Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-26, 11:42   #15016
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Fan bra sugen på att köpa ett lir idag, slicka såren efter en vild kväll igår hehe, men allt är ju megastängt idag.

Någon som testat Onslaught, värt att köpa, kan man lira det själv också eller måste man vara minst 2 så att säga?

Funderar på att börja lira om MGS4, sugen på att spela men så jävla bakfull så jag är osäker på om det kommer gå haha
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 12:39   #15017
krellik
Registered User
 
krelliks avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 2 067
Om jag köper en 360 att ha till sovrumstvn så kan jag inte använda samma gamerid på den som på min vanliga 360?

Lite små irriterande isånafall ifall man betalar för en konsol till...
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156427
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 13:28   #15018
Ozma
Registered User
 
Ozmas avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 21
krellik: Lägg din gamertag på ett usb-minne,sen är det bara att flytta det mellan konsolerna.
__________________
"The only dependable thing about the future is uncertainty."
Ozma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 15:26   #15019
LoTiX
Delusion of grandeur
 
LoTiXs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 494
Håller på att lira lite Zelda: A link to the Past och har lite problem med att förstå varför det rankas som ett av de bästa spelen någonsin. Jag skulle vilja jämföra med Chrono Trigger som jag håller som ett av de bästa:

Zelda saknar medföljare vilket tar bort extremt mycket dialog och djup från spelet, dessutom är alla andra personer i Zelda mycket kortfattade jämfört med de i CT.

Vidare så gör avsaknaden av companions att striderna blir klart mer endimensionella. Det finns helt enkelt inte lika mycket att göra mot fienden. Det som går att göra är inte heller alls lika effektfullt.

Handlingen är också ett stort problem, tidsresandet och dess påverkan på framtiden i CT är helt genialt och skapar mycket varierande miljöer att färdas i. Hittills i Zelda har jag sprungit runt i min hemby samt räddat en prinsessa från ett litet slott, nu håller jag på att samla in tre stycken magiska halsband från tre olika onda dungeons - mer stereotypiskt kan det bara inte bli.

Har kommit till den alternativa världen och får hoppas på att det blir lite intressantare framöver, annars var det här kanske inget för mig.
LoTiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 16:18   #15020
HulkH
Registered User
 
HulkHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 2 077
Lirar Red Dead Remedtion nu ja grymt skoj
HulkH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 16:20   #15021
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Citat:
Ursprungligen postat av HulkH Visa inlägg
Lirar Red Dead Remedtion nu ja grymt skoj
Kör du PS3?

CoopMissions?
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 16:32   #15022
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av LoTiX Visa inlägg
Håller på att lira lite Zelda: A link to the Past och har lite problem med att förstå varför det rankas som ett av de bästa spelen någonsin. Jag skulle vilja jämföra med Chrono Trigger som jag håller som ett av de bästa:

Zelda saknar medföljare vilket tar bort extremt mycket dialog och djup från spelet, dessutom är alla andra personer i Zelda mycket kortfattade jämfört med de i CT.

Vidare så gör avsaknaden av companions att striderna blir klart mer endimensionella. Det finns helt enkelt inte lika mycket att göra mot fienden. Det som går att göra är inte heller alls lika effektfullt.

Handlingen är också ett stort problem, tidsresandet och dess påverkan på framtiden i CT är helt genialt och skapar mycket varierande miljöer att färdas i. Hittills i Zelda har jag sprungit runt i min hemby samt räddat en prinsessa från ett litet slott, nu håller jag på att samla in tre stycken magiska halsband från tre olika onda dungeons - mer stereotypiskt kan det bara inte bli.

Har kommit till den alternativa världen och får hoppas på att det blir lite intressantare framöver, annars var det här kanske inget för mig.

Fanboy alert:

Saken med det gamla Zelda-spelet är väl att historien är så pass simpel som "Rädda henne, döda han/den/det." Chrono Trigger och Zelda spelar inte ens i samma liga enligt min mening. Det första är väldigt lättillgängligt och är ett äventyrsspel, det andra är ett rätt tungt och väldigt omspännande rollspel med allt vad det innebär. Båda har sina fördelar och nackdelar.

Förvänta dig inget mer djup av Zelda, annat än det du skapar själv. Man får en kortare historia av många invånare, sen fyller man i luckorna själv .

Spelet är 19 år gammalt och håller fortfarande bra enligt min subjektiva åsikt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 16:35   #15023
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Exakt, det är bara att fylla i luckorna och låtsas att en av byborna i byn är en expert i nutrition och brukar ibland gå under monikern Kung Grebb, så blir spelet genast mycket mer intressant, då man questar för KG tex.
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 16:39   #15024
LoTiX
Delusion of grandeur
 
LoTiXs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 494
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Fanboy alert:

Saken med det gamla Zelda-spelet är väl att historien är så pass simpel som "Rädda henne, döda han/den/det." Chrono Trigger och Zelda spelar inte ens i samma liga enligt min mening. Det första är väldigt lättillgängligt och är ett äventyrsspel, det andra är ett rätt tungt och väldigt omspännande rollspel med allt vad det innebär. Båda har sina fördelar och nackdelar.

Förvänta dig inget mer djup av Zelda, annat än det du skapar själv. Man får en kortare historia av många invånare, sen fyller man i luckorna själv .

Spelet är 19 år gammalt och håller fortfarande bra enligt min subjektiva åsikt.
Menade du i den ordningen?
LoTiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 17:01   #15025
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av LoTiX Visa inlägg
Menade du i den ordningen?
Jag skyller på att klockan är morgon . Vänd på ordningen givetvis.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 17:21   #15026
JuzupWilkosz
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 20
Zelda? Vad är det för mediokert gammalt Super Nintendo-lir.

Det här krossade Zelda!
JuzupWilkosz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 17:24   #15027
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Bästa Dungeoncrawlern var ju "Gateway to Apshai"

Det kusligaste var ju allt som plötsligt visades i rummet man gick in i, det kunde vara en drake eller vad som helst som rusade mot en!

__________________

Senast redigerad av Kwon den 2010-06-26 klockan 17:25.
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 17:35   #15028
JuzupWilkosz
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 20
Oj! Det där var riktigt kusligt!
Nästan i klass med...
JuzupWilkosz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 01:44   #15029
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Vad ni än gör! Spela inte XBOX!

Det finns en ROBOT där!

__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 01:48   #15030
JuzupWilkosz
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 20
JuzupWilkosz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)