Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-20, 15:57   #91
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag ser nu att hon skrev klipsk med två p också, jag hade uppenbarligen ingen standard på den tiden.
Att stava fel är en sak, men två punkter efter varje mening är en enorm varningsklocka. Så gör bara "fan-vad-deprimerad-jag-är-och-det-är-så-sjukt-synd-om-mig-och-mitt-ex-är-en-idiot-som-övergav-mig-och-mina-två-barn-utan-anledning-och-jag-har-aldrig-gjort-något-fel-allt-är-bara-emot-mig-hela-tiden-oj-oj-oj"-sent80talister. Man ska inte ens prata med dom, man kan inte för en miljard kr få dem att sluta deppa och inom kort är man snart lika deprimerad själv.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 16:41   #92
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Haha, jag har mycket att lära märker jag!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 16:43   #93
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Stavning är en sak men att blocka nån efteråt på direkten visar att man är en fjant. En normal människa kan fråga ut någon på ett sakligt sätt och motparten kan ge ett sakligt svar. Sen är saken skött och man fortsätter sina liv. Det görs för stor sak av det hela rent allmänt. Jag brukade fråga rätt snabbt om den andra var intresserad av att ta en kopp kaffe eller nåt. Det är mycket lättare att läsa av någon då och man slipper försöka tyda nån genom rutan på mobilen. Dessutom är det lättare att ge en bra bild av sig själv vilket är kritiskt i början
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 17:14   #94
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Stavning är en sak men att blocka nån efteråt på direkten visar att man är en fjant. En normal människa kan fråga ut någon på ett sakligt sätt och motparten kan ge ett sakligt svar. Sen är saken skött och man fortsätter sina liv. Det görs för stor sak av det hela rent allmänt. Jag brukade fråga rätt snabbt om den andra var intresserad av att ta en kopp kaffe eller nåt. Det är mycket lättare att läsa av någon då och man slipper försöka tyda nån genom rutan på mobilen. Dessutom är det lättare att ge en bra bild av sig själv vilket är kritiskt i början
Hon missade säkert 2-300 spänn också, har för mig att jag var nära att köpa avelsägg av henne.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 21:07   #95
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Alla kvinnor...(!!) som inte(?) har någon form av...högskoleutbildning, skriver SÅDÄR!!! Så...väljer ni bort dem!!!??? för det!!! Blir det...rätt...få brudar kvar (?)!
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 21:19   #96
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Alla kvinnor...(!!) som inte(?) har någon form av...högskoleutbildning, skriver SÅDÄR!!! Så...väljer ni bort dem!!!??? för det!!! Blir det...rätt...få brudar kvar (?)!
Nej det blir inte få brudar kvar, känner inte en enda tjej som skriver sådär.
Al3x är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 21:22   #97
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Alla kvinnor...(!!) som inte(?) har någon form av...högskoleutbildning, skriver SÅDÄR!!! Så...väljer ni bort dem!!!??? för det!!! Blir det...rätt...få brudar kvar (?)!
Japp. Men det är inte så att de inte kan skriva ordentligt, utan att de väljer att skita i det. Mitt ex skrev bara sämre och sämre i sina sms, som för övrigt kunde vara aslånga och många.
Eftersom jag försöker skriva ordentligt så gott jag kan, så blev jag ganska (mycket) irriterad på detta beteende och påtalade ofta det. "Men du förstår ju vad jag menar" blev svaret.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 21:30   #98
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det har potential att funka. Många av er har ju Tindrat och Flappy Pancakat i vad? tio år? Hur gjorde människor förr? Jo de letade oftare inom en snävare cirkel. Jobbet, bekantskapskretsen, samma skola osv. Ändå verka det ha varit lättare då.

Att man "inte får" ragga på jobbet idag är nog största boven dock. Sp det kan jag tyvärr inte råda till.
Jobbet fungerar bra men kanske inte om man skall försöka ligga med någon man knappt känner som är halva ens ålder på julfesten.

Annars fungerar det bra, man snackar vid kaffeautomater och man får indirekt reda på vilka som är singlar. Det brukar fixas lite AW lite då och då och man kan sitta och chatta på dagarna, nästan som på ICQ/MSN-tiden.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 21:31   #99
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Al3x Visa inlägg
Nej det blir inte få brudar kvar, känner inte en enda tjej som skriver sådär.
Alla kvinnor jag känner...under kanske 65!!(?) Skriver SÅDÄR!!! XOXOXO.

Så är det!!!!!!!!!!!! XOXOXOXO!!!
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 21:42   #100
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Japp. Men det är inte så att de inte kan skriva ordentligt, utan att de väljer att skita i det. Mitt ex skrev bara sämre och sämre i sina sms, som för övrigt kunde vara aslånga och många.
Eftersom jag försöker skriva ordentligt så gott jag kan, så blev jag ganska (mycket) irriterad på detta beteende och påtalade ofta det. "Men du förstår ju vad jag menar" blev svaret.
Jag tror vi alla kommer skriva sådär i framtiden. Det har även drabbat mig. Jag känner en drift att avsluta den meningen med en smiley och två-tre utropstecken. Flr jag har tappat förmågan att kunna utrrycka mitt stämningsläge med ord.

Jag tror vi ALLA kommer skriva sådär... i framtiden!!!!
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 21:49   #101
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Alla kvinnor jag känner...under kanske 65!!(?) Skriver SÅDÄR!!! XOXOXO.

Så är det!!!!!!!!!!!! XOXOXOXO!!!
asså man måste ju typ verkligen skriva såhär särskilt inte använda punkt och så annars är man kall och dryg i sina meddelanden hahaha
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 22:15   #102
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Om jag hade varit singel så hade jag raggat på LinkedIn. Så här i pandemitider har jag fått en jäkla massa nya kontakter där, från människor världen över. Så det är ett tips, särskilt om ert CV är bättre än er tvättbräda.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 22:22   #103
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
LinkedIn ger säkert fortfarande ut fria $100-kuponger för deras annonsplattform. Man kan köpa sponsrade raggnings-DMs som sänds automatiskt, samt rikta in sig på personer av rätt demografi och med liknande intressen.

Eller så kan man köpa ett av de där webbläsarpluginen som automatiskt connectar och spammar sönder tusentals personer om dagen
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 22:50   #104
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Så ni säger att tinder är "bättre" nu än tidigare? Då kanske man ska försöka igen då.
Vet ej men övertalade min kompis (gay) att köra Tinder och idag hade han tredje dejten och har många fler inplanerade. I morgon hade han två på samma dag. Tur han är permitterad. Bra utdelning!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 23:02   #105
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Om jag hade varit singel så hade jag raggat på LinkedIn. Så här i pandemitider har jag fått en jäkla massa nya kontakter där, från människor världen över. Så det är ett tips, särskilt om ert CV är bättre än er tvättbräda.
Under #metoo så såg jag några poster i mitt flöde där kvinnor postade väldigt negativt om att de blev raggade på i PM och att sådant inte hörde hemma på LinkedIn. LinkedIn känns svårjobbat; dels för att det skall vara arbetsrelaterat och man inte känner folk och dels för att 80% av de som är aktiva är rekryterare eller gör annan reklam och ger ett falskt eller jobbigt intryck.

Du skulle ha andra förutsättningar i och för sig.
TranceII är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)