Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-02-20, 22:23   #1216
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av willis Visa inlägg
Bitcoin måste helt enkelt börja leverera på riktigt för att skjuta I höjden så folk inte köper altcoins istället.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 11:35   #1217
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Ingen aning men märker av det tydligt nu. Innan jul så var trenden enligt mig att om BTC gick ned gick allt ned, gick BTC upp gick allt upp.

Nu går BTC starkt upp och allt annat haltar lite...
I början av December, i alla fall under en veckas tid så gick nästan alltid ETH upp om BTC gick ned, och gick BTC upp gick ETH ned, så man kunde hoppa lite mellan dom och göra sig en hacka. Detta var dock under mindre svängningar, jag har inget minne av hur det var exakt då på dagsbasis, även om det verkar vara lite åt det hållet just i skrivande stund

Kollade kurserna för några timmar sen, då var BTC grön, och ETH röd...

AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 19:21   #1218
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Jag hade lätt köpt att 10 k för bitcoin och 800 för ethereum är nya bottnar men i den här kryptobranschen vet man aldrig.

Time will tell.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 11:53   #1219
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Sålde av mina eth med förlust idag. Trodde att jag prickade botten och köpte in mig på 950. Sen fortsatte det bara neråt Väntade ut uppgången. Hade hoppats att kursen skulle gå upp mot 1100. Men det har jag ingen tro på längre. Nu får det vara färdiglekt för den här gången. Ska bli skönt att inte glo in på kursen flera gånger varje dag.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 18:16   #1220
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Jag har tagit "semester" tills jag ser att bitcoin bottnar.. känns som att det kan dra ut på tiden. Skulle inte alls förvåna mig om det dröjer till April-Maj eller t.om. längre. Ibland är det svåraste att inte göra någonting alls.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:33   #1221
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Jishuku Visa inlägg
Jag har tagit "semester" tills jag ser att bitcoin bottnar.. känns som att det kan dra ut på tiden. Skulle inte alls förvåna mig om det dröjer till April-Maj eller t.om. längre. Ibland är det svåraste att inte göra någonting alls.
Jag förstår hur du menar men du är inte rädd för att bitcoin kommer rusa? Den har legat stabilt runt 9500-10000 ett tag nu.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 18:04   #1222
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
En annan har lugnat ned sig lite med investeringarna.
Köpte på mig lite mer BTC och ETH när det var som lägst. När lönen kommer imorgin blir det lite mer BTC, ripple, IOTA och NEO, men inga stora summor, sub 3000 sek typ.

Allt kommer ju stiga, frågan är bara när och hur snabbt det stiger.

Alla som kände att de var sena ombord på tåget har ju chansen att hoppa på relativt lågt nu!

Sen har vi segwit som implementeras lite överallt och lightning network på G. Kommer hända saker!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste

Senast redigerad av Sparven från Minsk den 2018-02-25 klockan 18:06.
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 19:28   #1223
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Jag tror att peaken är förbi. Intresset kommer att svalna lite för varje dipp. Dom som gick in i marknaden runt eller efter peaken kommer hitta nåt annat att satsa på.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 20:57   #1224
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Allt kommer ju stiga, frågan är bara när och hur snabbt det stiger.

Alla som kände att de var sena ombord på tåget har ju chansen att hoppa på relativt lågt nu!
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jag tror att peaken är förbi. Intresset kommer att svalna lite för varje dipp. Dom som gick in i marknaden runt eller efter peaken kommer hitta nåt annat att satsa på.
Jag tittar på marketcap för de olika valutorna och klurar på vad som är realistiskt att de stiger på. För närvarande så ligger BTC på $159.56B, ETH på $81.08B, Ripple på $34.76B och IOTA på $4.96B. Frågan jag ställer mig är hur mycket de kan växa?

Om jag jämför med Dow Jones S&P 500 som vid årsskiften var $23938.15B. Dvs BTC måste växa 150 ggr för att vara värt lika mycket som detta index bestående av 500 stora företag i USA. Är det realistiskt att tro Bitcoin blir lika stort eller ens i närheten av detta? Min gissning är att Bitcoin maximalt växer 10 ggr pengarna (om ens det) och att det kommer ta flera år att nå dit. Dvs Bitcoin har växt sig så stort att det är svårt att göra några riktigt snabba klipp.

Vad gäller de andra kryptovalutorna så ligger de ju ungefär ungefär samma magnitud. Så även där så tror jag att den tänkbara tillväxten är begränsad till ungefär samma nivå. Så även här tror jag möjligheten till snabba klipp är ganska begränsad.

Därmed inte sagt att man inte kan göra pengar på att trada kryptos. Men att tro att man skall bli superrik på någon av de större kryptovalutorna, som man kunde bli förr, är nog ett överspelat kapitel. Däremot finns ju möjligheten att ha tur att plocka upp rätt shitcoin och följa med det upp. Men eftersom det finns flera hundra av dessa så är detta ju mer eller mindre lotteri, om man inte har riktigt bra insider-information.

Kontentan av det jag säger är väl ungefär att kryptomarknaden faktiskt mognat så pass att de stora klippens förbi. Tänk IT-branschen 1990 kontra 2010, typ... Dvs fortfarande möjlighet att tjäna pengar, men inga 1000 ggr insatsen. Utan kanske mer 10-20% per år...
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 21:19   #1225
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Jag såg en halleluja-bitcoinvideo där någon påstod att om bitcoin går upp på 20 k så det blir ath igen kommer det på nyheterna och massor nytt folk kliver in.

Vi får hoppas på lightning network!

Edit: någon som vet om bitcoins market cap var mindre när den var upp och snuddade på 20 k och vad spelar det för roll egentligen?
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell

Senast redigerad av leo1 den 2018-02-25 klockan 21:21.
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 22:05   #1226
willis
Registered User
 
williss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 262
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Jag såg en halleluja-bitcoinvideo där någon påstod att om bitcoin går upp på 20 k så det blir ath igen kommer det på nyheterna och massor nytt folk kliver in.

Vi får hoppas på lightning network!

Edit: någon som vet om bitcoins market cap var mindre när den var upp och snuddade på 20 k och vad spelar det för roll egentligen?
Market cap = värderingen * antalet mynt i cirkulation.

Med andra ord var market cap för BTC (då ett mynt var värderat $20000) ungefär det dubbla jämfört med idag.

Det ger en indikation på den totala värderingen av tillgången. Det är lätt att tycka att Ripple (XRP) är billig då den ligger under $1 per token, men sett till dess market cap kanske dess tillväxtpotential ändå är begränsad.

Jag tycker fundamenta för BTC, ETH ser stark ut framöver med större spridning/integration av SegWit (BTC), samt implementering Lightning (BTC), Raiden (ETH), Plasma (ETH) m.m.

Senast redigerad av willis den 2018-02-25 klockan 22:08.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 22:19   #1227
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Edit: någon som vet om bitcoins market cap var mindre när den var upp och snuddade på 20 k och vad spelar det för roll egentligen?
Market Capitalization - dvs det nuvarande priset multiplicerat med antalet coins (eller antal aktier om vi pratar om börsen). Så nu när Bitcoin har ett pris på $9'600 och 16'792'050 coins så blir marketcap 9'600 * 16'792'050 = 161'203'680'000.

Så när Bitcoin var uppe på $20,000 så var market cap närmare $335'000'000'000 (lite osäker på hur många coins som fanns då, men räknade med 16'750'000).

Vilken roll det spelar? Tja.. Svårt att säga, men på något sätt illustrerar market cap det totala uppskattade värdet av hela valutan (eller företaget om vi pratar om aktier). Sen är ju detta en sanning med modifikation eftersom man utgår ifrån priset på senaste affären.

Låt oss ta ett enkelt exempel. Jag startar ett aktiebolag och investerar 1'000'000SEK i detta. Företaget har 1000 st aktier värda 1000 SEK/st. Market cap för mitt företag är nu 1'000'000 SEK. Du vill nu köpa aktier av mig för att du tror på mitt företag. Du köper därför 1 aktie för 2000 SEK. Företagets aktiekurs stiger därför till 2000 SEK och market cap för företaget är nu 2'000'000 SEK. Om du sedan tappar tron på företaget och säljer din aktie för 500 SEK, då blir market cap helt plötsligt 500'000 SEK.

Så market cap är bara ett grovt sätt att räkna på det totala värdet på något. Men det säger också något om vad som är rimligt. Tror vi till exempel att Bitcoin kommer bli mer värt än alla stora företag i USA? Om inte, så är det ju osannolikt att Bitcoin någonsin kommer få en market cap i närheten av S&P 500.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 23:14   #1228
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Tack för informationen!

I'm a believer
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 13:21   #1229
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Jag förstår hur du menar men du är inte rädd för att bitcoin kommer rusa? Den har legat stabilt runt 9500-10000 ett tag nu.
Nej, jag är inte "rädd". Jag använder teknisk analys för att avgöra om jag går in på en marknad eller inte. Det du beskriver är känslomässigt styrt, vilket man inte bör ägna sig åt som investerare eller trader. På engelska kallat FOMO (fear of missing out). Sånt som gör att folk jagar priset och köper på toppen.

Jag har tålamod och väntar på signaler att vi bottnat.. sen köper jag, oavsett om det blir på $15000 eller $3000. Spelar inte så stor roll för mig, även om jag såklart hellre köper in mig på $3000.

Senast redigerad av Jishuku den 2018-02-26 klockan 13:24.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-01, 13:07   #1230
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Det här med segwit. Menas det att dom som är med i segwit får snabbare och billigare transaktioner?

https://bitcoincore.org/en/segwit_adoption/
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)