Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-02-24, 00:37   #10396
newb123
Banned User
 
newb123s avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Tackar! Där ser man. Det verkar ju inte vara något vidare sätt att stämpla folk oavsett mening. Att tala om en intelligensreserv i uttryckets ursprungliga betydelse förefaller ganska passé.
Hur stor erfarenhet har du själv av tampas mot folk du upplever som dummare än dig själv? Om en dum person (min uppfattning) självsäkert kommer med att uttallande att jag är dum kokar mitt blod automatiskt. Skulle hellre vara lugn men en känsla är en känsla.
newb123 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 00:56   #10397
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av newb123 Visa inlägg
Hur stor erfarenhet har du själv av tampas mot folk du upplever som dummare än dig själv? Om en dum person (min uppfattning) självsäkert kommer med att uttallande att jag är dum kokar mitt blod automatiskt. Skulle hellre vara lugn men en känsla är en känsla.
Kul att du frågar, för det är nog en av mina större brister. Jag får ofta för mig att människor är dummare än vad de faktiskt är. Det brukar leda till att jag lätt blir irriterad och uppretad.

Det här med konflikter är dock inte min grej, så jag varken förolämpar eller blir förolämpad. Tar i princip alltid ett kliv tillbaka när jag blir förbannad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 01:07   #10398
newb123
Banned User
 
newb123s avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Kul att du frågar, för det är nog en av mina större brister. Jag får ofta för mig att människor är dummare än vad de faktiskt är. Det brukar leda till att jag lätt blir irriterad och uppretad.

Det här med konflikter är dock inte min grej, så jag varken förolämpar eller blir förolämpad. Tar i princip alltid ett kliv tillbaka när jag blir förbannad.
Nån kanske tycker jag kastar sten i glashus som stavar fel (eventuellt) ofta nu, och därför automatiskt är dum. Har själv såna fördomar framförallt när jag är låg på energi. Därför kan jag upplevas som att jag hycklar osv. Tycker du är för snäll oftast här men går ju inte veta om du egentligen vill skriva mer "otrevligt". Men skulle tex störa mig om random kör över dig i en tråd för du är trevlig som sig bör.
newb123 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 01:17   #10399
whuddafuks
Elskar pråttin asså
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 511
Att jag har tränat i snart ett helt år, och är fortfarande inte starkast i världen?!

Och torra, äckliga mandariner som inte smakar något..
whuddafuks är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 03:31   #10400
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Är riktigt arg på livet och universum för att jag åkt på Sudden Deafness (halvt okänd sjukdom som drabbar 1 på 10 000. Man vaknar en morgon och har helt eller delvis tappat hörseln på ena eller bägge öronen. Okänd anledning, okänd bot).

Jag, som alltid varit rädd om öronen och alltid försökt skydda hörseln. Tack för hörselskadan och tinnitusen, Livet. Vilken jävla skit.
Hemskt! Kan hörseln komma tillbaks också? Gjorde du något speciellt dagen innan?

Jag har ångest över min hörsel varje gång jag varit ute på nattklubb, får alltid tv-test-ton pip på hög nivå i båda öronen. Jag är livrädd att någon morgon när jag vaknar upp så har ljudet inte försvunnit utan är kvar i full styrka i öronen. Har förövrigt lätt tinnitus främst på höger öra sen lumpen då jag var kulspruteskytt. Men det är stor skillnad på hur högt det pipande ljudet kan vara i öronen.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 10:37   #10401
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Hemskt! Kan hörseln komma tillbaks också? Gjorde du något speciellt dagen innan?

Jag har ångest över min hörsel varje gång jag varit ute på nattklubb, får alltid tv-test-ton pip på hög nivå i båda öronen. Jag är livrädd att någon morgon när jag vaknar upp så har ljudet inte försvunnit utan är kvar i full styrka i öronen. Har förövrigt lätt tinnitus främst på höger öra sen lumpen då jag var kulspruteskytt. Men det är stor skillnad på hur högt det pipande ljudet kan vara i öronen.
Nix, inget utöver det vanliga. Ingen hög volym på musiken eller något sådnat, om det var det du tänkte på.

40% förblir döva, ungefär 30% får en permanent hörsenedsättning och resterande får tillbaka hörseln, ungefär så (enligt ÖNH). Ingen speciellt god prognos om man vill ha tillbaka sin hörsel som den var, pipfri och god. Tinnitus verkar alla få mer eller mindre.

Problemet med Sudden Deafness är att de vet inte varför vissa får det, och de har inte en jävla aning om hur man botar det. Det är det som är så frustrerande, hade de vetat vad det beror på kanske det hade funnits något bättre bot än "det kanske läker".
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 10:41   #10402
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Är riktigt arg på livet och universum för att jag åkt på Sudden Deafness (halvt okänd sjukdom som drabbar 1 på 10 000. Man vaknar en morgon och har helt eller delvis tappat hörseln på ena eller bägge öronen. Okänd anledning, okänd bot).

Jag, som alltid varit rädd om öronen och alltid försökt skydda hörseln. Tack för hörselskadan och tinnitusen, Livet. Vilken jävla skit.
Jag förstår dig! Själv har även jag problem med öronen och har haft lock för öronen i cirkus en månad snart. Tyvärr kan jag inte tryckutjämna och jag är tätt inpå att få panik vilken dag som helst. Alla operationer jag har genomfört i livet har bara ställt till det ännu mer med öronen.
awesomooo är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 10:47   #10403
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Jag förstår dig! Själv har även jag problem med öronen och har haft lock för öronen i cirkus en månad snart. Tyvärr kan jag inte tryckutjämna och jag är tätt inpå att få panik vilken dag som helst. Alla operationer jag har genomfört i livet har bara ställt till det ännu mer med öronen.
Så oerhört frustrerande! Innan man drabbats av skit i öronen tror jag inte man förstår hur enormt jobbigt det är. Man kan ju bli galen för mindre!
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 10:48   #10404
Måsse
It's a curl world.
 
Måsses avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 6 150
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Jag förstår dig! Själv har även jag problem med öronen och har haft lock för öronen i cirkus en månad snart. Tyvärr kan jag inte tryckutjämna och jag är tätt inpå att få panik vilken dag som helst. Alla operationer jag har genomfört i livet har bara ställt till det ännu mer med öronen.
En månad är inte så mycket . Hade lock för örona i ett halvår, varav hälften av tiden hade jag bara ca 10-20% av min vanliga hörsel.
__________________

- Optiljuset, hobbybyggarens bäste vän
Insta: Mansbb
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
Måsse är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 10:50   #10405
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Så oerhört frustrerande! Innan man drabbats av skit i öronen tror jag inte man förstår hur enormt jobbigt det är. Man kan ju bli galen för mindre!
Helt klart, min erfarenhet är att man blir helt knäckt när man får det och går och deppar och tänker, livet är inte roligt längre. Men tillslut vänjer man sig/accepterar det och försöker gå vidare.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 10:52   #10406
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Så oerhört frustrerande! Innan man drabbats av skit i öronen tror jag inte man förstår hur enormt jobbigt det är. Man kan ju bli galen för mindre!
Exakt, man kan varken prata för då ekar det i hela huvudet eller höra något : )

Citat:
Ursprungligen postat av Måsse Visa inlägg
En månad är inte så mycket . Hade lock för örona i ett halvår, varav hälften av tiden hade jag bara ca 10-20% av min vanliga hörsel.
I know that feel. Jag har haft konstant lock sen jag var liten grabb men inte så allvarligt att det var irriterande. Den förvärras alltid när jag blir sjuk eller flyger vilket jag gör rätt ofta. Ska försöka gå till vårdcentralen igen innan man råkar ut för samma sak som LadyG.
awesomooo är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 11:09   #10407
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Varför skulle någon ställa en cable-cross mitt framför en dörr? Det var ju helt otroligt efterblivet. /skumma drömmar
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 11:39   #10408
Viktor_Balck
Registered User
 
Viktor_Balcks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Mandalay Bay
Inlägg: 421
Drygt med hörselproblem Har också haft en del problem med öronen, där en del är ett understatement. Hang in there.

Senast redigerad av Viktor_Balck den 2013-02-24 klockan 11:42.
Viktor_Balck är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-26, 12:04   #10409
aijou
Registered User
 
aijous avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 3 743
Vattenglas som gillar att välta över mobil och dator.
__________________
Godkänt på tävling: Knäböj: 190kg, Bänkpress: 105kg, Marklyft: 220kg, Total: 515kg, Viktklass -93
Journal - Peka och Skratta!

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-26, 13:06   #10410
aijou
Registered User
 
aijous avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 3 743
...och att hela VFX industrin är helt åt helvete.

Massor av visual effecs-studios som tvingas slå igen för att de inte får betalt betalt för jobbet de utför och tusentals människor som förlorar jobben. Många av de som fortfarande har jobb tvingas jobba sjuka mängder övertid utan någon som helst ersättning.

Avslutar med en "kul" bild som ändå visar ganska tydligt vilken stor roll VFX spelar i de flesta storfilmer. Någonting är allvarligt fel när VFX-bolaget som vinner en Oscar för bästa visual effects är på väg att gå i konkurs medan filmjättarna i hollywood badar i pengar.
__________________
Godkänt på tävling: Knäböj: 190kg, Bänkpress: 105kg, Marklyft: 220kg, Total: 515kg, Viktklass -93
Journal - Peka och Skratta!

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)