Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-28, 12:45   #61
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Märkesbög är nog en alldeles för mild titel åt Skaparn. Här pratar vi märkesfixeringens Gud.
Tack, det är en komplimang. Det värsta är att jag fått smak på Assos. Man vet inte vad det egentligen är som gör att en byxa kan få kosta 1700:- innan man provat den, och då byter man inte tillbaka. Tyvärr är min månadslön inte anpassad för sådana fetischer, så jag har fått spara in på högteknologiska pulsklockor, effektmätare och annat som jag drömmer om.

Ang Stevens kör Hovets elitdamer på Stevens (och även Susanne LJungskog faktiskt), och vad jag hört hittills är det en riktigt bra cykel för de pengar den kostar. CX i kolfiber vore bra läckert, men samtidigt vette tusan om det är värt att lägga Ultegra och DA på en CX eftersom man ändå sliter ner kasett och kedja på mindre än en halv vinter
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 12:54   #62
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Letade runt lite. Det är ju 2: juni, ett bra datum. Och jag ser ju att den börjar på Sollerön, men Gesundaberget saknas i bansträckningen??!!?? Bästa backen i landet. Typ.
Solleröloppet börjar skönt tidigt på morgonen och så kommer man till den där jävla väggen efter bara någon kilometer, kall som en jägermeister. Och alltid är det någon stjärna som ska attackera också.

Citat:
Färdväg 1 = 160 km. Siljan och Orsasjön
Cykelfärden börjar framför Sollerö kyrka och går genom Vinäs och Mora, förbi Klockstapeln vid Vasaloppsmålet, vidare förbi Bonäs och Våmhus till första kontrollen i Bäcka. Färden går vidare genom Orsa och ner till rondellen i Mora-Noret.
Du cyklar genom Färnäs och Nusnäs, känt för sin tillverkning av dalahästar. I Garsås finner du kontroll två där det bjuds på korv och dryck m.m. I Vikarbyn får du åter åka på byvägar fram till Rättviks kyrka.

Efter Rättvik cyklar du förbi flera av de vackra Leksandsbyar som ligger utefter Siljans strand, bl.a. Tällberg och Hjortnäs. Vid Sommarland i Leksand finns kontroll tre med diverse drycker, bullar och bananer.

Efter Leksand svänger du till höger och cyklar genom bl.a. Västanvik och Grytnäs innan du passerar Siljansnäs. När du cyklat förbi Lundbjörkens fäbodar är det inte långt kvar till sista kontrollen vid Björka fäbodar.

Sedan är det bara 13 km kvar till målet på Sollerön.
OBS! Kontrollen i Leksand dras in kl.15:15 och i Björka kl. 17:15
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 14:44   #63
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Tack, det är en komplimang. Det värsta är att jag fått smak på Assos. Man vet inte vad det egentligen är som gör att en byxa kan få kosta 1700:- innan man provat den, och då byter man inte tillbaka. Tyvärr är min månadslön inte anpassad för sådana fetischer, så jag har fått spara in på högteknologiska pulsklockor, effektmätare och annat som jag drömmer om.
http://www.gemoneybank.se

Det är bara att inse. Du kommer inte bli lycklig innan.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 16:03   #64
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Det här är min våta dröm just nu. Allvarligt. Det blir inte bättre än så här:
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 17:42   #65
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
SPD till racer går bort. När du provar ett racersystem vill du aldrig titta tillbaka. Det är helt klart värt investeringen.

Columbus är ju jäkligt prisvärda och Cykelcity en av Stockholms bästa butiker. Pintan är väl 105 rakt igenom? Deras F100 har jag varit sugen på ett tag men jag funderar nog att hoppa upp ytterligare ett snäpp.

Siljan Runt tror jag Skaparn också kört? Kollolag 2007 kanske?
Mjo, skaparn har med bestämdhet påpekat SPD-pedalernas otillräcklig- och omoderiktighet allaredan (jag har halvt om halvt blivit lovad ett träningspass med honom, men jag misstänker att han skulle vägra cykla med mig om jag inte byter system så då får det väl bli så. It's an offer I can't refuse.)

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Letade runt lite. Det är ju 2: juni, ett bra datum. Och jag ser ju att den börjar på Sollerön, men Gesundaberget saknas i bansträckningen??!!?? Bästa backen i landet. Typ.
Solleröloppet börjar skönt tidigt på morgonen och så kommer man till den där jävla väggen efter bara någon kilometer, kall som en jägermeister. Och alltid är det någon stjärna som ska attackera också.
Det vore kanon med ett Kololag 2007! Jag kan med fördel inhysa alla hugade cyklister på mitt landställe i Falun, ~10 mil från Sollerön. Siljan Runt-starten brukar gå runt 7-8 på morgonen så visst är det sådär mysigt tidig uppstigning.

SR är ju ett motionslopp till skillnad från Solleröloppet, så jag antar att de har strukit Gesundaberget för att inte avskräcka blåbären redan första kilometern.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 17:51   #66
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Mjo, skaparn har med bestämdhet påpekat SPD-pedalernas otillräcklig- och omoderiktighet allaredan (jag har halvt om halvt blivit lovad ett träningspass med honom, men jag misstänker att han skulle vägra cykla med mig om jag inte byter system så då får det väl bli så. It's an offer I can't refuse.)



Det vore kanon med ett Kololag 2007! Jag kan med fördel inhysa alla hugade cyklister på mitt landställe i Falun, ~10 mil från Sollerön. Siljan Runt-starten brukar gå runt 7-8 på morgonen så visst är det sådär mysigt tidig uppstigning.

SR är ju ett motionslopp till skillnad från Solleröloppet, så jag antar att de har strukit Gesundaberget för att inte avskräcka blåbären redan första kilometern.

//Kristin

Wow. Vilket erbjudande.

Jag kan tänka mig det men kan ge besked först om ett par månader. :-/
Vore ju kul om det blev ett gäng.

Med det jobb jag har så är det inte så lätt att vara ute i god tid.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 17:54   #67
Jompan
Egenanpassad
 
Jompans avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 540
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg

Siljan Runt tror jag Skaparn också kört? Kollolag 2007 kanske?
Jag är på... Siljan är sjysst uppvärmning inför vättern!!!
Jompan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 18:30   #68
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Wow. Vilket erbjudande.

Jag kan tänka mig det men kan ge besked först om ett par månader. :-/
Vore ju kul om det blev ett gäng.

Med det jobb jag har så är det inte så lätt att vara ute i god tid.
Ingen fara på taket; då har jag god tid på mig att övertyga min mamma om att det är en bra idé att jag släpar med mig ett gäng internetbekanta (hon lever i den typiska föräldratron att alla på nätet är Onda, Knäppa eller Galna på ett eller annat vis - vilket man iofs lätt kan hävda stämmer när det är cyklister vi talar om). Det finns dock gott om plats så en fyra-fem pers ska inte vara några problem att klämma in (det blir kanske värre med cykelförvaring...) och en schysst badsjö så folk slipper köa till duschen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jompan Visa inlägg
Jag är på... Siljan är sjysst uppvärmning inför vättern!!!
Japp, Siljan är ett mycket bra uppvärmningslopp, både vad det gäller datum och distans. Halva sträckan två veckor innan är en perfa formcheck!

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 19:11   #69
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Ingen fara på taket; då har jag god tid på mig att övertyga min mamma om att det är en bra idé att jag släpar med mig ett gäng internetbekanta (hon lever i den typiska föräldratron att alla på nätet är Onda, Knäppa eller Galna på ett eller annat vis - vilket man iofs lätt kan hävda stämmer när det är cyklister vi talar om). Det finns dock gott om plats så en fyra-fem pers ska inte vara några problem att klämma in (det blir kanske värre med cykelförvaring...) och en schysst badsjö så folk slipper köa till duschen.



Japp, Siljan är ett mycket bra uppvärmningslopp, både vad det gäller datum och distans. Halva sträckan två veckor innan är en perfa formcheck!

//Kristin
Det låter som en rolig idé! Mitt cyklande har varit väldigt ensamt i många år så det är kanske dags att komma ut ur garderoben och erkänna: "Ja, jag är cyklist!"

Förstår om din mor skulle känna ett visst motstånd. Visa henne för guds skulle inte "Allmänt" här på Kollo. Då kommer hon skicka dig till sluten anstalt.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 20:20   #70
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Har en Cube Attempt (105-komponenter). Som den på sidan men blå och silver:
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/..._id_12467_.htm

Var och snackade med idrottsansvarig på firman idag också om att köra Vätternrundan. Var lite sent ute, men han skulle försöka hålla ögonen öppna efter en ledig plats. Sitter och hoppas på att någon lat gammal kuffe hoppar av. Annars finns ju alternativet att betala själv, men det är smidigt när boende och resande är fixa också. Tycker att det är trevligt när dom betalar alla klassiker lopp plus en del andra tävlingar också. Dessutom oftast löser resan också.

Han berättade även att de MTB-cyklar av mycket god kvalité som man kunde låna. Ska visst finnas bra spår i närheten också. Kan vara kul att börja cykla lite i skog också.
__________________
Träningsdagbok
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 21:17   #71
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Ingen fara på taket; då har jag god tid på mig att övertyga min mamma om att det är en bra idé att jag släpar med mig ett gäng internetbekanta (hon lever i den typiska föräldratron att alla på nätet är Onda, Knäppa eller Galna på ett eller annat vis - vilket man iofs lätt kan hävda stämmer när det är cyklister vi talar om).
Jag är på. Tycker det låter hur kul som helst. Ett problem skulle kunna vara att jag faktiskt är ond, knäpp och galen.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Halva sträckan två veckor innan är en perfa formcheck!
Halva... bah! Jag har svurit att aldrig mer cykla över 20 mil.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 21:56   #72
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Det låter som en rolig idé! Mitt cyklande har varit väldigt ensamt i många år så det är kanske dags att komma ut ur garderoben och erkänna: "Ja, jag är cyklist!"

Förstår om din mor skulle känna ett visst motstånd. Visa henne för guds skulle inte "Allmänt" här på Kollo. Då kommer hon skicka dig till sluten anstalt.
Haha! Jag gissar att min mamma har haft tankar åt det hållet även utan att ha sett "Allmänt". Dock är hon även gift med en manisk cykel- och prylfanatiker, och med en psykfallsandel i familjen på 50% tror jag att hennes perspektiv på tillvaron blivit något skevt. (Däremot tvekar jag inte en sekund på att "Allmänt" skulle kunna få den mest hjärntvättade mamman i världen att slå bakut.)

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Jag är på. Tycker det låter hur kul som helst. Ett problem skulle kunna vara att jag faktiskt är ond, knäpp och galen.
Klart att det blir kul! Det ska nog lösa sig med din personlighet också; jag undviker som sagt att visa min mor den här tråden och väl på plats får vi se till att hålla dig kopplad och utrustad med munkorg.

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Halva... bah! Jag har svurit att aldrig mer cykla över 20 mil.
AHA! En lucka infinner sig plötsligt i vilken jag har en teoretisk chans att bli bättre än Den Store Skaparn. Paris-Brest-Paris kanske?

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 22:11   #73
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Klart att det blir kul! Det ska nog lösa sig med din personlighet också; jag undviker som sagt att visa min mor den här tråden och väl på plats får vi se till att hålla dig kopplad och utrustad med munkorg.
//Kristin
Skaparn har inget emot munkorg. Bara det är ett jävligt schysst märke.


Så Jompan, Skaparn, Winter samt jag är lite intresserade av detta. Tre av fyra bor i Stockholm. En bor i Skåne.

Ska inte Yes med också? Du kan väl montera en liten motor under sadeln (du har ju grymma motorskills)?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 22:29   #74
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Skaparn har inget emot munkorg. Bara det är ett jävligt schysst märke.
Den här verkar vara munkorgarnas toppmodell. Jag antar att platsmunkorgen à 39 spänn går lika fetbort som SPD-pedaler.

Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Så Jompan, Skaparn, Winter samt jag är lite intresserade av detta. Tre av fyra bor i Stockholm. En bor i Skåne.

Ska inte Yes med också? Du kan väl montera en liten motor under sadeln (du har ju grymma motorskills)?
Jax måste också med om han ska köra Vättern! Då har vi en ganska schysst klunga. Ju mindre jag måste dra (särskilt på motvindssträckor) desto bättre *whistle*.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 22:34   #75
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Den här verkar vara munkorgarnas toppmodell. Jag antar att platsmunkorgen à 39 spänn går lika fetbort som SPD-pedaler.



Jax måste också med om han ska köra Vättern! Då har vi en ganska schysst klunga. Ju mindre jag måste dra (särskilt på motvindssträckor) desto bättre *whistle*.

//Kristin
Ouf...Den var snygg men jag tror Skaparn kommer klaga på vikten. Finns det ingen i full carbon?

Jax är ju vass...Annars finns en viss Herr Olsson som är fanatiker här på brädan.

Klungdynamiken tål att tänkas på. Har ingen aning om era styrkor :-)
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)