Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-02-21, 14:47   #10381
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Bihåleinflammationer, skulle verkligen behöva fjollträna lite innan ena axeln blivit helt kass igen men har ingen lust att få ännu mer ont i huvudet..
Alla korkade jävla hundägare som inte har något vett i huvudet alls och knappast borde få äga en hund.
Att jag verkligen måste städa och diska idag.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-21, 17:27   #10382
Klassfrid
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 6
Kollar på Toddlers and Tiaras på TLC och alltså, jag har hittat intelligensreserven!

Får köra ur mig lite irritation på biceps/tricepspasset sen.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Klassfrid är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-23, 15:47   #10383
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 705
Kunder som kommer in och säger t.ex; "En LM"
Så hämtar man en LM original (röd).
"Nej, en blå".. Man frågar kort/lång. Inget svar. Så hämtar man en blå, en kort original.

"Nej, jag vill ha en lång".

Jamen säg det direkt då, ärthjärna.

Samma med snus.. "En general"

Man hämtar en general.. "Nej, en vit"

Hämtar en vit.. "Nej, en mini ska det vara".

....

Senast redigerad av StarkaUlf den 2013-02-23 klockan 15:50.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2013-02-23, 16:16   #10384
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Dyrgripen Visa inlägg
Tjejer som inte säger att dom har mens och man märker det först dagen efter när man tar en dusch.

Ja i detta fallet var det en tjej.
Vad spelar det för roll? Det gick ju uppenbarligen fint nog för att du skulle upptäcka det först dagen efter.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2013-02-23 klockan 16:17.
Sheogorath är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-23, 18:56   #10385
Helgon1
Registered User
 
Helgon1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Haninge
Inlägg: 49
Alla negativa människor omkring mig =)

Mycket negativ energi från Facebook just nu =/ Orkar inte ens gå in för att bara kolla vad som händer. Alla är sjuka, trötta, tappat saker, sjuka barn, trasiga saker osv osv osv.
Orkar inte.
Så fort man loggar in så är det någon som måste skriva ett mess om hur jobbigt dom har det.
Jag har det också jobbigt. Jag har också varit sjuk. Jag har också betalat dyra pengar för mina räkningar, jag har också en bil som måste tankas. Jag har också ett jobb som suger energi.
Mycket folk omkring mig som bara vill dela med sig av det dåliga som händer, och försöker jag vara positiv och hjälpa så är det bara: "ja, lätt för dig att säga som har det så bra".

Ja, för jag använder min lön till att betala räkningar. Jag försöker hålla mig frisk genom att träna och äta sunt. Jag VET att min bil drar bensin, jag har budgeterat för det. Jag köper inte en ny väska för 1200:- om jag inte har pengar. (vad är upp med alla sms- lån?)

Se en komedi, skratta, låt endorfinerna flöda! (gå och träna vettja)

Jag var iväg på ett crossfit pass i morse. Svintrött för jag haft filmkväll med mina kompisar, men svinbra pass!! Kommer hem, glad och pratar med min syrra i telefon och får bara höra ELÄNDE. Man blir ju deppig. Har EN person som jag kan ringa till som är skitglad jämt. Tur att det finns såna =D

Så- jag försöker vara glad, för jag ÄR glad, men jag blir matt av allt tröttsamt gnäll och det gör mig förbannad. Nu iaf lite vin och god mat på G. =)
Helgon1 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-23, 19:14   #10386
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Det är så lätt att bli negativ känner jag. Allt kan vara bra men en grej i livet kan få hela tillvaron att bli grådaskig och blä.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-23, 19:47   #10387
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Det är ju lite sådär man är rädd att uppfattas om man skulle lägga korten på borden med hur man mår. En jobbig gnällspik som ingen orkar ha att göra med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-23, 19:58   #10388
Okej
Kolozzeum Immaturity
 
Okejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 27
Okej är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-23, 20:07   #10389
newb123
Banned User
 
newb123s avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Det är ju lite sådär man är rädd att uppfattas om man skulle lägga korten på borden med hur man mår. En jobbig gnällspik som ingen orkar ha att göra med.
Varför inte gå till ett nytt ställe där ingen känner igen dig och starta samtal med random folk du släpper ut allt gnäll på?
newb123 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-23, 23:04   #10390
newb123
Banned User
 
newb123s avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 590
Förbannad på mig själv, ångrar mig själv att jag stannat kvar lite för länge här ikväll på forumet. Tror jag skulle glädjats mer av att typ åka in till som senaste visningarna (BIO) och hoppat in på en medelmåttig film som ändå är BIO (tm) utan sällskap. Skiter egentligen i/ser inte poängen med sällskap till många gengrer av filmer.
newb123 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-23, 23:37   #10391
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Är riktigt arg på livet och universum för att jag åkt på Sudden Deafness (halvt okänd sjukdom som drabbar 1 på 10 000. Man vaknar en morgon och har helt eller delvis tappat hörseln på ena eller bägge öronen. Okänd anledning, okänd bot).

Jag, som alltid varit rädd om öronen och alltid försökt skydda hörseln. Tack för hörselskadan och tinnitusen, Livet. Vilken jävla skit.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 00:07   #10392
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av Klassfrid Visa inlägg
Kollar på Toddlers and Tiaras på TLC och alltså, jag har hittat intelligensreserven!

Får köra ur mig lite irritation på biceps/tricepspasset sen.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Var har du hittat den i det programmet? Jag trodde inte människor som är med i sådana program var alltför smarta?

OnT: Är lite uppgiven över att ingen verkar veta vad begåvnings/intelligensreserven ursprungligen syftar till. Att uttrycket blivit förvandlat och fått motsatt betydelse nuförtiden känns underligt.
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 00:18   #10393
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av newb123 Visa inlägg
Varför inte gå till ett nytt ställe där ingen känner igen dig och starta samtal med random folk du släpper ut allt gnäll på?
Nej fy, så jobbig har jag inte mage att vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Var har du hittat den i det programmet? Jag trodde inte människor som är med i sådana program var alltför smarta?

OnT: Är lite uppgiven över att ingen verkar veta vad begåvnings/intelligensreserven ursprungligen syftar till. Att uttrycket blivit förvandlat och fått motsatt betydelse nuförtiden känns underligt.
Du har inte lust att berätta? Jag har svårt att föreställa mig annan än ironisk användning av det uttrycket.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 00:23   #10394
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
OnT: Är lite uppgiven över att ingen verkar veta vad begåvnings/intelligensreserven ursprungligen syftar till. Att uttrycket blivit förvandlat och fått motsatt betydelse nuförtiden känns underligt.
Citat:
Hur begåvad är begåvningsreserven?


v. 13


Begåvningsreserven är en grupp begåvade personer i samhället som inte har fått tillgång till högre studier. I mitten av 1900-talet syftade uttrycket mer specifikt på arbetarklassungdomar som hade fallenhet för högre studier men som av olika skäl inte hade möjlighet att studera vidare. I dag kan uttrycket användas i andra sammanhang, exempelvis om kvinnor som på grund av sitt kön inte får samma möjlighet som män i karriären: ”Det främsta argumentet för att kvinnor bör ha halva makten är att de utgör halva befolkningen och halva begåvningsreserven.”

Men med tiden har ordet också fått en annan betydelse som snarast är den motsatta; begåvningsreserven används nedsättande om personer som man anser vara mindre intelligenta: ”Begåvningsreserven slår till igen! Finns det inga gränser för vissa journalisters dumhet?” Det kan också användas med tydligare ironi: ”Under helgen har någon ur ’begåvningsreserven’ ägnat sig åt bilkörning på kyrkogården.”

Att ordet används på två så olika sätt kan skapa problem. Hur ska man exempelvis tolka det ganska vanliga exemplet ”Lisa tillhör inte begåvningsreserven, direkt”? Meningen kan tolkas som att avsändaren menar att Lisa är ovanligt dum. Men i själva verket kanske innebörden är den motsatta.

Vi avråder därför från att använda begåvningsreserven i sammanhang där betydelsen inte tydligt framgår.
Källa: http://www.sprakradet.se/10099
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-24, 00:33   #10395
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Tackar! Där ser man. Det verkar ju inte vara något vidare sätt att stämpla folk oavsett mening. Att tala om en intelligensreserv i uttryckets ursprungliga betydelse förefaller ganska passé.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)