Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-25, 12:26   #3646
Karroza
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 5
När började du deffen?
Har inlett den idag, 25/12.


Startvikt?
Våg nr.1 är helt paiko och den andra har rejäl missvisning, så helt hundra är jag inte...När jag vägde mig sista gångerna på gymmet(i veckan) stod det mellan 65-67 kg(172cm lång).


Mål?
Ca 58kg. Egentligen spelar vikten ingen större roll, det är ju musklerna jag vill åt... Sist jag deffade var magrutorna framme vid 58kg och jag hade riktigt slanka lårmuskler. Då hade jag visserligen inte samma muskelmassa före deffen som jag har nu, så jag antar att min nya deffade vikt förmodligen landar lite högre. Har haft en relativt lång bulkperiod nu och praktiskt taget bott på gymmets styrkeavdelning, högt vikterna rejält och fått märkbara resultat. De långsiktiga målen är att delta i någon form av fitnesstävling, men vilken det blir har jag dock inte bestämt mig för. Jag vet inte vilken gren jag skulle vilja tävla i heller... Målet är inte att bli bodybuilder, då jag anser att det är alldeles för stor muskelmassa, i vart fall för mig...Ett övrigt mål är att gå GMU, då jag genomfört en ungdomsutbildning som jag verkligen fastnade för. Där behövs varenda muskel du har(och inte har) för att kunna klara sig, så jag kan bara föreställa mig hur det är på GMU, när det gäller på "riktigt"...I alla fall, ser framemot en givande deff nu


Övrigt?
I övrigt så ska jag delta i flera lopp under det kommande året, då jag älskar löpning, så det kommer givetvis också vara ett mål. Blodomloppet och Vårruset kommer det bli, samt möjligen något mer. Det blir ju att pussla lite med schemat så att jag kombinerar styrka och kondition på rätt sätt, men vill man så går det.
Karroza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-31, 14:21   #3647
Jooonte
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 25
Tänkte börja skriva lite då och då i denna tråden, så kanske man får lite värdefulla tips på vägen :P

När började du deffen?
Måndag 19/11/12

startvikt?
88,5 kg. Nuvarande vikt ör ca 81kg. 185cm lång.

Mål?
Gå ner i vikt, få bort kroppsfettet (speciellt runt magen) och sen träna fram magrutorna :P Vill se bättre ut helt enkelt och sen börja bygga på muskler.

Övrigt?
Ja, har kört i ca 6 veckor nu och gjort mitt bästa. Har dock inte varit på gymmet sen 23e december pga jul och liknande. Ska komma igång igen direkt efter nyår.

Här kommer några före/efter bilder i olika vinklar.

1: Före: http://i50.tinypic.com/34njl7q.jpg
Efter: http://i47.tinypic.com/16l4p0.jpg

2. Före: http://i48.tinypic.com/zk2zqf.jpg
Efter: http://i49.tinypic.com/1q4utw.jpg

3. Före: http://i47.tinypic.com/344pmid.jpg
Efter: http://i49.tinypic.com/2jfzrf7.jpg

Är nöjd med hur det har gått hittills och ska fortsätta arbeta mig neråt. Har fortfarande en del kilon och kroppsfett som måste bort... Hur lång tid tror ni att det kommer ta att få en fin mage utan en massa fett?

Senast redigerad av Jooonte den 2012-12-31 klockan 14:23.
Jooonte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-31, 14:59   #3648
slimjim10
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 190
Startade deffa 30/9 så har deffat i 3 månader nu.

Startvikten var 84,3 kg, idag vägde jag in på 76,3, är 185 cm lång.

Målet är att vara rippad till sommaren 2013, och att försöka hålla en form som jag kan vara nöjd med året om. Skulle tro att det kommer krävas 2-3 månaders mer deffande innan jag känner mig helt klar. Kommer dock nu att ta en paus fram till mars där jag kör en långsam bulk och förhoppningsvis lägger på lite muskler och ökar i styrka.

Bilder innan/efter:

slimjim10 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-31, 16:00   #3649
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Jooonte Visa inlägg

1: Före: http://i50.tinypic.com/34njl7q.jpg
Efter: http://i47.tinypic.com/16l4p0.jpg

2. Före: http://i48.tinypic.com/zk2zqf.jpg
Efter: http://i49.tinypic.com/1q4utw.jpg

3. Före: http://i47.tinypic.com/344pmid.jpg
Efter: http://i49.tinypic.com/2jfzrf7.jpg

Är nöjd med hur det har gått hittills och ska fortsätta arbeta mig neråt. Har fortfarande en del kilon och kroppsfett som måste bort... Hur lång tid tror ni att det kommer ta att få en fin mage utan en massa fett?
Det är ett gäng kg kvar, så det kommer nog ta ett hyffsat tag till.
Men riktigt bra jobbat hittils!


Citat:
Ursprungligen postat av slimjim10 Visa inlägg
Startade deffa 30/9 så har deffat i 3 månader nu.

Startvikten var 84,3 kg, idag vägde jag in på 76,3, är 185 cm lång.

Målet är att vara rippad till sommaren 2013, och att försöka hålla en form som jag kan vara nöjd med året om. Skulle tro att det kommer krävas 2-3 månaders mer deffande innan jag känner mig helt klar. Kommer dock nu att ta en paus fram till mars där jag kör en långsam bulk och förhoppningsvis lägger på lite muskler och ökar i styrka.

Bilder innan/efter:
Ser bra ut! Bra jobbat!
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 00:10   #3650
Jooonte
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av nitz Visa inlägg
Det är ett gäng kg kvar, så det kommer nog ta ett hyffsat tag till.
Men riktigt bra jobbat hittils!
Tack

Yes, förhoppningsvis har jag tränat bort dessa extra kilon fram tills slutet på februari. Bör väl vara realistiskt? Siktar ju på att gå ner 1kg per vecka (vilket jag lyckats bra med hittills) och det är ca 8 veckor kvar fram till mars, alltså bör jag hinna gå ner 8kg fram tills dess.

Går jag ner 8kg till så kommer jag väga 73 kg på 185cm. 73kg låter lite för den längden, men får väl se hur jag ser ut när jag börjat närma mig.
Jooonte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 00:31   #3651
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Jooonte Visa inlägg
Tack

Yes, förhoppningsvis har jag tränat bort dessa extra kilon fram tills slutet på februari. Bör väl vara realistiskt? Siktar ju på att gå ner 1kg per vecka (vilket jag lyckats bra med hittills) och det är ca 8 veckor kvar fram till mars, alltså bör jag hinna gå ner 8kg fram tills dess.

Går jag ner 8kg till så kommer jag väga 73 kg på 185cm. 73kg låter lite för den längden, men får väl se hur jag ser ut när jag börjat närma mig.
Jag tycker att du gör såhär, när du har gått ner de planerade kilona så bestämmer du hur och vad du vill göra, posta gärna stats och bilder då, gärna på vägen med så får du ju bra input på vad du ska göra med .
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 01:02   #3652
Jooonte
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av nitz Visa inlägg
Jag tycker att du gör såhär, när du har gått ner de planerade kilona så bestämmer du hur och vad du vill göra, posta gärna stats och bilder då, gärna på vägen med så får du ju bra input på vad du ska göra med .
Japp, låter bra, ska fortsätta som planerat och posta bilder som visar progress och så får ni på forumet hjälpa mig vidare när jag är vid målet.
Jooonte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 14:42   #3653
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Vad kör ni med för "variabler" när ni räknar ut dagens kcal-behov?

Jag kör med:
BMR
Kcal från träning
Kcal från "vardagsaktivitet"(cykling hit och dit, lite längre promenader för trasport osv)
NEAT(Non exercise activity termogenesis)(som jag höftar lite beroende på hur mycket jag upplevt jag rört mig utöver ovan, men utgår från ca 350-400kca för en stillasittande "hemma-dag")

Funderar dock på att även börja räkna med TEF (thermogenic effect of food).

Hur kör ni andra?
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 14:50   #3654
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Vad kör ni med för "variabler" när ni räknar ut dagens kcal-behov?

Jag kör med:
BMR
Kcal från träning
Kcal från "vardagsaktivitet"(cykling hit och dit, lite längre promenader för trasport osv)
NEAT(Non exercise activity termogenesis)(som jag höftar lite beroende på hur mycket jag upplevt jag rört mig utöver ovan, men utgår från ca 350-400kca för en stillasittande "hemma-dag")

Funderar dock på att även börja räkna med TEF (thermogenic effect of food).

Hur kör ni andra?
jag kör med BMR*1.2

orka annat
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 15:27   #3655
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
räknar kalorier och väger sig så märker man vart sin balans ligger.. går inte att få ut exakt med massa formler ändå.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 15:31   #3656
Reaper123
Registered User
 
Reaper123s avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 7 688
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Vad kör ni med för "variabler" när ni räknar ut dagens kcal-behov?

Jag kör med:
BMR
Kcal från träning
Kcal från "vardagsaktivitet"(cykling hit och dit, lite längre promenader för trasport osv)
NEAT(Non exercise activity termogenesis)(som jag höftar lite beroende på hur mycket jag upplevt jag rört mig utöver ovan, men utgår från ca 350-400kca för en stillasittande "hemma-dag")

Funderar dock på att även börja räkna med TEF (thermogenic effect of food).

Hur kör ni andra?
Jag har kört BMRx1,3+uppskattade kcalförbränning på gymmet. Detta visade sig vara exakt samma sak som BMRx1,7 utslaget över en längre period.

Mitt BMR är satt med hjälp av H&B-evkationen + eget tillägg då jag anser att den visar lite lågt.

Detta tillvägagånssätt stämde helt sjukligt bra för mig, nästa skrämmande... för efter 100 dagar deff och -11kg så diffade kcal ut-in (7700 kcal per kilo) vs vågen med ynkliga 0,5kg!
__________________
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!

Senast redigerad av Reaper123 den 2013-01-03 klockan 15:32.
Reaper123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 15:33   #3657
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123 Visa inlägg
Jag har kört BMRx1,3+uppskattade kcalförbränning på gymmet. Detta visade sig vara exakt samma sak som BMRx1,7 utslaget över en längre period.

Mitt BMR är satt med hjälp av H&B-evkationen + eget tillägg då jag anser att den visar lite lågt.

Detta tillvägagånssätt stämde helt sjukligt bra för mig, nästa skrämmande... för efter 100 dagar deff och -11kg så diffade kcal ut-in (7700 kcal per kilo) vs vågen med ynkliga 0,5kg!
ImpEressive!
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 21:16   #3658
Davidbg
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 15
När började du deffen?

17:e december(dumt mitt i julen men det gick hyfsat, krävdes mer disciplin bara)

Start vikt?

93kg (183cm)

Nuvarande vikt

91kg


Mål?

Minska fettmassa, ingen speciell kilovikt som mål. Få en mer rippad kropp och va nöjdare med den. Få lite bättre kondition på vägen om det går. Behålla/öka resultaten på gymmet.

Övrigt?
Har länge haft problem med att tappa det sista fettet, gör allt för att min första deff ska bli bra nu. Nackdelen är att jag kommer börja jobba v.6 igen och då kommer det bli svårt att sköta den så strikt som jag vill då jag veckopendlar och inte har lägenhet på min jobbort så kanske får göra matlådor för att klara det..
__________________
When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you'll be successfull.
Davidbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:40   #3659
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Davidbg Visa inlägg
När började du deffen?

17:e december(dumt mitt i julen men det gick hyfsat, krävdes mer disciplin bara)

Start vikt?

93kg (183cm)

Nuvarande vikt

91kg


Mål?

Minska fettmassa, ingen speciell kilovikt som mål. Få en mer rippad kropp och va nöjdare med den. Få lite bättre kondition på vägen om det går. Behålla/öka resultaten på gymmet.

Övrigt?
Har länge haft problem med att tappa det sista fettet, gör allt för att min första deff ska bli bra nu. Nackdelen är att jag kommer börja jobba v.6 igen och då kommer det bli svårt att sköta den så strikt som jag vill då jag veckopendlar och inte har lägenhet på min jobbort så kanske får göra matlådor för att klara det..
Hur gör du i vanliga fall med maten när du pendlar?
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 16:09   #3660
Davidbg
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 15
har gjort matlådor till viss del men mycket är tyvärr mat på restaurang i form av husmanskost eller sallader. Inte jättedåligt i sig men mängden är i många fall för stor har jag märkt.
Har varit ganska blind för maten tidigare, var ett jobb utomlands som öppnade ögonen för hur mycket kosten faktiskt betyder om man vill ha resultat.
__________________
When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you'll be successfull.
Davidbg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)