Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-01-13, 17:51   #1
Oldschool
Banned User
 
Oldschools avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 8
Jobb i Oslo?

Tja. Funderade på att söka mig till Norge ett tag för att jobba, mycket pga de högre lönerna men även för att jag är rätt trött på mitt nuvarande ställe, bott här sen jag föddes, i stort sett.

Är 25 år gammal, har högskoleexamen men ingen vidare jobberfarenhet, jobbat 1 år inom kundtjänt och praktiserat några månader på ett lager.

Har truckkort.


Finns det stora chanser att få tag i någon form av lagerjobb exempelvis? Hur går jag tillväga på bästa vis, antar att det optimala vore att skaffa ett boende först men jag kan ju inte direkt säga att jag som nyexaminerad har allt för många tusenlappar att slänga iväg på deposition och X tids matkostnad innan jag får tag på ett jobb.

Kanske bemanningsföretag är en bra inkörspil?


help!
Oldschool är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 19:08   #2
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Kolla igenom finn.no på jobb.
På mitt jobb, lager, tar vi in folk i från Student Consulting. Det har fungerat bra för de anställda. Vet inte vad för andra bemanningsföretag som är bra. Men skriv in dig hos alla.

Du måste ha ett skattekort(med norskt personnummer) för att kunna öppna ett norsk bankkonto och få lön. Och för att slippa 50% i skatt.
Däremot måste du ha med dig anställningsbevis eller lägenhetskontrakt för att kunna få ett skattekort.

Så jag rekommenderar att börjar med att söka jobb. Bokar in intervjuer och printar ut en massa CVn och tar dig runt i Oslo.
Kolla finn.no och hybel.no för boende och bli medlem i "Svenskar i Oslo" på fejjan, där söker folk inneboenden konstant.
mela är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)