Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-02-20, 12:50   #31
dcode
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 4
Jag kör också low carb diet.
Har en fråga till er som verkar vara ltie mer pro på det här.
Har läst runt på internet och det sägs att man ska lukta aceton? ur munnen när man är i ketos??
Jag fattar inte varför jag inte verkar komma i ketos.
Har även köpt sånna stickor man pissar på, dock är de långt över bäst före datumet (inköpta 2år sen) och de visar inte några större spår på ketoner... Kanske för de är för gamla?

Kan rada upp vad jag äter på en dag samt lite info om mig.
22år
Man
175cm
Vägde 73, nu 69
Är snart inne på vecka 4.

Frukost:
Halvt paket bacon (som jag sedan torkar bort överflödet av fett på)
2medelstora ägg som jag steker med halv lök och 5cocktailtomater
Kaffe+lite mjölk
L-Glutamin pulver+fiskolja+vitamintillskott

Efter detta tränar jag oftast styrka på gym och ibland kombinerar jag styrka med 15min intervallsträning (enligt maskinen blir det 200kcal, men kanske itne att lita på)

Lunch:
Proteindrink 3dl whey 80 blandas med 2dlmjölk+1dlvatten
Några skivor kokt skinka som jag brer med Puck (typ mjukost)

Middag:
Sallad bestående av frissésallad+ruccola+bladspenat+tomat+fetaost som jag blandar med citronsaft olja och balsamvinäger
Sen har jag nått kött i. ibland en grillad kycklig, tonfisk, fläskfile...

Kvällsmat:
Äter en lite bit parmesan
Skinka med puck igen
Dricker kyckling-buljong

Kan ni hitta nått fel???
Ibland kan jag tycka jag äter för lite, räknar dock inte kalorier, orkar itne (borde jag?)
Bör jag byta ut något?
Har stannat upp i viktminskning nu så hade en "ätardag" igår.

Käkade några mackor
fullkornsris med tonfisk hollandaisesås
och på kvällen Start md yoghurt och 2 små kanelbullar....

Vad tyckker ni om ätardag?
Oj, nu blev det en lååång tråd..
Tack på förhand!
dcode är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 13:26   #32
Yeahvlen
Registered User
 
Yeahvlens avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 664
Hur ska vi kunna säga något ifall din viktnedgång förblir avstannad utan att veta energimängden du äter? Det är omöjigt att gissa sig till ett kaloriintag genom att skriva vad man äter.

Har viktnedgången stannat av, och vikten förbrlir identisk över en längre tid, får du helt enkelt minska på maten, öka mängden träning eller kombinera båda.
Yeahvlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 14:50   #33
Kravmaga
Registered User
 
Kravmagas avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 885
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen Visa inlägg
Hur ska vi kunna säga något ifall din viktnedgång förblir avstannad utan att veta energimängden du äter? Det är omöjigt att gissa sig till ett kaloriintag genom att skriva vad man äter.

Har viktnedgången stannat av, och vikten förblir identisk över en längre tid, får du helt enkelt minska på maten, öka mängden träning eller kombinera båda.
Om det inte är så att fettmassan sjunker men något annat väger upp för den, ex bundet vatten. Dock bör man nog börja med att räkna på sina kalorier och testa att sänka intaget lite/träna mer, ifall det är så att intaget är lite för nära energibalansen.

Dessutom undrar jag varför du käkar 3dl(!!) Whey-80 i en drink. Alla kanske inte håller med i diskussionen att man inte tillgodogör sig mer än 15-20g Vassleprotein/intag, men 3dl Whey är väl närmare 100g, det känns som att en stor del av det kommer ut bakvägen. Skulle helt klart dela upp det på fler intag eller välja ett annat typ av protein.
__________________

Kravmaga's träning - SL
Kravmaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 11:32   #34
Yeahvlen
Registered User
 
Yeahvlens avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 664
Citat:
Ursprungligen postat av Kravmaga Visa inlägg
Om det inte är så att fettmassan sjunker men något annat väger upp för den, ex bundet vatten. Dock bör man nog börja med att räkna på sina kalorier och testa att sänka intaget lite/träna mer, ifall det är så att intaget är lite för nära energibalansen.

Dessutom undrar jag varför du käkar 3dl(!!) Whey-80 i en drink. Alla kanske inte håller med i diskussionen att man inte tillgodogör sig mer än 15-20g Vassleprotein/intag, men 3dl Whey är väl närmare 100g, det känns som att en stor del av det kommer ut bakvägen. Skulle helt klart dela upp det på fler intag eller välja ett annat typ av protein.
Vassleintaget är inte ensamt och ifall det intas på fastande mage eller ej framgår inte. Det är fullt möjligt att, i samband med en större måltid, ta upp större mängder vassle. Nu är intaget på 3 dl ganska stort i mina ögon likaså.

Har viktnedgången stannat, och förblir avstannad beror det troligvis inte på vätskeretention, utan att ens kaloribalans står på +/- 0.
Yeahvlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 18:36   #35
Kravmaga
Registered User
 
Kravmagas avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 885
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen Visa inlägg
Vassleintaget är inte ensamt och ifall det intas på fastande mage eller ej framgår inte. Det är fullt möjligt att, i samband med en större måltid, ta upp större mängder vassle. Nu är intaget på 3 dl ganska stort i mina ögon likaså.

Har viktnedgången stannat, och förblir avstannad beror det troligvis inte på vätskeretention, utan att ens kaloribalans står på +/- 0.
Håller helt med. Dock verkar det som att Vassleproteinet intas i samband med någon skinka med lite ost på, tror inte det gör stor skillnad. Gällande viktnedgången har han deffat 4 veckor och gått ner 4 kilo, så när han sa "avstannat" kanske det handlar om max en vecka, kanske några dagar, vilket är väldigt kort tid och kan helt klart vara bundet vatten.
__________________

Kravmaga's träning - SL
Kravmaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 20:42   #36
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Kör också Bartolldieten.. Har påbörjat min 3.e vecka nu.. Kan känna mig väldigt trött stundtals, men det håller inte i sig så länge och annars är jag mer pigg än jag brukar vara så jag är nöjd Nu har man kommit in i det så nu går det som på räls. Ska bli riktigt intressant att se hur det går framöver.. 2kg är bort iaf
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115518 <--Kolla in min journal
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 21:55   #37
Jagger
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 29
Har precis börjat på Bartolldieten, är inne på dag två. Då jag inte åt speciellt mycket kolhydrater innan så har jag hittills inte påverkats så mycket av dieten, men jag är ju endast på dag två så det är för tidigt att säga.
Jagger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 00:07   #38
Alex86
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 7
Hej! Jag har lite funderingar bara kring keto-diet, använder ni er av urinstickor för att se ifall ni har ketoner i urinet? (har nämligen Diabetes, och har sådana stickor hemma för att se ifall man har ketoner) eller har jag totalt missuppfattat allt?
Alex86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 13:36   #39
Sweet Rage
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Borås
Inlägg: 48
Hmm nån som blandar styrketräning och löpträning och sett hur det påverkar kroppen i ketodiet?

Funderar på en ketodiet då jag ligger över min trivselvikt men ändå vill försöka förbättra konditionen, kan man då öka kolhydraterna något innan intervallträningen och ändå fortsätta vara i ketos efter träningen?
Sweet Rage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)