Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-25, 13:26   #181
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Eggbeater Twin Ti
Schyssta! Själv fick jag nöja mig med Eggbeater SL.
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 13:27   #182
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Citat:
Ursprungligen postat av JJ Visa inlägg
Får man fråga hur ni förvarar era dyrgripar? Sist jag kollade så var bankfacken för små.
mvh/JJ med bultsaxen
Vet inte om jag vågar svara på det där
I lägenheten alltid under uppsikt!
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 13:38   #183
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av JJ Visa inlägg
Får man fråga hur ni förvarar era dyrgripar? Sist jag kollade så var bankfacken för små.
mvh/JJ med bultsaxen
Inne i lägenheten så nära sängen som möjligt. Såklart.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 13:39   #184
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Inne i lägenheten så nära sängen som möjligt. Såklart.
Inte i sängen?
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 14:17   #185
Fredrik S
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Jönköping
Inlägg: 234
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Har beställt dessa från tyskland idag. Eller ja, jag väntar bara på ett svar i brevformat från S-TEC, sedan är shoppandet formellt godkänt.
Härligt att se att ni inte låter 25-öringarna ligga och rosta i byxfickan! Äggvisparna är till crossen antar jag. Något nytt om FSA-kolfiberhjulen?

Själv fick jag mina hjul till "nutidshojen" idag. Absolut inget märkvärdigt, men jag postar en bild iaf, mest för att bumpa tråden. Det är ett par campa proton -06 som har gått 50 mil. (Proton är campas billigaste systemhjul med lågprofilfälg) Det var egentligen meningen att jag skulle köpa ett par AC-350 sprint, men jag är för närvarande studerande på halvtid och har den senaste tiden plågats svårt av dåligt samvete över att jag har för mycket pengar uppbundet i cykeldelar i förhållande till min inkomst. Så det fick bli ett billigare alternativ istället.

Igår råkade jag dessutom köpa ett vintage Record pista vevparti för ett kraftigt överpris, så nu sitter man med lite ångest igen. Tur att jag och fästmön har separata ekonomier, annars skulle jag haft ett och annat att förklara idag.

Fredrik S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 16:06   #186
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Inte i sängen?
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 16:27   #187
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Inte i sängen?
Du tror inte att Kolos egen Bateman har vapen nog att skydda sina materiella älsklingar?
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 17:44   #188
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Ahhh! Jag ser att du börjat montera ned din Scott. Den skulle klä i ett par MegaExo-vevar. Mmmmm, FSA.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 17:46   #189
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles Visa inlägg
Du tror inte att Kolos egen Bateman har vapen nog att skydda sina materiella älsklingar?
Det sköter grannens hundar som är så lusiga och ouppfostrade att ingen vågar sig nära huset.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 22:45   #190
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Jag är görsugen på att köpa en mtb för mina surt förvärvade löneslantar. Man blir inte mångmiljonär av att stå i butik, så 5-6000 (kaaaanske 7 vid ett riktigt kap), är vad jag är beredd att ge. Minimikrav är Deore-komponenter och skivbromsar varvid jag är hänvisad till begagnatmarknaden. Funderar på att bjuda fem papp på denna (även om jag, om jag får vara lite tjejigt petig, helst hade velat ha en anna färg ).

Synpunkter/tips? (Jag är total newbie på mtb's).

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 23:18   #191
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag är görsugen på att köpa en mtb för mina surt förvärvade löneslantar. Man blir inte mångmiljonär av att stå i butik, så 5-6000 (kaaaanske 7 vid ett riktigt kap), är vad jag är beredd att ge. Minimikrav är Deore-komponenter och skivbromsar varvid jag är hänvisad till begagnatmarknaden. Funderar på att bjuda fem papp på denna (även om jag, om jag får vara lite tjejigt petig, helst hade velat ha en anna färg ).

Synpunkter/tips? (Jag är total newbie på mtb's).

//Kristin
Självklart ska du ha en MTB Den där bianchin lär du få mkt kul på. Blir det ingen affär där så e det bara att hålla ögonen öppna på http://happymtb.org/annonser/ och blocket. De riktiga kapen försvinner ofta fort.
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-28, 01:40   #192
Sonny.
Registered User
 
Sonny.s avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 178
Jag bar upp min jefla MTB varenda gång jag använt den (varje dag) i sex månader. Lämnade den precis utanför en gång, fastlåst med bygellås och allt, i tjugo minuter och den försvann. Hittade dock ramen i en skog några månader senare när jag var ute och gick. Låt dem inte få chansen!

Nu har jag fin hest; http://www.putfile.com/pic.php?img=5327968

Wintersnowdrift; Jag betalade 6 papp för den, dock mest för ramens skull. Har haft cyklar som varit värda det dubbla men skulle inte byta tillbaka om jag fick. Du har talat ett tag om att skaffa en MTB har jag för mig? Det är säsong nu.

Varför vill du prompt ha skivbromsar?

EDIT: Hundra stavfel.

Senast redigerad av Sonny. den 2007-04-28 klockan 01:43.
Sonny. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-28, 07:40   #193
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
RÖD Bianchi!?

Håhåjaja. Men visst, trots att märket blivit ett slags italienskt (ett stort nja där också) Merida är det ganska fina cyklar. Även om jag vill slå ett slag för en CX istället som man kan köra nog så tekniska skogspartier med men samtidigt kunna blåsa likt på en racer när det krävs.

Som sagt finns det bra affärer att göra på Hapy's köp&sälj. Det finns även inspiration att få i forumet, där jag såg denna häromdagen och blev kär.

__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 14:02   #194
Lundström
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 18
Är det bara MTB-cyklister som hänger här? Jag ska köpa en racer och skulle gärna få lite tips. Jag är nybörjare, har cyklat kanske 5-7 rundor med en Trek 1400. Jag tycker det fungerar bra, annat än att ländryggen värker en del, men jag antar att sånt går över. Cykeln har jag bara lånat, och jag har inte råd med att köpa en likadan. Jag har sett det finns en del cyklar i 6000krs klassen, trek1000, bianchi 7, merida. Fungerar det att cykla på en sådan eller är det bara skräp?
Lundström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 16:08   #195
Olsson
Registered User
 
Olssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: helsingborg
Inlägg: 1 786
Citat:
Ursprungligen postat av Lundström Visa inlägg
Är det bara MTB-cyklister som hänger här? Jag ska köpa en racer och skulle gärna få lite tips. Jag är nybörjare, har cyklat kanske 5-7 rundor med en Trek 1400. Jag tycker det fungerar bra, annat än att ländryggen värker en del, men jag antar att sånt går över. Cykeln har jag bara lånat, och jag har inte råd med att köpa en likadan. Jag har sett det finns en del cyklar i 6000krs klassen, trek1000, bianchi 7, merida. Fungerar det att cykla på en sådan eller är det bara skräp?
Jag tycker det verkar som de e flest LVG-cyklister här. Själv kör jag både och.

Bianchi Nirone 7 känner jag ett par som cyklar på och de verkar nöjda med sina. Tror det är en bra instegscykel att börja med i alla fall. Tänk på att de kommer många kringkostnader för kläder, skor, hjälm, pump osv. Angående smärtan i ländryggen...

Håkan som äger Cykelcity sa till mig att "jobbigt ska det vara och trött ska man bli, men det ska inte göra ont". Det sammanfattar det rätt bra. Får man ont sitter man fel. Köper du cykel av en seriös cykelhandlare så mäter de dig och anpassar cyklen efter dina mått. Jag vet inte hur mycket som annpassas på en cykel i den prisklassen, men fråga säljaren i alla fall.
__________________
”I ett oändligt universum i en oändlig tid kommer allt att hända. Så allt är oundvikligt, även det omöjliga.”

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)