Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-28, 23:02   #76
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jax måste också med om han ska köra Vättern! Då har vi en ganska schysst klunga. Ju mindre jag måste dra (särskilt på motvindssträckor) desto bättre *whistle*.
Men för i...du lovade ju att du inte skulle köra igen förren 2008. Jag skulle ju ha ett år att träna innan. Nåja, då får jag snabbträna då. Om jag får plats med mina grönklädda vänner så kommer jag att starta strax efter tre. Annars får det bli som det blir. Är inställd på att köra i år i alla fall.

Har inte tittat på hemsidan, men när tror ni man måste vara anmäld för att få vara med och leka?
__________________
Träningsdagbok
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 23:31   #77
jakke
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Kungsholmen
Inlägg: 3 009
Fråga?!
Jag har börjat köra spinning. Jobbigt, men hat kärlek till dethar jag allt skaffat mig.. Men problemet är att dom korgarna man stoppar fötterna i gör att hälften av tånarn dommnar bort. Lösningen blir väl att köpa skor(som alla seriösa använder). SÅ till frågan vart kan man beställa sådanna skor
jakke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 00:45   #78
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Fan ni får ju ringa när ni skapar sådana här trådar!

Jag har hållit igång hela vintern faktiskt och tränat på bra. För två veckor sedan vurpa jag i en nedförsbacke och skada knäet lite så sedan dess har träningen varit noll och vikten +2kg.

Jag kör för Åstorps CK och har bestämt mig för att satsa på MTB främst den här säsongen. Men självklart blir det även många härliga landsvägsrunder och lopp. Tävlingslicens har jag och har tänkt att köra hela SydMTB-cupen och Långloppscuppen.

Landsvägscyklen ser ut så här. En Columbus Tempesta -05 med full centaur utrustning och FSA stolpe, styrstam, styre.


Och Mountainbiken ser ut så här. En GT Zaskar från 2001 som köptes ny i affär i februari -06 för ett mkt bra pris. Den gamla SID gafflen var ingen höjdare så en Fox Vanilla RL köptes begagnad av en kompis och liva upp cyklen bra. XT utrustning rakt igenom förutom bakväxlen som är XTR, numera skev. Därför har jag en XT -07a liggande här hemma som ska på i mars/april nångång.


Använder en Polar S725X på båda cyklarna. På racern sitter en kadensmätare oxå.

Tänker och drömmer varje dag om en ny MTB. Eventuellt blir det någon HT carbon i 35-40 tusen kronorsklassen till våren. Hetast till ligger en som redan innan nämnts i tåden, en Stevens. http://www.stevensbikes.de/2007/inde...equipment#info

Går inte mina drömmar i land så blir det garanterat nya bromsar och hjul till min nuvarande.
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 05:48   #79
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Citat:
Ursprungligen postat av jakke Visa inlägg
Fråga?!
Jag har börjat köra spinning. Jobbigt, men hat kärlek till dethar jag allt skaffat mig.. Men problemet är att dom korgarna man stoppar fötterna i gör att hälften av tånarn dommnar bort. Lösningen blir väl att köpa skor(som alla seriösa använder). SÅ till frågan vart kan man beställa sådanna skor
Ingen cykel- eller sportbutik i närheten? Alltid skönt att prova innan man köper.
__________________
Träningsdagbok
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 07:56   #80
Jompan
Egenanpassad
 
Jompans avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 540
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Skaparn har inget emot munkorg. Bara det är ett jävligt schysst märke.


Så Jompan, Skaparn, Winter samt jag är lite intresserade av detta. Tre av fyra bor i Stockholm. En bor i Skåne.

Ska inte Yes med också? Du kan väl montera en liten motor under sadeln (du har ju grymma motorskills)?
Snart Stockholmare igen! Får besked om några veckor... i bästa fall är jag Stockholmare inom nån månad eller två.
Jompan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 08:39   #81
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Fan ni får ju ringa när ni skapar sådana här trådar!

Jag har hållit igång hela vintern faktiskt och tränat på bra. För två veckor sedan vurpa jag i en nedförsbacke och skada knäet lite så sedan dess har träningen varit noll och vikten +2kg.

Jag kör för Åstorps CK och har bestämt mig för att satsa på MTB främst den här säsongen. Men självklart blir det även många härliga landsvägsrunder och lopp. Tävlingslicens har jag och har tänkt att köra hela SydMTB-cupen och Långloppscuppen.

Landsvägscyklen ser ut så här. En Columbus Tempesta -05 med full centaur utrustning och FSA stolpe, styrstam, styre.


Och Mountainbiken ser ut så här. En GT Zaskar från 2001 som köptes ny i affär i februari -06 för ett mkt bra pris. Den gamla SID gafflen var ingen höjdare så en Fox Vanilla RL köptes begagnad av en kompis och liva upp cyklen bra. XT utrustning rakt igenom förutom bakväxlen som är XTR, numera skev. Därför har jag en XT -07a liggande här hemma som ska på i mars/april nångång.
Trist med skador. Hoppas du är uppe på sadeln snart.
Du satsar rejält i år märker jag. Önskar jag hade din tid och motivation :-/


Är du nöjd med Schwalbedäcken?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 08:39   #82
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Jompan Visa inlägg
Snart Stockholmare igen! Får besked om några veckor... i bästa fall är jag Stockholmare inom nån månad eller två.
Plugg, jobb?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 08:48   #83
AFanatic
Registered User
 
AFanatics avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 10 242
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Det verkar vara något med tjejer och Kona.

Vad hindrar dig att köra lite pass?
Fick den till ett bra pris. Annars finns det flera olika märken/modeller jag kan tänka mig. Men vågar inte börja googla efter bilder för att visa vilka, för då kommer ha-begäret.

För tillfället står hojen 23 mil från mig.
__________________
Journalen
AFanatic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 09:29   #84
Jompan
Egenanpassad
 
Jompans avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 540
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Plugg, jobb?
Har pluggat i skåne, ska snart börja på exjobb. Vet inte ännu om jag kan göra exjobb i Stockholm, eller om jag måste vara i skåne för att göra det.
Jompan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 09:41   #85
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Jax Visa inlägg
Men för i...du lovade ju att du inte skulle köra igen förren 2008. Jag skulle ju ha ett år att träna innan. Nåja, då får jag snabbträna då. Om jag får plats med mina grönklädda vänner så kommer jag att starta strax efter tre. Annars får det bli som det blir. Är inställd på att köra i år i alla fall.

Har inte tittat på hemsidan, men när tror ni man måste vara anmäld för att få vara med och leka?
Du får ditt uppvärmningsår, och generös som jag är erbjuder jag ju t.o.m. samma "optimala" uppladdning som jag hade!

Vara med och leka Siljan Runt? 23:e maj går ordinarie anmälningstid ut, efter det gäller efteranmälan på plats. Vet inte om loppet har några begränsningar för antalet startande men jag har aldrig varit med om att det varit fullt.

Fasiken vad cykelsugen jag blir av allt det här pladdret. NÄR KOMMER VÅREN? Idag är jag i alla fall feberfri *vågen* så nu ska jag nog ut och valla skidor och ta mig en svängom på dessa för att försöka lindra abstinensen.

Vem tar på sig att designa Team Kolozzeums lagtröja f.ö?

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 09:56   #86
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Fan ni får ju ringa när ni skapar sådana här trådar!

Jag har hållit igång hela vintern faktiskt och tränat på bra. För två veckor sedan vurpa jag i en nedförsbacke och skada knäet lite så sedan dess har träningen varit noll och vikten +2kg.

Jag kör för Åstorps CK och har bestämt mig för att satsa på MTB främst den här säsongen. Men självklart blir det även många härliga landsvägsrunder och lopp. Tävlingslicens har jag och har tänkt att köra hela SydMTB-cupen och Långloppscuppen.

Tänker och drömmer varje dag om en ny MTB. Eventuellt blir det någon HT carbon i 35-40 tusen kronorsklassen till våren. Hetast till ligger en som redan innan nämnts i tåden, en Stevens. http://www.stevensbikes.de/2007/inde...equipment#info

Går inte mina drömmar i land så blir det garanterat nya bromsar och hjul till min nuvarande.
+2 kilo muskler antar jag.

Hmmm. när drömmer man inte om en ny cykel? Har du kört den där Stevens-cykeln? Jag har bara testat deras lvg, men jag finner ingen anledning att tro den skulle vara sämre kvalitet än dessa. Bara grejen att gå till kolfiber lockar efter att jag fått plåga en Scott Scale lite, det är fruktansvärt mycket skönare. Men jag får dras med min gamla alu ett tag till.

Fint med en Årstorpscyklist. Jag har ett minne av att ha blivit uppägd av en av era killar på landsvägen. I Stockholm ska de förenade cykelklubbarna visst arrangera lite mindre kvällstävlingar utan krav på föranmälan som jag blev lite sugen på. Dels är det bra tempoträning, dels kan det vara väldigt kul när de är så korta att man inte lider så mycket som på långloppen. MTB är ju som ett tempolopp i fyra timmar med konstant risk att falla och slå sig.
Jag behöver dessutom bli bättre på hantering.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 16:25   #87
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Trist med skador. Hoppas du är uppe på sadeln snart.
Du satsar rejält i år märker jag. Önskar jag hade din tid och motivation :-/


Är du nöjd med Schwalbedäcken?
Japp fast eftersom jag fortfarande är rätt grön i cykelvärdlen så blir det här ett år att lära även om jag hoppas på bra placeringar.

Kombon Racing ralph bak och Nobby nic fram var väl den mest omtalade under 2006, men faktum är att det funkar riktigt bra! Jag är otroligt nöjd.


Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
+2 kilo muskler antar jag.

Hmmm. när drömmer man inte om en ny cykel? Har du kört den där Stevens-cykeln? Jag har bara testat deras lvg, men jag finner ingen anledning att tro den skulle vara sämre kvalitet än dessa. Bara grejen att gå till kolfiber lockar efter att jag fått plåga en Scott Scale lite, det är fruktansvärt mycket skönare. Men jag får dras med min gamla alu ett tag till.

Fint med en Årstorpscyklist. Jag har ett minne av att ha blivit uppägd av en av era killar på landsvägen. I Stockholm ska de förenade cykelklubbarna visst arrangera lite mindre kvällstävlingar utan krav på föranmälan som jag blev lite sugen på. Dels är det bra tempoträning, dels kan det vara väldigt kul när de är så korta att man inte lider så mycket som på långloppen. MTB är ju som ett tempolopp i fyra timmar med konstant risk att falla och slå sig.
Jag behöver dessutom bli bättre på hantering.
Hehe ja säg det, när man inte drömmer om ny cykel. Jag har inte testat den, men jag har bara hört gott om stevens. Och geomtrin ser mkt lovande ut. Jag har inte provat någon carbonhoj i min storlek men det lilla jag har känt på sådana har bara gjort mig mer övertygad om att det är rätt sak för mig.
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 21:04   #88
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Du får ditt uppvärmningsår, och generös som jag är erbjuder jag ju t.o.m. samma "optimala" uppladdning som jag hade!

Vara med och leka Siljan Runt? 23:e maj går ordinarie anmälningstid ut, efter det gäller efteranmälan på plats. Vet inte om loppet har några begränsningar för antalet startande men jag har aldrig varit med om att det varit fullt..

Vem tar på sig att designa Team Kolozzeums lagtröja f.ö?

//Kristin
Snäll du är. Du ska alltså bara köra Siljan i år och inte Vättern?

Var inte Siljan jag tänkte på utan Vättern, men Siljan låter intressant det också. Ni kan räkna in mig i gänget. Och tröjan är det nog bäst att Skaparn får designa så att alla märken kommer på rätt plats. Vi kanske får vara beredda att lägga några tusingar för hela kitet i och för sig.
__________________
Träningsdagbok
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 21:24   #89
JTH
Registered User
 
JTHs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 110
Bättre bild på min cross. Arga nokianerna på - men börjar bli bra sugen på att slippa dem och slasket...

__________________
The fun starts at; JTH:s 2007-deff
JTH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 21:27   #90
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av JTH Visa inlägg
Bättre bild på min cross. Arga nokianerna på - men börjar bli bra sugen på att slippa dem och slasket...
MYCKET snygg cykel. Jag har lärt mig uppskatta det vackra in en CX, och den var vacker. Jag har likadana Nokian och måste säga att när det kommer till dubbdäck är de i en klass för sig. Kör med WXC300 på MTB. Då faller man inte på is. Punkt.

Tråden blev förövrigt fett pwnd av bilden.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)