Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-14, 21:31   #631
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tror det är det där med typ 14x24h dygnet runt ibland som leder till de extra 50%

Vet inte riktigt. Finns en tanke om att jobba med filmskapande i vildmarksmiljöer (bl.a. extremsportsfilmer) men det är inte riktigt spikat än. Följer ba mitt hjärta härsan o tvärsan just nu :P
Ah, ja så kan det ju vara. Tycker för övrigt det är lite gulligt med alla föräldrar eller folk som inte studerat efter gymnasiet som ger (såklart välmenande) rådet att bara man ser det som ett heltidsjobb och pluggar mellan 8-17 så kommer allt lösa sig

Ja, frågan är hur man kombinerar just guide-rollen med det. Men oavsett vad så ökar ju ens "street cred" som "naturfilmare" i den bemärkelsen att man verkligen är ute i naturen "på riktigt "och filmar med utbildningen.

Spännande att bara köra på utan liksom en konkret långtidsplan och bara följa intresse, jag har lite ofrivilligt halkat in på den banan rätt nyligen
Inser att jag kommer välja inriktningar som inbjuder till vidare studier snarare än att leta till jobb, inte alls mot den riktning till yrke som jag hade tänkt när jag började. Pluggade ju ursprungligen för att få ett kul jobb, men nu börjar jag känna lite mer att jag kanske vill fortsätta plugga efter utbildningen.

Dock så är det ju lätt att säga nu när det är fyra år kvar innan jag är klar med "grundutbildningen" och man är blåögd och inte vet vad man skulle ge sig in i för helvete
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 09:31   #632
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ah, ja så kan det ju vara. Tycker för övrigt det är lite gulligt med alla föräldrar eller folk som inte studerat efter gymnasiet som ger (såklart välmenande) rådet att bara man ser det som ett heltidsjobb och pluggar mellan 8-17 så kommer allt lösa sig

Ja, frågan är hur man kombinerar just guide-rollen med det. Men oavsett vad så ökar ju ens "street cred" som "naturfilmare" i den bemärkelsen att man verkligen är ute i naturen "på riktigt "och filmar med utbildningen.

Spännande att bara köra på utan liksom en konkret långtidsplan och bara följa intresse, jag har lite ofrivilligt halkat in på den banan rätt nyligen
Inser att jag kommer välja inriktningar som inbjuder till vidare studier snarare än att leta till jobb, inte alls mot den riktning till yrke som jag hade tänkt när jag började. Pluggade ju ursprungligen för att få ett kul jobb, men nu börjar jag känna lite mer att jag kanske vill fortsätta plugga efter utbildningen.

Dock så är det ju lätt att säga nu när det är fyra år kvar innan jag är klar med "grundutbildningen" och man är blåögd och inte vet vad man skulle ge sig in i för helvete
Mm tjena. Första året på min universitetskarriär löste jag det som ett heltidsjobb, det kan nog min radda av D/E-betyg vittna väl om

Det är svårt att försörja sig som filmare, särskilt om man gör det man själv vill istället för att jobba på 102-åringen som ****** grannfrun och försvann. Så guide-rollen kan ju vas en inkomstkälla som ändå tar med mig ut i de miljöer som inspirerar mig och låter mig bygga på mina verktyg för när jag är ute på äventyr och filmar som ickeguide. Typ.

Helt rätt av dig! Man ska följa sin passion, även om det är bra att ha någon slags försäljningsplanerna efter skolan (jag kan ju tänka mig att luffa hela livet ut, så att massera ihop pengar till mat och kläder lite då och då är det enda jag behöver). Jag har ju jobbat hela sommaren i hemtjänst och det som har slagit mig är att de som är glada och lyckliga även hela vägen in i demensen är de som har gjort vad de velat i livet. De som gått den pliktskyldiga vägen har diplomtäckta väggar och sorgefyllda ansikten. Är ju inte en särskilt stor försöksgrupp för denna lilla intervjuatudie jag utfört men känner verkligen att jag har fått ett kvitto på min livsanda av att prata med gamlingarna om vad de lärt sig av livet. Följ. Ditt. Hjärta. Och ****** mkt har många sagt är bra också so keep on keeping on, studierna blir tråkiga när studierna blir tråkiga! Då är det bara att göra ngt annat, i värsta fall blir du allmänbildad
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 21:06   #633
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blivit lite ridning o lite segling o lite allt möjligt den här veckan då jag rännt runt bland kompisar och hälsat på dom när jag rört mig från ena landsänden till den andra!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 21:49   #634
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Hmmmmmmmm

https://sweare.com/13k-sadeln/?v=f003c44deab6
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 21:54   #635
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Haha, trodde först det var ryttarnas Ö till Ö när jag såg Sadeln och din ridning. Typ springa X km och rida X km
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 17:10   #636
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Haha, trodde först det var ryttarnas Ö till Ö när jag såg Sadeln och din ridning. Typ springa X km och rida X km
Det hade vart kul! Men icke

Första dagen i Åre börjar bra. Innan skolan traskade jag, min nya rumskamrat och några vänner till honom700 höjdmeter upp på mullfjället och körde highline över duvedsravinen. Har aldrig slackat förut så blev inte så mycket steg för mig, men fick hänga och klänga och snurra runt lite! Ordnade brasa med dyngsur ved för en snabb korvlunch och sen stressa ner till skolstart kl 14
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 304DE77D-2B78-4029-98AB-4C52B678DF62.jpg (62.3 KB, 2 visningar)
Filtyp: jpg AFE09B05-81A9-402C-A0BA-86E1EA8AD933.jpg (280.3 KB, 3 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 20:25   #637
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tog min första löprunda i Åre idag. Efter en hel dag sittande inomhus så böt jag om direkt efter att jag kom hem och nästan exploderade ut genom ytterdörren. Hittade snabbt ner till åresjön och rundan förvandlades snabbt till en oförväntad trailrun. Sprang västerut mot Duved och fick scrambla över tegeforsens lilla kant och kom upp till granitplatåerna som låg i förgrunden tillbe ren och skär avspegling av fjällen runtomkring. Fantastiskt vackert. Föll ihop i ett skrattanfall över alla rundor jag tagit i Sthlms-förorter och trott att det varit vackert. Fortsatte ut mot Duved och vände sen hem igen längs med gamla Årevägen för att kunna trycka lite asfalt. Kom hem till färdiglagad tacos! Bra första runda
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 16:21   #638
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Gick idag upp på totthummeln, Åres minsta fjäll, för att slå upp tält vi kunde fika i. Riktigt grisväder, gött, riktigt smetigt på den sjukt branta vägen ner, också gött

Senast redigerad av blåvitt den 2018-08-22 klockan 16:22.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 21:03   #639
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Åre, Duved, now we're talking! Inte långt från mina hemtrakter. Du verkar hitta sweetspotsen också. Well played!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 04:48   #640
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Åre, Duved, now we're talking! Inte långt från mina hemtrakter. Du verkar hitta sweetspotsen också. Well played!
Jaså, trodde du va born n raised i Bohuslän! Då förstår jag var din äventyrslust kommer ifrån. Fantastiskt inspirerade miljöer här uppe ska stanna i minst ett år (just nu känns det som att det blir längre än så!) så tar gärna emot tips på fler smultronställen om du har.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-26, 19:56   #641
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
3-4 slackline. Monterad nära marken (men ändå med fet utsikt halvvägs upp för Tegefjäll) så den här gången kunde jag faktiskt gå lite tycker mig ana en begynnnde vana av att promma upp för ett fjäll, montera slackline o sitta o grilla o ha de gött. Gillart.

Imorgon måndag ska jag ut på en variation av jämtlandstriangeln. Tillbaks på torsdag eftermiddag.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 22:14   #642
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Varit ute till fjälls i fyra dagar, blivit rätt korta sträckor men rejält med höjdmeter (bl.a. 2st +1000m toppar), orientering och navigering utanför vandringslederna och en hel del vadning över midjedjupa forsar. Mkt gött
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:55   #643
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Backintervaller idag. Dödn. Inte gjort detta sen jag var typ 15!

Nu ut till fjälls med en slackline! Kommer hem imorgon och då blir det klättring.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 16:24   #644
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Massa slackline, två sportleder och en del bouldring idag
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-06, 13:59   #645
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ytterligare en variant på jämtlandstriangeln gjord. 5 mil och 4 1000m-toppar på 4 dagar med 25kg på ryggen. Höjdpunkten var nog toppen på Storsnasen (1463m)

Senast redigerad av blåvitt den 2018-09-06 klockan 14:00.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)