Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2004-09-24, 21:25   #16
Agent Orange
Registered User
 
Agent Oranges avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Slarti, STILIGT!

AO, ska du måla den så tycker iaf jag att hon verkar ha lite "oordning" i ansiktet. Utöver det var den snyggt tecknad!
Grahn: Ja den är lite kladdig, antar att det är det du syftar på? Skrev inget om vad jag själv tyckte att jag misslyckades med eftersom jag inte ville påverka era åsikter i förväg.

En målning tar mig månader att slutföra, jämfört med kanske ett par timmar för den här teckningen.. Så resultatet blir ett helt annat (hoppas jag).

Alla: tack!
Agent Orange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-24, 21:29   #17
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
AO, nej jag menar att det är ngt mysko med hur ansikte, ögon, näsa och mun relaterar till varandra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-24, 21:35   #18
Agent Orange
Registered User
 
Agent Oranges avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
AO, nej jag menar att det är ngt mysko med hur ansikte, ögon, näsa och mun relaterar till varandra.
Jaha, det var värre.. Hmm, det kanske har att göra med att nästippen är lite uppfuckad.. och hennes vänstra öga sitter kanske lite för långt ut. Måste jag fixa till. Tack för hjälpen!
Agent Orange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-24, 21:36   #19
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Det var så lite så får ofta samma fel själv. Det blir inte perfekt alla gånger
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-24, 23:07   #20
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Agent orange! jävla snyggt det där, iofs så har jag noll känsla för att rita och känner mig nöjd när jag får ihop en giraff som inte ser ut som en daggmask.

edit: trots att Grahn påpekat felen så hittar jag dom inte, fårr väll skylla på min egna konstnärlighet |-|
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 11:08   #21
Agent Orange
Registered User
 
Agent Oranges avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
edit: trots att Grahn påpekat felen så hittar jag dom inte, får väl skylla på min egen konstnärlighet |-|
Det handlar om millimetrar hit eller dit, så det är inte helt lätt. Tror det tydligaste misstaget var att hennes vänstra öga sitter för långt ut och kanske lite lite för lågt.

Nåja, det här var inte meningen att bli en ambitiös teckning, tänkte först bara skissa lite för att lära mig hennes ansikte och att rita hår men sen kunde jag inte sluta.
Agent Orange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 12:44   #22
Scratch
Registered User
 
Scratchs avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 348
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Orange
Det handlar om millimetrar hit eller dit, så det är inte helt lätt. Tror det tydligaste misstaget var att hennes vänstra öga sitter för långt ut och kanske lite lite för lågt.

Nåja, det här var inte meningen att bli en ambitiös teckning, tänkte först bara skissa lite för att lära mig hennes ansikte och att rita hår men sen kunde jag inte sluta.
Vrider hon käken en aning åt vänster?Tycker munnen ser ut att dra åt vänster, men som sagt, det handlar om millimeter. Väldigt juste annars
Scratch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 13:44   #23
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Jag är mäkta imponerad av er! Helt grymt!
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 13:53   #24
Thell
Registered User
 
Thells avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Örebro
Inlägg: 214
duger det med 3d ? =)
dock inte så kul motiv men iaf...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gun1.jpg (25.2 KB, 1488 visningar)
__________________
/Thell
Thell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 15:35   #25
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
hmm, inte för att vara tråkig men kan inte alla 3-D målare skapa en egen tråd, det är inte konst att knappra med datorn
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 15:41   #26
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
hmm, inte för att vara tråkig men kan inte alla 3-D målare skapa en egen tråd, det är inte konst att knappra med datorn
Varför inte?
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 15:47   #27
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
hmm, inte för att vara tråkig men kan inte alla 3-D målare skapa en egen tråd, det är inte konst att knappra med datorn
Det är det fanimej, prova på det själv ska du se

Det är såklart en annan femma med program som Bryce och Poser som bara gör massa saker åt en.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 17:04   #28
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin
Det är det fanimej, prova på det själv ska du se

Det är såklart en annan femma med program som Bryce och Poser som bara gör massa saker åt en.
Mjo, men hur vet vi vem som använder vad?
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 18:06   #29
Agent Orange
Registered User
 
Agent Oranges avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 196
Tänkte försöka härma Slartis stil med rymlingarna som jagas nu som modeller. Se www.dn.se för referensbilder. Jag har försökt få dem att se mer skurkaktiga ut så fullständig likhet med originalen var inte ett mål. Blev inte ett dugg som Slartis stil men sak samma..

Scannade den nya versionen av förra bilden också när jag ändå var på gång. Har inte ändrat så mkt iofs, och tror nästan att jag införde nya fel. Här är de hur som helst:



Senast redigerad av Agent Orange den 2005-04-14 klockan 15:47.
Agent Orange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-25, 19:14   #30
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Orange
Tänkte försöka härma Slartis stil med rymlingarna som jagas nu som modeller. Se www.dn.se för referensbilder. Jag har försökt få dem att se mer skurkaktiga ut så fullständig likhet med originalen var inte ett mål. Blev inte ett dugg som Slartis stil men sak samma..

Scannade den nya versionen av förra bilden också när jag ändå var på gång. Har inte ändrat så mkt iofs, och tror nästan att jag införde nya fel. Här är de hur som helst:


Riktigt snyggt gjort! De ser verkligen elaka ut i din tolkning.

Tycker även nya versionen av Catharina (?) är bättre. Kan inte direkt peka på några detaljer, men helheten ser lite mer naturlig ut.

Keep up the good work!
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)