Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-11, 19:48   #106
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Vilken hjulporr! Slå till på Lightweighthjulen när du ändå är igång

Idag började etapploppet Paris - Nice med en 4,7km lång prologue. Vår unga svenska supertalang Tomas Lövkvist körde in på en finfin 9e plats, bara 5 sek efter vinnaren.
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-05, 21:42   #107
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Bump bump! Hur går det mer eran cykling och inköp av prylar?

Själv har jag precis kommit igång efter 6 veckors skada i knäet. Formen är verkligen icke existerande, men hoppas kunna komma tillbaka hyffsat snabbt.

Sen har jag köpt en ny MTB oxå! Den kommer i nästa vecka nån gång. Håller detaljerna hemligt tills vidare
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 10:34   #108
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Bump bump! Hur går det mer eran cykling och inköp av prylar?

Själv har jag precis kommit igång efter 6 veckors skada i knäet. Formen är verkligen icke existerande, men hoppas kunna komma tillbaka hyffsat snabbt.

Sen har jag köpt en ny MTB oxå! Den kommer i nästa vecka nån gång. Håller detaljerna hemligt tills vidare
Bra bumpat, men trist med knät. Har du grunden är 6 veckor reparabelt.

Jag lovar att innan dygnet domineras av mörker ska något ädelt ha konsumerats. Köpte förresten av en herre ett par American Classic 420 Black åt bror min. Riktigt trevliga hjul för det priset måste jag säga, nästan så att jag funderar på att ta dem själv som träningshjul. 34mm är en trevlig profilkompromiss.

__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 17:34   #109
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Efter några sinnessjuka veckor på jobbet har jag äntligen fått lite andrum och kört som en tok i tre dagar. Fan vad duktig jag är.

Nåja. Idag blåste det något så in i hel*%¤&. Gång på gång försökte jag banka in visdomsorden:

"En cyklist ber inte om medvind. Han lär sig cykla istället".

Så med lite hjälp av Testament (Live at the Fillmore) och självhat så gick det framåt trots allt.

Olsson: När du får smeka din nya MTB kommer skadan snart vara ett minne blott. Nya cykelprylar har en antiinflammatorisk effekt som med råge utklassar Voltaren och dylik smörja.

Skaparn: Berätta mer. Bilder är ett krav.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 17:51   #110
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Skaparn: Berätta mer. Bilder är ett krav.
Det är inte riktigt bestämt en. Det var nån trist fågel som i mitt öra kvittrade att ju större handpenning man kan ha vid lägenhetsköp desto bättre, och jag borde tänka på framtiden...


... men först måste jag köpa lite cykelprylar.

Jag sneglar lite på dessa, Bontrager Race X Lite Carbon Aero, en budgetvariant av Aeolus 5.0 skulle man kunna säga



Tror att dessa blir ett perfekt all-roundtävlingshjul, och så kör jag mina Mavic Ksyrium ES som träningshjul (ahhh, att ha ett par riktigt fina lyxiga hjul och sätta "tränings-" framför dem känns grymt lockande).

1400 g för Bontrager-paret är ganska lätt, men inte monsterlätt. Problemet är bara att ifall jag vill ner mot kilot landar prissumman ovanför 20k-strecket, och det är, ehm, mycket pengar.

Sedan tänker jag uppgradera CX:en inför nästa vinter då jag insett hur mycket man använder den för vinterträning. Varför inte då unna sig något man trivs ordentligt på?
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 17:56   #111
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik S Visa inlägg
Meddela gärna hur det funkar med AC-hjulen. Jag är själv sugen på ett par AC 350 sprint. Dom ligger ju som sagt väldigt bra till i pris, men har ju tyvärr extremt dåligt rykte vad gäller hållbarheten.

Själv slog jag till på den här skönheten på blocket i tisdags:




Italiensk stålracer från 1980-talet för nästan inga pengar alls. Tyvärr visade den sig vara för stor, så den fick gå vidare till en kille som skulle ha den till att träna inför VR.

Neeeeeeeeeeej, du får under inga omständigheter släppa den där!!!! Agh, det blir vått på stolen, jag vill också göra ett fynd. Den såg väldigt fin ut i lacken.


Faaaaaaan vad snygg den var, men se till att aldrig någonsin fota den med den sadeln och pedalerna på igen. Fort! Av med dem båda!
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 18:05   #112
Fredrik S
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Jönköping
Inlägg: 234
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Neeeeeeeeeeej, du får under inga omständigheter släppa den där!!!! Agh, det blir vått på stolen, jag vill också göra ett fynd. Den såg väldigt fin ut i lacken.


Faaaaaaan vad snygg den var, men se till att aldrig någonsin fota den med den sadeln och pedalerna på igen. Fort! Av med dem båda!
Jag tog bort mitt inlägg pga att jag fuckade upp bildlänkarna, synd att du han quota, men sånt händer.

Den är som sagt redan såld, då den var aldeles för stor, inte roligt att vara född till halvdvärg. Jag har en annan ram, i rätt storlek, på väg hem från österrike som jag skall bygga gammelracer, eller fixie av. Håller med om att sadeln är på gränsen till olagligt ful, tänkte faktiskt skruva på min SLR 133gr, bara för fotograferingen, men orken tröt. Pedalerna tycker jag inte är så hemska, det satt stålclips och läderremmar på när jag köpte hojen, men dom snek jag undan till det eventuella fixiebygget.
Fredrik S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 18:09   #113
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Låt mig förtydliga. Sadeln som satt på var inte hel, och alldeles för fet för att vara värdig den fina ramen. Även om det är originalet som satt på och även Bianchi-brandad såg jag. Några vackrare förslag:

SSM, ODS


SSM, ERA



Barracuda
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 18:10   #114
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik S Visa inlägg
Jag tog bort mitt inlägg pga att jag fuckade upp bildlänkarna, synd att du han quota, men sånt händer.

Den är som sagt redan såld, då den var aldeles för stor, inte roligt att vara född till halvdvärg. Jag har en annan ram, i rätt storlek, på väg hem från österrike som jag skall bygga gammelracer, eller fixie av. Håller med om att sadeln är på gränsen till olagligt ful, tänkte faktiskt skruva på min SLR 133gr, bara för fotograferingen, men orken tröt. Pedalerna tycker jag inte är så hemska, det satt stålclips och läderremmar på när jag köpte hojen, men dom snek jag undan till det eventuella fixiebygget.
Det är sant, och jag har upplevt detsamma. Många cyklar som finns i kategorin "kap" är alldeles för stora för mig. Jag vill att fler 52-ramar ska annonseras ut.

Men den var fin
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 18:18   #115
Fredrik S
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Jönköping
Inlägg: 234
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Det är sant, och jag har upplevt detsamma. Många cyklar som finns i kategorin "kap" är alldeles för stora för mig. Jag vill att fler 52-ramar ska annonseras ut.

Men den var fin
Jag vet inte om det är sant, eller om det är en myt, men jag har hört att på -70 och -80 talet, så trodde man i Sverige att en cykel var snabbare ju större ram den hade. Därför cyklade alla på ramar som var runt 60cm, ovsett hur lång man var. Det låter ju otroligt, men fakta är, att om man ser en gammal racer från -70 eller -80 talet, så är den ju i stort sätt alltid i strl. 59, 61, eller 63. Skumt.
Fredrik S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 22:12   #116
fothermucker
°<*///><
 
fothermuckers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 417
Köpte mig en liten racer (Nishihihishiki finisher) härom veckan tänkt till pendling och motion. Kanske främst för att det väl knappt finns något sexigare än att fara fram i mellanhöga hastigheter, svettig med snor i hela ansiktet iklädd tights med mindre blöja, helt i onödan. Det är i alla fall mycket(!) roligare än vad jag trodde.

Kanske ingen dunderbajk men det är väl en helt ok hojj för de pengarna (9kkr inklusive dojjor), MC och alla andra cykelbögar?
fothermucker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-07, 06:11   #117
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Ett bra förstahandsval. Nishiki är bra grejer för lite pengar. Sen är lacken på den där i rena Ferrariklassen. Oerhört stilren jämfört med många av dagens cyklar.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-07, 08:24   #118
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Oerhört stilren jämfört med många av dagens cyklar.
Vad menar du?

__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-07, 09:42   #119
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Vad menar du?
Ouf. Jag gillar ju själv en aning skrikiga cyklar (som Orbea och BH på tidigare sidor) men fördelen med Nishikin är att den är tidlös. Funkar alltid.

För övrigt är jag sjukt nöjd med mina Bontragerkomponenter (med tanke på hjulen du tittar på). Även om det är enkla Bontragerprylar på min Trek så har de riktigt hög kvalitet.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-08, 16:10   #120
Jondahl
Registered User
 
Jondahls avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 663
[IMG][img=http://img86.imageshack.us/img86/411/vertigo1zg0.th.jpg][/IMG]

Första gången jag försöker mig på att ladda upp en bild på detta forum. Återstår att se hur bra jag lyckas, men bilden ska iaf visa en bild på cykeln som jag inhandlade i höstas och som jag förhoppningsvis ska ha en del kul med framöver. Ramen är en Sintesi Vertigo -99. Övriga komponenter kommer mestadels från Campognolo. Sadel, sadelstolpe och pedaler är utbytta sedan bilden togs.
Jag är total nybörjare inom cykelvärlden, köpte mer eller mindre grisen i säcken när jag köpte cykeln...men än så länge känner jag mig nöjd.
Jondahl är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)