4
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Flytta ihop hos dig så dom inte är grannar? Svårt läge.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 11:20   #5
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Var på din vakt. Vi killar är svin. Lita inte för mycket på oss.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 11:44   #6
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Jag tror du är inne på rätt spår.
Det är lite av en paradox-situation. Du litar på din kille, men du litar inte på kvinnorna i hans omgivning. Dock så krävs det två för en tango så så länge din kille är lojal så spelar ju inte hans kvinnliga vänners eventuella försök till förföring. Men ändå så mår du dåligt över det.

Det är inget konstigt alls, jag tror du skulle må bra av att söka hjälp för att få prata med eventuellt kurator eller annan psykoterapistisk hjälp. När ens oro går ut över resten av livet är det precis då man ska söka den hjälpen.

Hade fler gjort det så hade nog fler också kunnat vara lyckligare i sina förhållanden utan att konstant eftersträva förhållandeförstörande betéende.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 12:00   #7
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Är du orolig för att han skall vänstra, se till att ge honom väldigt mycket sex. Kvantitet över kvalitet.

Det skall jäkligt mycket till för att en man skall vänstra om han är mer än sexuellt tillfredsställd.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 13:11   #8
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Inget att bry sig om. Försöker uppmuntra min sambo att hålla kontakt med gamla killkompisar. Det funkar när de är singel, men så fort de har förhållande så verkar de undvika kontakt.

Har man känt varandra länge känns det inget konstig att utgås med nån man känner oavsett kön.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 13:24   #9
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Kolozzeum-anhängare måste vara de värsta på att nappa på relationsfrågor. Särskilt när frågan är formulerad som från en Bullen-tonåring och dessutom en helt ny användare. Fascinerande.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 13:30   #10
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine Visa inlägg
Kolozzeum-anhängare måste vara de värsta på att nappa på relationsfrågor. Särskilt när frågan är formulerad som från en Bullen-tonåring och dessutom en helt ny användare. Fascinerande.
Det är ett roligt ämne, och eftersom modsen inte tillåter en dedikerad tråd om det så får man helt enkelt passa på när tillfällen erbjuds.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 14:20   #11
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Är du orolig för att han skall vänstra, se till att ge honom väldigt mycket sex. Kvantitet över kvalitet.

Det skall jäkligt mycket till för att en man skall vänstra om han är mer än sexuellt tillfredsställd.
Killen kanske redan är tillfredställd, men ändå sugen på något nytt och fräscht. Lite som en fin middag -- huvudrätten var jäkligt god men det finns ändå alltid plats för dessert.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 14:34   #12
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Killen kanske redan är tillfredställd, men ändå sugen på något nytt och fräscht. Lite som en fin middag -- huvudrätten var jäkligt god men det finns ändå alltid plats för dessert.
Jo. Men risken minskar. Får han äta huvudrätt var fjortonde dag blir desserter destå mer lockande.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 15:10   #13
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Tacka vet jag buffe!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 15:58   #14
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie74 Visa inlägg
Hej


Jag har ett litet problem fast jag tror att det är inte så farligt men jag måste försöka ändra om i mina tankar. Jag har en kille som jag älskar verkligen oehört mkt och han betyder väldigt mycket för mig och jag unnar att han har vänner både kvinnliga och manliga men han är mig trogen och jag är oxå trogen mot honom. Men nu är det så här att han har en kvinnlig granne som är god vän med honom och hon råkar vara singel men hon vet om att han och jag är tillsammans och hon vill vara min vän oxå vilket är mkt positivt. Men jag är inte svartsjuk eller så men jag har en mkt dålig erfarenhet av att ha haft med kvinnliga vänner och kollegor som har varit falska mot mig och har därför fruktansvärt svårt att lita på dem vad gör jag???Funderar på om jag ska kontakta vårdcentralen och få en tid hos en kurator jag har hamnat i en liten jobbig sistuation med mig själv och vill försöka göra det bästa för både mig och min pojkvän för att det ska fungera bra mellan oss...Jag litar på honom men det är det där att jag har svårt att lita på andra kvinnor...
Jag gillar biten där du säger att du inte är svartsjuk och sen direkt efter förklarar att du faktiskt är svartsjuk.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 19:35   #15
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Jag gillar biten där du säger att du inte är svartsjuk och sen direkt efter förklarar att du faktiskt är svartsjuk.
Det är bara trollande, skulle du t.ex registrera dig på ett träningsforum bara för att prata om relationer?
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)