Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-06, 11:27   #196
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Undrar hur könsbytare känner sig när de trycker ner T nivån för att få bröst och bli feminina o.s.v.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-06, 17:13   #197
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Undrar hur könsbytare känner sig när de trycker ner T nivån för att få bröst och bli feminina o.s.v.
Förmodligen förjävligt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 16:21   #198
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Hej igen.

Jag undrar om jag ska ta ytterligare ett blodprov nästkommande vecka (så att jag har 3 st med ca 1-2 månaders mellanrum), för att sedan be om second opinion av en läkare från urologmottagningen (annat alternativ?) här, samt för att ha möjlighet till egenremiss i ett annat landsting, då jag flyttar från Visby nästa vecka.

Ekenhälsan kommer sannerligen kunna hjälpa mig, men det kostar också därefter. Och jag vet inte hur länge jag kommer behöva behandling, eller hur länge jag kommer ha råd med behandling.

Låter detta som en dum idé? Känns dock som att jag behöver ta hjälp av EH på grund av akuta skäl. Sen kanske söka sig vidare när man mår lite bättre. Att vänta mer ger så mycket ångest.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 16:27   #199
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Har du provat att byta läkare eller v-central för det är ju skandal att ingen hjälper dig.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 16:39   #200
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Får du väl en behandling påbörjad via Ekenhälsan så är det ju bara att fortsätta den via landstinget sen. Vad kostar det då? Lär ju va värt det
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 21:57   #201
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Har du provat att byta läkare eller v-central för det är ju skandal att ingen hjälper dig.
Ja. Nu har jag, utan vidare resultat (än). Kolla uppdatering nedanför.

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Får du väl en behandling påbörjad via Ekenhälsan så är det ju bara att fortsätta den via landstinget sen. Vad kostar det då? Lär ju va värt det
Hurdå menar du?

Ett års behandling ligger på ca 10-12k.

Behöver därför "tömma ur" vården på alternativ. För det blir för dyrt i slutändan

__________________________________________________ _____

*Updatering*

Hej igen.

Nu har jag och min mor tjatat och tjafsat ännu mer med vården här då det sista läkaren sade var att min bekymmer vanligast beror på bruk av anabola steroider. Efter det försvann läkaren helt och har varken svarat på sköterskors mail/förfrågningar/efterlysningar (från mig och min mor). Helt försvunnen.

Vi pratade med flertalet sköterskor personligen på endo-mottagningen där jag b.la. bad om att få min journal så att jag kan söka och fortsätta min vård i Kristianstad istället och förhoppningsvis kunna få en second opinion från en läkare där. Sköterskorna påpekar att det INTE är möjligt eftersom "du är inskriven här". Men sköterskorna på Kristianstad endo-mottagning säger att jag behöver remitteras från Visby lasarett så att vården kan fortsätta där. Men för det behöver vi få tag på läkaren, som är helt spårlös. Ingen vet någonting, ingen fattar någonting. Fantastiskt.

Jag nämner att jag vill även vill söka en second opinion från en annan läkare (då från Kristianstad, eftersom jag ändå ska dit), och behöver därför remitteras vidare - Sköterskorna här säger att jag endast får söka SO från en läkare på Visbys endo-mottagning(??) - Jag blir fly förbannad - men för helvete, det finns ju inte ens en annan läkare på mottagningen?! Och den som påbörjade min utredning har ju valt att försvinna från jordens yta?! Jag kan ju inte bli tvingad att söka en second opinion på Visby lasarett om det inte ens finns en till läkare att få en SO ifrån. Tystnad. 1+1 = fucking bortkastad tid

__________________________________________________ ____________________

Min mor ringde mottagningen imorse (igen för 12234565378945t gången) och nu var det faktiskt en läkare nere från Stockholm som jag fick en tid till på fredag (17/08/18) kl. 09.00, dagen innan jag åker till folkhögskolan.

Då ska vi ta upp allt detta, se vad hen svarar. De kan ju inte bara påpeka att jag kan ha fått i mig anabola, och sedan lämna mig i sticket. Isåfall vill jag ju veta mer, göra fler prover, få bevis, få hjälp att återställa kroppen. Jag har rätt till att få min vård, vad fan?!

Det känns som att läkare nr #1 endast försökte bli kvitt mig så att hon kunde ha sin jävla semester. Det finns inget i mina prover som visar på att mina testo-nivåer skulle komma tillbaka till det normala. Jag har fan gått runt och varit mindre zombie & haft en icke-fungerande *** i ett års tid nu. Hjälp mig!

__________________________________________________ ____________________________

Vi besökte även "mini-maria", en mottagning för ungdomar som typ missbrukar droger/alkohol där jag och min mor fick berätta situationen och jag fick lämna pissprov - För att ha ännu mer grundliga bevis.

Det är ju uppenbart att läkarna här inte tar min situation på allvar. Alla mina blodprover har visat en stabilt låg nivå av T - Mitt välmående har bara blivit sämre och sämre och nu kommer det ett gäng pissprov som även kommer visa att jag är helt ren.

Vad fan kan de kräva mer av mig?

Så är situationen just nu. Kaos.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-08-14 klockan 21:59.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 23:52   #202
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Ja. Nu har jag, utan vidare resultat (än). Kolla uppdatering nedanför.



Hurdå menar du?

Ett års behandling ligger på ca 10-12k.


Vad fan kan de kräva mer av mig?

Så är situationen just nu. Kaos.
Har du hört talas om högkostnadsskyddet

Din behandling kostar ca 5000:- utan högkostnadsskyddet med högkostnadsskyddet 2 250 :-.

Din attityd ger dig inga pluspoäng varken för dig själv eller för vårdande personal som träffar dig och för att inte tala om dina närmaste...
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2018-08-14 klockan 23:57.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 08:05   #203
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Har du hört talas om högkostnadsskyddet

Din behandling kostar ca 5000:- utan högkostnadsskyddet med högkostnadsskyddet 2 250 :-.

Din attityd ger dig inga pluspoäng varken för dig själv eller för vårdande personal som träffar dig och för att inte tala om dina närmaste...
Högkostnadsskyddet gäller väl bara anslutna vårdgivare? Som jag förstår det är Ekenhälsan en privat aktör och det är väl inte helt självklart att frikortet gäller där? Sen så är ju väl inte all medicin heller "fribeloppsgrundande"?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 08:11   #204
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Har du hört talas om högkostnadsskyddet

Din behandling kostar ca 5000:- utan högkostnadsskyddet med högkostnadsskyddet 2 250 :-.

Din attityd ger dig inga pluspoäng varken för dig själv eller för vårdande personal som träffar dig och för att inte tala om dina närmaste...
Hur tycker du annars att han ska reagera? Han har haft sitt testo i botten i flera månader, det går inte att få tag i den enda läkaren på hela mottagningen och det han får höra är att det vanligen beror på bruk av anabola steroider, trots att det vad jag vet inte finns ett enda bevis för att han brukat något sådant. Olika vårdinrättningar ger olika besked och allting går runt i en cirkel. Detta samtidigt som han ska gå runt och må skit.

Reaktionen är fullt förståelig. Jag skulle utan tvekan ha besökt en privat mottagning istället för att hålla på med landstinget som är en oändlig röra av byråkrati och ineffektivitet.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 08:45   #205
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 506
Jag tycker man skall reagera kraftfullt, och samtidigt försöka att lösa problemen;

http://www.doktorn.com/artikel/allt-om-ortorexi
https://ortorexi.nu/2018/04/12/orsaker-till-ortorexi/
https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-...rning/?ar=True
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 09:36   #206
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Högkostnadsskyddet gäller väl bara anslutna vårdgivare? Som jag förstår det är Ekenhälsan en privat aktör och det är väl inte helt självklart att frikortet gäller där? Sen så är ju väl inte all medicin heller "fribeloppsgrundande"?
Du är inte vidare påläst i ämnet...

Högkostnadsskydd för läkemedel på recept
Högkostnadsskyddet begränsar dina kostnader för medicin på recept. Det innebär att du betalar högst 2250 kronor under ett år för mediciner som ingår i den så kallade läkemedelsförmånen. Överstigande kostnader betalar landstinget för.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 09:39   #207
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Hur tycker du annars att han ska reagera? Han har haft sitt testo i botten i flera månader, det går inte att få tag i den enda läkaren på hela mottagningen och det han får höra är att det vanligen beror på bruk av anabola steroider, trots att det vad jag vet inte finns ett enda bevis för att han brukat något sådant. Olika vårdinrättningar ger olika besked och allting går runt i en cirkel. Detta samtidigt som han ska gå runt och må skit.

Reaktionen är fullt förståelig. Jag skulle utan tvekan ha besökt en privat mottagning istället för att hålla på med landstinget som är en oändlig röra av byråkrati och ineffektivitet.
Mycket prat och liten verkstad. Det är nästan helt valfritt att besöka den vårdgivare hen önskar. De enda undantagen är oftast då vården ges utifrån en privat-/företagförsäkring.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 09:44   #208
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Du är inte vidare påläst i ämnet...

Högkostnadsskydd för läkemedel på recept
Högkostnadsskyddet begränsar dina kostnader för medicin på recept. Det innebär att du betalar högst 2250 kronor under ett år för mediciner som ingår i den så kallade läkemedelsförmånen. Överstigande kostnader betalar landstinget för.
Fast landstinget betalar inte besöken hos icke ansluta läkare. Provtagningar, konsultationer adminavgifter osv springer lätt iväg hos en privataktör.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 09:50   #209
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av spas Visa inlägg
Fast landstinget betalar inte besöken hos icke ansluta läkare. Provtagningar, konsultationer adminavgifter osv springer lätt iväg hos en privataktör.
Eken hälsan är ansluten och det är de flesta läkare som föreskriver receptbelagda läkemedel.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 09:51   #210
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Lågt testosteron

Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Har du hört talas om högkostnadsskyddet

Din behandling kostar ca 5000:- utan högkostnadsskyddet med högkostnadsskyddet 2 250 :-.

Din attityd ger dig inga pluspoäng varken för dig själv eller för vårdande personal som träffar dig och för att inte tala om dina närmaste...


Självklart står jag inte och skriker ut svordomar på dem, jag skriver ju inga direkta dialoger i uppdateringen, eller tolkas det så? Men förbannad blir jag, och min mor, och gud vad de skäms för de vet att de gör fel. Aldrig satt en sjukhus-mottagning så hårt mot väggen förut.

Av erfarenhet så måste man vara riktigt jävla på vården här på ön. Ni ska bara veta vilka tjafs mina föräldrar höll på med när jag var sjuk i ätstörningar.

Så med det sagt - med all jävla rätt. Jag kommer tjafsa tills jag får min vård.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-08-15 klockan 09:52.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)