Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-13, 14:34   #61
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
OS verkar kul. Vad kan man börja med nu för att vara med i OS om fyra eller sex år? (då är jag 30/32)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-02-13 klockan 14:35.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 14:43   #62
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
OS verkar kul. Vad kan man börja med nu för att vara med i OS om fyra eller sex år? (då är jag 30/32)
Längdskidor tror jag är enkelt att slå sig i den svenska truppen. Det räcker med att du inte viker ner dig på en gång det blir jobbigt så borde du kunna vinna några medaljer ganska lätt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 14:46   #63
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Längdskidor tror jag är enkelt att slå sig i den svenska truppen. Det räcker med att du inte viker ner dig på en gång det blir jobbigt så borde du kunna vinna några medaljer ganska lätt.
Sprint bör man ju ha störst chans i, med tanke på dom korta loppen. Man skulle nog aldrig hinna bygga upp uthållighet och teknik för att åka långa sträckor

Men då ska man nog ha en gudagåva för att kunna gå från att inte åka alls till att åka OS efter fyra år
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:15   #64
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Sprint bör man ju ha störst chans i, med tanke på dom korta loppen. Man skulle nog aldrig hinna bygga upp uthållighet och teknik för att åka långa sträckor

Men då ska man nog ha en gudagåva för att kunna gå från att inte åka alls till att åka OS efter fyra år
Nej, nej.
Skillnaden mellan att vinna och knappt vara värdig deltagare är enbart hurpass stor vinnarskalle man har. Biter man bara i tillräckligt mycket så kan man placera sig bättre än alla de andra åkarna från andra nationer. Det har jag lärt mig i denna tråd. Jag är helt säker på att det stämmer.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:16   #65
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Tror skidskytte är större chans i och med att det innehåller mer slump och om man har den på sin sida kan man göra bättre resultat än man förtjänar
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:20   #66
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
lol på Kläbo, ändå bra av Oscar. Kan nog bli något om ett par år.
Oscar är flera år äldre än Kläbo...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:25   #67
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Längdskidor tror jag är enkelt att slå sig i den svenska truppen. Det räcker med att du inte viker ner dig på en gång det blir jobbigt så borde du kunna vinna några medaljer ganska lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Sprint bör man ju ha störst chans i, med tanke på dom korta loppen. Man skulle nog aldrig hinna bygga upp uthållighet och teknik för att åka långa sträckor

Men då ska man nog ha en gudagåva för att kunna gå från att inte åka alls till att åka OS efter fyra år
Haha, det är helt omöjligt för ngn bra konditionstränad att ens komma i närheten av den nivå de håller. Du kommer aldrig att få tävla i Sverigecupen ens.

Skidor är en enorm tekniksport faktiskt och de åker otroligt fort. 20-25 min/mil i ruggigt kuperad terräng. Som talangfull motionär kan du kanske jobba dig ner mot 30 min/mil på en platt bana som jämförelse.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:25   #68
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Oscar är flera år äldre än Kläbo...
Ifall han inte hade gett upp så lätt på upploppet hade han vunnit.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:28   #69
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Skidor är en enorm tekniksport faktiskt och de åker otroligt fort. 20-25 min/mil i ruggigt kuperad terräng. Som talangfull motionär kan du kanske jobba dig ner mot 30 min/mil på en platt bana som jämförelse.
Det är inte roligt att löpträna på terrängbanor som är avsedda att vara jobbiga att åka skidor för skidåkare i världserlit. Det är jävlar i mig uppförsbacke hela tiden!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:30   #70
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Hoppas verkligen att vallateamet får bra cred nu, Sverige har haft galet bra skidor hittills.

Man vet ju vilka som får skiten om det går dåligt..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:34   #71
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Hoppas verkligen att vallateamet får bra cred nu, Sverige har haft galet bra skidor hittills.

Man vet ju vilka som får skiten om det går dåligt..
Särskilt Oscar såg ju ut att ha löjligt bra skidor idag. Ifall han hade orkat hänga med Pellegrino lite längre upp i sista backen och fått vindsug nedåt mot stadion så vette det tusan om han inte hade kunnat vara aktuell för en medalj. Det kändes som att det var ruggigt nära ögat...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 15:59   #72
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ifall han inte hade gett upp så lätt på upploppet hade han vunnit.
Ja jag tycker mentaliteten hos de svenska herrarna svackar. Och det är ju inte det enda som saknas, de har helt klart hamnat efter i utvecklingen jämfört med andra länder. Men vem bryr sig, förutom du såklart, du verkar ha hakat upp dig.

Oscar kan ju ha en 14-15 år kvar på karriären, så visst kan det bli något! Johan Olsson slog väl igenom först som 28-30-åring?
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 16:09   #73
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är inte roligt att löpträna på terrängbanor som är avsedda att vara jobbiga att åka skidor för skidåkare i världserlit. Det är jävlar i mig uppförsbacke hela tiden!
Verkligen! Ännu värre att åka skidor i som hygglig motionär iom att backarna är så långa och branta vilket innebär att man måste saxa hela tiden vilket otroligt mkt jobbigare än att diagonala (vilket eliten gör i dessa backar). Detta gör att det går ohyggligt långsamt uppför och scary fort utför där det hela tiden svänger vilket blir problematiskt som osäker motionär med benen fulla av mjölksyra...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 16:11   #74
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Något som imponerar på mig är ju hur jävla fort skidåkarna springer typ 10-20 kilometer. Vet iallafall att flera här, som inte tillhör absoluta eliten, springer t.ex 10 km en bra bit under 40 minuter. (Herrar, damer har jag inte läst något om, men dom springer nog rätt så bra också ^^)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-02-13 klockan 16:13.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 16:45   #75
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Något som imponerar på mig är ju hur jävla fort skidåkarna springer typ 10-20 kilometer. Vet iallafall att flera här, som inte tillhör absoluta eliten, springer t.ex 10 km en bra bit under 40 minuter. (Herrar, damer har jag inte läst något om, men dom springer nog rätt så bra också ^^)
Gamla skidåkaren (numera skidhandlaren) Tony Pölder hävdar att man bör kunna springa milen på 32 (män) för att ha tillräcklig kapacitet för att nå världseliten i skidor.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)