Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-15, 07:23   #10306
aijou
Registered User
 
aijous avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 3 743
Kaloriunderskott och dåliga träningspass.

Skickat från en mobil enhet.
__________________
Godkänt på tävling: Knäböj: 190kg, Bänkpress: 105kg, Marklyft: 220kg, Total: 515kg, Viktklass -93
Journal - Peka och Skratta!

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 10:26   #10307
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp Visa inlägg
Som filmjölk så träffsäkert påpekat så är det värre att kanske ses som islamfientlig än som inte djurvän. Dom väger helt enkelt för och nackdelar och kommer fram till att det blir en ickefråga.
Samma som med F! och muslimska kvinnor som blir misshandlade och sedan får förklarat av sina imamer att det är ok. Det är helt enkelt inte värt att ta ställning enligt dom pga risken.
Givetvis! Jag menade mer att det är ett jävla hyckleri bland aktivisterna, som tex när den skolan i malmö införde endast halalslaktat kött. Inte ett knyst från dem...
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 10:41   #10308
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Givetvis! Jag menade mer att det är ett jävla hyckleri bland aktivisterna, som tex när den skolan i malmö införde endast halalslaktat kött. Inte ett knyst från dem...
Är det slaktat i Sverige så har de inte så mycket att komma med och är det utländskt kött så är det tyvärr inte alltid så stor skillnad i praktiken. Så vad skulle de protestera mot?
Att skolorna köper svenskt kött är väl iofs en vettig inställning och numera finns det också prejudikat på att man får ställa krav på närproducerat så det går att lösa vid upphandlingen.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 11:25   #10309
Helgon1
Registered User
 
Helgon1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Haninge
Inlägg: 49
Min vän har fått malignt melanom- diagnos efter att ha tagit bort en leverfläck. Det gör mig förbannad. Men han har nu helt gett upp sina studier, grottat ner sig i sin diagnos och glömt bort att han lever. Det gör mig ännu mer förbannad.
Helgon1 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 11:59   #10310
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Är det slaktat i Sverige så har de inte så mycket att komma med och är det utländskt kött så är det tyvärr inte alltid så stor skillnad i praktiken. Så vad skulle de protestera mot?
Att skolorna köper svenskt kött är väl iofs en vettig inställning och numera finns det också prejudikat på att man får ställa krav på närproducerat så det går att lösa vid upphandlingen.
De eldar ju ner Mcdonalds och utför diverse aktioner mot enstaka restauranger, och de slaktar inte djuren själva, kastar färg på tanter som bär päls, de inte slaktat djuren själva, Det finns ingen logik bakom deras mål, förutom att de inte kan retaliera på samma våldsamma sätt som halalförespråkare.

De "kämpar" ju för att djuren inte ska lida, men vid halalslakt lider arguably djuret mer än skott i pannan. Halalslakt är ett barbariskt sätt att avliva djur, och eftersom de säger att värnar för att minska djurens lidande och utför aktioner mot individer och företag borde man ju tycka att de skulle protesterat utanför en skola som öppet säger att de endast kommer använda sig av halaslaktat kött (som är ett religiöst påfund i vilket fall som helst)
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 12:03   #10311
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Helgon1 Visa inlägg
Min vän har fått malignt melanom- diagnos efter att ha tagit bort en leverfläck. Det gör mig förbannad. Men han har nu helt gett upp sina studier, grottat ner sig i sin diagnos och glömt bort att han lever. Det gör mig ännu mer förbannad.
Det skulle väl vara den naturliga reaktionen för att kunna bearbeta sin sjukdom. Förhoppningsvis kommer han ur det. Jag fick diagnosen non hodgkins lymfom och ett tag grottade jag ner mig själv i det också. Som tur var hade jag "roliga" saker att se fram emot ett halvår efter behandligen (flytt till NYC!) så det var jäkligt svårt att behålla någon negativ tankegång. Men låt honom bearbeta det på sitt sätt säger jag, blir bara jobbigt och irriterande om om folk ringer upp eller påpeklar att "nu får du fan rycka upp dig" Det är ändå HAN som har fått en livsförändrande sjukdom.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 12:08   #10312
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 787
Samma typ av drömmar hela jävla veckan. Inga mardrömmar men drömmar där jag blir förbannad på riktigt och vaknar arg varje morgon.

Också, bara tränat en enda jävla gång den här veckan samt ätit som en liten skolflicka.

FAN.

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Är det slaktat i Sverige så har de inte så mycket att komma med och är det utländskt kött så är det tyvärr inte alltid så stor skillnad i praktiken. Så vad skulle de protestera mot?
Att skolorna köper svenskt kött är väl iofs en vettig inställning och numera finns det också prejudikat på att man får ställa krav på närproducerat så det går att lösa vid upphandlingen.
Skulle bli väldigt glad som samtliga skolor började köpa in enbart svenskt ekologiskt kött. Antagligen på tok för dyrt men vad bra det skulle varit för våra bönder åtminstone.

Senast redigerad av baggard den 2013-02-15 klockan 12:10.
baggard är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 12:21   #10313
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Helgon1 Visa inlägg
Min vän har fått malignt melanom- diagnos efter att ha tagit bort en leverfläck. Det gör mig förbannad. Men han har nu helt gett upp sina studier, grottat ner sig i sin diagnos och glömt bort att han lever. Det gör mig ännu mer förbannad.
Jag tycker det är viktigt att bekräfta hans känslor så att han inte känner att ingen fattar hur allvarligt och livsförändrande det här för honom. Men också att hjälpa till att hitta glädjeämnen i vardagen. Är man riktig nere så glömmer man hur man gör för att uppskatta nånting alls. Då kan små puffar som lite blommor, ett roligt youtube-klipp, en glad låt, ett skojigt minne, nåt gott att äta eller ett snällt sms lyfta humöret en stund och hjälpa en att få mer energi att gå igenom sitt liv. Men jag vet att det kan vara jävligt provocerande också att se nån släppa taget om allt, jag har en kompis som verkar ha gett upp helt, såpass att det känns lönlöst att försöka hjälpa hen ens.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 12:53   #10314
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av Helgon1 Visa inlägg
Min vän har fått malignt melanom- diagnos efter att ha tagit bort en leverfläck. Det gör mig förbannad. Men han har nu helt gett upp sina studier, grottat ner sig i sin diagnos och glömt bort att han lever. Det gör mig ännu mer förbannad.
Ajdå, tråkigt att höra

Du kanske kan få med honom i någon sorts grupp/förening/internetforum för personer i samma situation? Det kan göra mycket att veta at tman inte är ensam med den sjukdomen.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 13:21   #10315
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Jag är så jävla arg på psykiatrin, jag kan inte sluta älta alla jävla situationer där de gjort mig mer ledsen och alla människor jag känner som bara blivit deprimerade av att försöka få hjälp år ut och år in. Och framför allt är jag skitförbannad på att vårdpersonal visar mindre omtanke och empati än gemene man, de är så insnöade i sina teorier ett de glömmer bort att visa normal jävla medmänsklighet. Om någon på akutpsyk är ledsen är personalens strategi att låtsas som om det regnar så att hen inte blir manipulativ och osjälvständig. Sunt förhållningssätt. Och betalt får de.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 13:28   #10316
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
De "kämpar" ju för att djuren inte ska lida, men vid halalslakt lider arguably djuret mer än skott i pannan.
I Sverige får de "ett skott i pannan" eller annan bedövning innan slakt vilket jag trodde alla visste vid det här laget.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 13:33   #10317
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
I Sverige får de "ett skott i pannan" eller annan bedövning innan slakt vilket jag trodde alla visste vid det här laget.
Vi trodde det var nötkött i lasagnen också. Är det svenskt (bedövad)eller "äkta" kött de använder i skolorna? Vilket är billigast?

Senast redigerad av timoat den 2013-02-15 klockan 13:40.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 14:33   #10318
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Vi trodde det var nötkött i lasagnen också. Är det svenskt (bedövad)eller "äkta" kött de använder i skolorna? Vilket är billigast?
Krasst taget vet du inget om det icke halalslaktade köttet heller, så det bästa är rent vegetarisk mat i skolan.
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 14:39   #10319
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Krasst taget vet du inget om det icke halalslaktade köttet heller, så det bästa är rent vegetarisk mat i skolan.
Klart inte, men det jag undrade var varför inga aktioner/protester från djurrättsorganisationer görs mot skolor som bara erbjuder halalslaktat kött, när de annars är snabba på att terrorisera andra som har "mindre" att göra med djurlidande, inte vad som är mer eller mindre humant eller vad som ska eller inte ska serveras i skolan.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-15, 14:40   #10320
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Vi trodde det var nötkött i lasagnen också. Är det svenskt (bedövad)eller "äkta" kött de använder i skolorna? Vilket är billigast?
Läst du ens inlägget du svarade på tidigare?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)