Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-02, 15:47   #16
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Förstår inte problemet det är bara att starta om, fast med en viss erfarenhet av träning har du som plus som bör ge en rätt bra start.

Ser inte ditt problem mer än att du verkar behöva prata om det och kanske få lite pepp här med att folk säger att du är duktig. Men det är faktiskt ditt val att komma igång med träningen och vad du gör med det är din ensak.


Att du säger att jag endast verkar behöva prata om saken och få andra att säga at jag är duktig är din åsikt.
Och den har du rätt till, men kan säga att du har inget kött på benet för din åsikt.

Sen vet jag inte riktigt var du läser att jag inte kommit igång med träningen ännu?
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 16:00   #17
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Tycker att trådskaparen inte har rätt inställning efter att ha tränat framgångsrikt i 11 år dvs 4000 dagar säkert 3-5 dagars träning per vecka dvs 572 veckors kontinuerlig träning. Borde ha mer förstånd kring sin träning jämfört 80% procent av träningspopulationen på Kolozzeum.


Nu får du lägga undan pillerna kompis.

På vilket sätt har jag inte rätt inställning?
Huvudfrågan var tips och råd om att komma igång seriöst igen efter 8 års uppehåll.

Kan inte påstå att jag har framgångsrik erfarenhet av att återuppta träningen efter 8 år tidigare, då hade jag inte startat tråden från början?

Ja jag har en del erfarenhet som jag tillämpar, men det behöver jag väl inte skriva här eftersom det inte var huvudfrågan.
Och skulle jag gjort det så hade du väl säkert snyftat över det också.

Mitt 8 åriga uppbrott i träningen är som jag skrev i huvudinlägget inte relevant här.
Eftersom det är personligt, men vill du gärna veta så kan du väl skriva ett PM till mig så att jag kan få berätta min livshistoria.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 23:12   #18
zyzolol
Registered User
 
zyzolols avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 33
Tjena CNRD, kul att du börjat träna igen!
Sitter i samma båt som du, har träningserfarenhet sedan tidigare, och haft uppehåll x antal år, men är nu tillbaka.

Låter som du har börjat bra när du säger att du gått och kännt efter lite på vikterna, det är lätt hänt att folk som tränat tidigare snabbt vill tillbaka till sin forna form, då bränner ut sig eller skadar sig pga. av detta.

Mitt råd till dig är att fortsätta ta det lugnt en tid, stressa inte upp dig på vikterna eller din vikt för mycket(det kommer gå otroligt fort ändå tro mig=)), variera träningen o kost, så att träningen blir rolig och lärorik.

När det blir jobbigt, kom ihåg varför du började att träna!
Kanske kolla på quotes, tal eller videos kan som motiverar dig.

Lycka till! =)

Senast redigerad av zyzolol den 2020-05-02 klockan 23:22.
zyzolol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 08:42   #19
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av zyzolol Visa inlägg
Tjena CNRD, kul att du börjat träna igen!
Sitter i samma båt som du, har träningserfarenhet sedan tidigare, och haft uppehåll x antal år, men är nu tillbaka.

Låter som du har börjat bra när du säger att du gått och kännt efter lite på vikterna, det är lätt hänt att folk som tränat tidigare snabbt vill tillbaka till sin forna form, då bränner ut sig eller skadar sig pga. av detta.

Mitt råd till dig är att fortsätta ta det lugnt en tid, stressa inte upp dig på vikterna eller din vikt för mycket(det kommer gå otroligt fort ändå tro mig=)), variera träningen o kost, så att träningen blir rolig och lärorik.

När det blir jobbigt, kom ihåg varför du började att träna!
Kanske kolla på quotes, tal eller videos kan som motiverar dig.

Lycka till! =)

Tjena! vad kul, detta var lite vad jag hade hoppats på; någon som du säger "sitter i samma båt".


Tack för goda tips och råd, det viktiga är nog för mig som du säger att det ska vara roligt och lärorikt.

Något som motiverar och sporrar mig väldigt mycket är att sätta upp mål och delmål samt föra statistik längs vägen.
Så när det blir tufft så kan jag se framgångar i statistiken och att jag jobbar mig mot mina satta mål.
(Ja, jag kanske är lite statsnörd. Men har kommit fram till att jag finner det är intressant och att det funkar för mig.)


Ett annat sätt jag kom fram till är att om jag skriver ner mina träningspass offentligt (I min träningsjournal
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=240560 )
så kommer jag vara mindre benägen till att bryta min återgång.

Du får gärna kommentera och följa mig där, följer och kommenterar och peppar dig gärna dig med i din. (Ser dock att du inte starta någon än, men om du gör så har du iaf mig som följare.)

Senast redigerad av CNRD den 2020-05-03 klockan 08:43.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 18:23   #20
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Citat:
Ursprungligen postat av CNRD Visa inlägg
Ja visst glömde jag den vitala delen, jag fyller 35 om 2 månader
Då är du ju ung, det finns inga hinder för att göra comeback och bli bättre än innan uppehållet. Börja lungt och öka
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 18:45   #21
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av Decepticon Visa inlägg
Då är du ju ung, det finns inga hinder för att göra comeback och bli bättre än innan uppehållet. Börja lungt och öka


Ja, det får man väl anse antar jag. Har bara en självförvållad gubbkropp

Men det ska jag allt få ordning på!
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 15:27   #22
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 970
Jag kommer komma tillbaka till gymmet efter 3 månader totalt avbrott sen covid19 drog igång och räknar med att det kommer ta året ut innan jag är tillbaka där jag var innan.

Det viktigaste är att få in bra rutiner så att det blir smidigt att ta sig till gymmet, väl där brukar man veta vad man ska göra.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 15:31   #23
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag kommer komma tillbaka till gymmet efter 3 månader totalt avbrott sen covid19 drog igång och räknar med att det kommer ta året ut innan jag är tillbaka där jag var innan.

Det viktigaste är att få in bra rutiner så att det blir smidigt att ta sig till gymmet, väl där brukar man veta vad man ska göra.
Folk säger ”att komma tillbaka tar hälften så lång tid som tiden som man var borta”, men det vettefaen... Var borta från gymmet september-oktober och har inte kommit tillbaka i bänkpresstyrka än.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 15:43   #24
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Folk säger ”att komma tillbaka tar hälften så lång tid som tiden som man var borta”, men det vettefaen... Var borta från gymmet september-oktober och har inte kommit tillbaka i bänkpresstyrka än.
Fast sånt går ju lite upp och ned hela tiden, när man är erfaren, beror mest på vad man lägger energin på för tillfället.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 16:04   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Fast sånt går ju lite upp och ned hela tiden, när man är erfaren, beror mest på vad man lägger energin på för tillfället.
Skönt att höra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)