Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-06-02, 12:54   #16891
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag ligger precis runt 1.0 i K/D-ratio i Modern Warfare, och det verkar inte gå att rubba den. Iofs hänger nog matchmakingen ihop med det. Spelar man bra fem matcher, matchas man mot bättre spelare och tas ned på jorden igen. Och spelar man dåligt ett tag, matchas man mot scrubs och åker upp i rankingen igen.
Rankningssystem och matchmaking är en styggelse. Det var bättre förr.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 14:08   #16892
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Åh den gamla goda cs 1.6 tiden då man hade sina favoritservrar man spelade på. Existerar inte i dagens nya spel dessvärre.
Japp. Finns i Battlefield 4 som fortfarande lever vidare men i BF 1 och BFV så kan man inte hyra egna servrar längre. Däremot kan man få döpa om en dice-server och på så sätt ha "en egen" server.

Men BF4 systemet är guld. Och så betalar man typ 20kr i månaden för en vip-slot så slipper man stå i kö och kan hoppa mellan lagen så att man kan spela med vänner.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 12:46   #16893
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Har återfått glädjen för spel igen vilket huvudsakligen kommer från att jag har insett att alla spel ser skit ut för mig om jag inte har på image sharpening i Nvidia kontrollpanelen. Den har av någon anledning varit avslagen och jag har inte trott att det krävts att man går in där och justerar. RDR2 har sett ut som skit innan, likaså med the witcher 3. Helt fascinerad av grafiken i RDR2 när jag spelar det nu, vågar inte ens tänka på hur the witcher 3 ser ut som jag faktiskt spelade ut (ej expansioner) med denna jäkla inställning på. Känns som att jag befinner mig i en episk film nu i RDR2
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 13:12   #16894
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Har återfått glädjen för spel igen vilket huvudsakligen kommer från att jag har insett att alla spel ser skit ut för mig om jag inte har på image sharpening i Nvidia kontrollpanelen. Den har av någon anledning varit avslagen och jag har inte trott att det krävts att man går in där och justerar. RDR2 har sett ut som skit innan, likaså med the witcher 3. Helt fascinerad av grafiken i RDR2 när jag spelar det nu, vågar inte ens tänka på hur the witcher 3 ser ut som jag faktiskt spelade ut (ej expansioner) med denna jäkla inställning på. Känns som att jag befinner mig i en episk film nu i RDR2
Vad kör du i för upplösning? Låter konstigt om det krävs. Du kan ju även använda GeForce Experience för diverse filter, t.ex. sharperning.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 14:04   #16895
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vad kör du i för upplösning? Låter konstigt om det krävs. Du kan ju även använda GeForce Experience för diverse filter, t.ex. sharperning.
Kör i 1080p. Har haft TAA på utan sharpening. Har sett ut som skit. Håller på att experimentera med filter i geforce nu, men jag blir aldrig nöjd
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 14:13   #16896
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Du kan få rätt så schysta 1440p-skärmar ganska billigt begagnat.

Är det inte TAA som brukar göra att allt ser (ut som skit) suddigt ut f.ö.? Vill minnas det. Stäng av TAA och dra upp render scale.

Senast redigerad av PureWhey den 2020-06-09 klockan 14:15.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 14:25   #16897
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
TAA är suddigt. Tyvärr är många nyare spel gjorda så att de får någon slags skimmer om man stänger av det.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 14:28   #16898
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Du kan få rätt så schysta 1440p-skärmar ganska billigt begagnat.

Är det inte TAA som brukar göra att allt ser (ut som skit) suddigt ut f.ö.? Vill minnas det. Stäng av TAA och dra upp render scale.
Render scale är kung. Av med allt jävla skit under grafikinställningar, ner på minimum förutom draw distance/mesh eller vad spelet i fråga nu kallar det. Dom fps:en du tjänar på att stänga allt efterbehandlingstrams lägger du på render scale/resolution scale. Antingen har spelet detta inbyggt eller så brukar det gå att tvinga genom grafikkortsinställningarna.

I tex BF4 och BF1 så är det såååå mycket snyggare att stänga allt trams och bara höja resolution scale. Det kostar mindre fps per ögongodis.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 14:46   #16899
Wilshere
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag ligger precis runt 1.0 i K/D-ratio i Modern Warfare, och det verkar inte gå att rubba den. Iofs hänger nog matchmakingen ihop med det. Spelar man bra fem matcher, matchas man mot bättre spelare och tas ned på jorden igen. Och spelar man dåligt ett tag, matchas man mot scrubs och åker upp i rankingen igen.
Ligger på runt 1.5 och har gjort det sedan launch. Hade 3 i KD på BO4(dock räknades assist där så tror den riktiga KDn var 2.4 eller 2.5 men här är det som du säger. Spelar typ 1 gång i veckan och har man inte spelat på ett tag så är aimet och reaktionerna sådär men trots det går alltid första matchen jättebra sedan går det bara utför och man får möta speedade spelare som hoppar, glider och lägger sig medans man är totalt ringrostig och inte hänger med haha.
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 14:51   #16900
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Du kan få rätt så schysta 1440p-skärmar ganska billigt begagnat.

Är det inte TAA som brukar göra att allt ser (ut som skit) suddigt ut f.ö.? Vill minnas det. Stäng av TAA och dra upp render scale.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
TAA är suddigt. Tyvärr är många nyare spel gjorda så att de får någon slags skimmer om man stänger av det.
Är det så att TAA bara blir bra över 1080p?

Dessvärre så klarar min dator inte av en högre resolution scale utan att tappa för mycket fps. Blev väldigt detaljerat utan TAA på men det blir tyvärr ett ospelbart skimmer. Den mellanväg jag verkar behöva gå är att ha på TAA men att slå på ca 50% TAA sharpening i RDR2.

Jag har en gammal burk, 8 år gamla komponenter, inklusive i5 2500k överklockad, samt köpte ett billigt gtx 1060 6gb för 1-2 år sedan.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 14:59   #16901
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Jag kör i 1440p och tycker TAA är dåligt där med. Jag brukar stänga av AA i spelet och tvinga på det i Nvidia CPL istället.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 15:18   #16902
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Det beror på spelet vad jag kör för AA-inst, om några.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 15:38   #16903
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Det beror på spelet vad jag kör för AA-inst, om några.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag kör i 1440p och tycker TAA är dåligt där med. Jag brukar stänga av AA i spelet och tvinga på det i Nvidia CPL istället.
Gick in på the witcher och kollade. Shit vad jag föredrar grafiken i det spelet framför RDR2. Känns som att RDR2 påverkades extremt mycket av TAA. Påmindes även om hur mycket roligare the witcher är

Tips på andra roliga spel likt de två jag nämnt här?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 15:42   #16904
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Gick in på the witcher och kollade. Shit vad jag föredrar grafiken i det spelet framför RDR2. Känns som att RDR2 påverkades extremt mycket av TAA. Påmindes även om hur mycket roligare the witcher är



Tips på andra roliga spel likt de två jag nämnt här?
Långsammare story-drivna RPG, typ?

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-09, 15:44   #16905
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Långsammare story-drivna RPG, typ?

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
Japp, jag är väldigt casual i nuläget och har varit ett bra tag.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)