Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-08, 13:40   #16
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Jag funderar över varför du vill kunna sitta vilande på huk? Din knäböj är fulldjup så är det något jag missar?

Är det bara för att man egentligen skall kunna eller finns det andra anledningar?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 14:35   #17
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag funderar över varför du vill kunna sitta vilande på huk? Din knäböj är fulldjup så är det något jag missar?

Är det bara för att man egentligen skall kunna eller finns det andra anledningar?
Det är väl en rätt bra indikator på att man har fullgod rörlighet i höfter och fotleder. Finns väl lite samband mellan att man inte har denna rörlighet och då istället har ökad risk för knäproblem.

Med förbehållet att allt detta bara är bullshit och mumbojumbo. Men det är i alla fall vad jag tycker mig ha läst/hört lite här och där...

Sen kanske TS har nån helt annan anledning.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 15:13   #18
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag funderar över varför du vill kunna sitta vilande på huk? Din knäböj är fulldjup så är det något jag missar?

Är det bara för att man egentligen skall kunna eller finns det andra anledningar?
För att jag vill impa på brudarna.
Nej men har hört att det kan vara bra för att motverka skador att ha fullgod rörlighet typ. Sen ser det ju ballt ut att kunna sitta så oberörd.
En rolig utmaning också.

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 22:08   #19
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Om inget annat så är det ju praktiskt att kunna sitta på huk vart som helst utan att behöva leta upp en stol. Sen är det väl bra att ha så mycket rörelsefrihet som möjligt. Jag skulle känna mig väldigt begränsad om jag var så pass stel i höfter, knän eller anklar att jag inte kunde sitta på huk (i min värld så räknas det som väldigt stelt). Till och med nu i skrivande stund så sitter jag, visserligen på en stol, men på ett sätt som absolut kräver att man ska kunna sitta på huk. Det gör jag av ren komfort.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 06:37   #20
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Det är ju skitbra om man besöker Japan eller något annat land med huksittande toaletter.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 08:19   #21
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det är ju skitbra om man besöker Japan eller något annat land med huksittande toaletter.
"skitbra"
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 08:39   #22
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det är ju skitbra om man besöker Japan eller något annat land med huksittande toaletter.
Funkar i Sverige också, när jag gick på KTH på 90-talet så var det ibland gäststuderande kineser där och då kunde man ibland se fotavtryck på toalettstolen! Eller ibland såg man ett huvud som satt upp ovanför kanten när de var på väg att sätta sig.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 08:49   #23
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
"skitbra"


Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Funkar i Sverige också, när jag gick på KTH på 90-talet så var det ibland gäststuderande kineser där och då kunde man ibland se fotavtryck på toalettstolen! Eller ibland såg man ett huvud som satt upp ovanför kanten när de var på väg att sätta sig.
Det måste ha sett lustigt ut! Märkte själv när jag var i just Japan att vissa toaletter i t.ex. parker inte alltid hade toalettstolar utan bara den enkla varianten. Annars är ju toastolarna där borta snarare som mindre rymdskepp med alla diverse funktioner som finns inbyggda.

Edit: blev ju ganska offtopic där.

Senast redigerad av Termy den 2018-08-09 klockan 08:51.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 09:01   #24
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)