Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-20, 12:38   #14776
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Började lite smått häromdagen med Far Cry 4. Jag är väl inte jätteimpad än. Snygg miljö absolut! Mycket coola grejer också absolut! Har inte spelat så mycket än och jag antar att man kommer in i det mer efter ett tag. På gränsen till för komplext för min del. Vill gärna att det ska gå snabbt och enkelt med action och att man går vidare bana för bana. Det här med "öppen värld" vet jag inte om det är min grej riktigt. Gillar Wolfenstein mer men kanske med tiden så lär jag mig bättre och då också kommer uppskatta spelet mer? Förstår mig inte på allt än riktigt. Det är ett häftigt spel det kan jag ju inte förneka iaf!
Nu har jag, mer eller mindre, spelat klart Far Cry 4. Öppen värld är väl okej men de skulle haft mer fokus på att koppla ihop alla uppdrag och ha fler uppdrag. Nu är det några uppdrag man gör och sen är det klart. Sen kan man ta lite torn här och lite outposts där. Jag önskar att de vävt in detta mer i storyn. De skulle också haft en bättre sammanhängande story.

Ser fram emot Far Cry 5 och kommer spela när det kommer

Nu blir det Doom och Serious Sam istället ett tag.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 19:29   #14777
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Såg att Dark Souls 3 med en DLC bara kostade 12 dollares på Humble Bundle om man prenumererar. Jag har inte testat något av Souls liren så jag slog till. Gick tom och köpte en Xbox kontroll för full upplevelse
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 19:33   #14778
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Åh far cry 4 var imo en masterpiece. Så galet bra openworld, men man måste gilla just openworld för det. Jag är nog en sucker för openworld för jag vill mixa side quests med main quests med att bara gå runt och larva mig en timme eller två, bara ta något ställe och döda alla. Friheten och valfriheten i openworld är det som får mig att älska spel.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 19:45   #14779
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Såg att Dark Souls 3 med en DLC bara kostade 12 dollares på Humble Bundle om man prenumererar. Jag har inte testat något av Souls liren så jag slog till. Gick tom och köpte en Xbox kontroll för full upplevelse
Grattis till köpet av förrförra årets bästa spel och ett av dom tio bästa någonsin. Glöm alla hack 'n' slash-instinkter bara. Har man aldrig spelat ett Souls-spel tidigare är det lätt att man försöker spela det på ett sätt som man brukar spela actionspel med det perspektivet, button mashing, men då dör man snabbt i Dark Souls och blir frustrerad.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 19:45   #14780
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Längtar verkligen till Far Cry 5. Det ser väldigt roligt ut.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 20:04   #14781
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Blev lite Rainbow six siege idag. Inte spelat på ett tag men fan vad det är kul.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 20:17   #14782
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Längtar verkligen till Far Cry 5. Det ser väldigt roligt ut.
+1
Jag kommer dock vara på Everest då, tyvärr, men FC5 kommer nog bli galet grymt lir. Oavsett MP/SP.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 20:18   #14783
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Ställ in äventyret!
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 20:33   #14784
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ställ in äventyret!


Vill åt den fina grafiken i FC5 så måste handla grafikkort. Se om man kan hitta ett 1080 eller Ti på rea i framtiden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 22:05   #14785
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Lirat lite Kingdom Come nu. Ganska mysigt lir. Dock har Henry, som skall vara en normal jäkla snubbe, den sjukaste metabolismen jag sett. Aldrig varit med om maken till hungrig snubbe.

Bankrutt och tvingad att stjäla precis allt för att på grund av hans skyhöga driftskostnad.. (just like in real life )
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 22:05   #14786
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ställ in äventyret!
du anar inte hur frestande det är... för i helvete FC5 skulle ju lanserats i november!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 22:05   #14787
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg
Lirat lite Kingdom Come nu. Ganska mysigt lir. Dock har Henry, som skall vara en normal jäkla snubbe, den sjukaste metabolismen jag sett. Aldrig varit med om maken till hungrig snubbe.

Bankrutt och tvingad att stjäla precis allt för att på grund av hans skyhöga driftskostnad.. (just like in real life )
hehe en koloit alltså
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 09:11   #14788
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Grattis till köpet av förrförra årets bästa spel och ett av dom tio bästa någonsin. Glöm alla hack 'n' slash-instinkter bara. Har man aldrig spelat ett Souls-spel tidigare är det lätt att man försöker spela det på ett sätt som man brukar spela actionspel med det perspektivet, button mashing, men då dör man snabbt i Dark Souls och blir frustrerad.
Tack! Jag har läst om era betyg här tidigare i tråden, så jag vet vad jag har att förvänta mig.

Jag har funderat på en sak bara: det är ju sjukt viktigt att följa med i storyn på rpg:s (även om det här är mycket action så ska ju souls spelen ha en djup lore vad jag förstår) men när man googlar runt lite känns det svårt att få grepp om vad som hänt tidigare och vem man är i 3:an. Hajar man vad som händer om man grottar ner sig i 3:an direkt eller bör man ta reda på backstory från annat håll innan?
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 09:15   #14789
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Storyn i Dark Souls berättas väl mer indirekt? Alltså att man aktivt måste söka information i spelet, istället för att delges det som del av handlingen.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 10:00   #14790
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg
Lirat lite Kingdom Come nu. Ganska mysigt lir. Dock har Henry, som skall vara en normal jäkla snubbe, den sjukaste metabolismen jag sett. Aldrig varit med om maken till hungrig snubbe.

Bankrutt och tvingad att stjäla precis allt för att på grund av hans skyhöga driftskostnad.. (just like in real life )
Henry behöver äta ungefär en gång om dagen. I början när han är svulten och pippad är han förstås hungrigare.

Annars är han rätt bra på att bli smutsig och han har en märklig oförmåga att torka av blod från sitt svärd. Jag vet inte vad blod på medeltiden var gjort av men att det ska krävas en slipsten för att torka av det förefaller en smula märkligt.

Spelet har dock vuxit med tiden. När man kommit upp lite i level är inte striderna lika klumpiga längre och det går att träffa saker med pilbågen.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)