Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-25, 14:01   #31
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag och min dåvarande sambo och tillika flickvän stötte på snömannen utanför Umeå. Men detta var innan han officiellt blev upptäckt och döpt till just snömannen. Vi tyckte det var lite märkligt att det satt en man i bilen och läste en tidning på just detta ställe, men den tanken lämnade oss ganska snabbt. Först ett par månader senare fick vi reda på att han blivit insnöad där i bilen.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 14:13   #32
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag och min dåvarande sambo och tillika flickvän stötte på snömannen utanför Umeå. Men detta var innan han officiellt blev upptäckt och döpt till just snömannen. Vi tyckte det var lite märkligt att det satt en man i bilen och läste en tidning på just detta ställe, men den tanken lämnade oss ganska snabbt. Först ett par månader senare fick vi reda på att han blivit insnöad där i bilen.
Undrar om han tog sig ut för att göra naturbehoven.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 17:20   #33
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag har ett vagt minne av att jag som barn levde ihop med en rysk familj i några veckor. Har ingen aning om varför. De pratade bara ryska, så det blev mycket kroppsspråk. Det märkligaste jag var med om var när sonen tog en aluminiumburk och bara knycklade ihop den. Väldigt osvenskt att inte panta den, tänkte jag och kände mig chockad.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 17:25   #34
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Undrar om han tog sig ut för att göra naturbehoven.
Ja det finns en hel del frågetecken man skulle vilja reda ut, haha.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 21:35   #35
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av sladdbarn Visa inlägg
5 trippar LSD.
Vilka fem då?
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 11:38   #36
KalleBalik
Drill Sergeant
 
KalleBaliks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 113
På en hundpromenad djupt inne i skogen för ett antal år sedan så gick jag förbi en liten sjö, då står där en man helt näck vid sjökanten och spelar fiol. Det var lite märkligt.
KalleBalik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 14:49   #37
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBalik Visa inlägg
På en hundpromenad djupt inne i skogen för ett antal år sedan så gick jag förbi en liten sjö, då står där en man helt näck vid sjökanten och spelar fiol. Det var lite märkligt.
Var han ung och snygg så måste det vart "Näcken". Han lockar dit kvinnor och dränker dem.

Musikinstrument, närheten till sötvatten och nakenheten är verkligen spot on enligt folktro Det är lite som en manlig sjöjungfru som lockar sjömän att dränka sig. Påminner om samma berättelse, fast ombytta könsroller på offer/förövare.

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2020-03-26 klockan 14:50.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 15:08   #38
KalleBalik
Drill Sergeant
 
KalleBaliks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Var han ung och snygg så måste det vart "Näcken". Han lockar dit kvinnor och dränker dem.

Musikinstrument, närheten till sötvatten och nakenheten är verkligen spot on enligt folktro Det är lite som en manlig sjöjungfru som lockar sjömän att dränka sig. Påminner om samma berättelse, fast ombytta könsroller på offer/förövare.
Blev lite besviken att han inte satt på ett stort näckroseblad och spelade, då hade det ju garanterat varit näcken.

Detta kändes mer som en vilsen näcken-wannabe.
KalleBalik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 08:17   #39
paropirat
Registered User
 
paropirats avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 388
En gång när jag spelade Yatzy med min fru studsade tärningen en gång på bordet och ställde sig sedan på spetsen. Det var en övernaturlig känsla.
paropirat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:35   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag var med om en rätt konstig grej nyss. Skulle gå och pinka på toan i lägenheten, och i toaletten låg det en plastblomma, med lång stjälk. Eftersom jag är en person som litar på att folk vet vad de gör så antog jag att allt var i sin ordning, att min hyresvärd, som måste lagt den där, haft en tanke med det, och jag kissade på blomman, slängde ner pappret efteråt, och spolade. Blomman blev nerspolad. Jag kan inte låta bli att fundera över om den hamnat i toan av misstag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:40   #41
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag var med om en rätt konstig grej nyss. Skulle gå och pinka på toan i lägenheten, och i toaletten låg det en plastblomma, med lång stjälk. Eftersom jag är en person som litar på att folk vet vad de gör så antog jag att allt var i sin ordning, att min hyresvärd, som måste lagt den där, haft en tanke med det, och jag kissade på blomman, slängde ner pappret efteråt, och spolade. Blomman blev nerspolad. Jag kan inte låta bli att fundera över om den hamnat i toan av misstag.
Frågade du henne om det? Jag hade blivit nervös och funderat om hon blir arg på mig. Kan ju inte vara så bra för avloppet heller.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:50   #42
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Hundra spänn på att värden tappat blomman i toan av misstag och inte märkte det.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:52   #43
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Frågade du henne om det? Jag hade blivit nervös och funderat om hon blir arg på mig. Kan ju inte vara så bra för avloppet heller.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hundra spänn på att värden tappat blomman i toan av misstag och inte märkte det.
I enighet med min något överdrivna förmåga att snabbt tänka utanför ramarna gissade jag att det var någon slags toalett-Wunderbaum som var menad att ligga där för att ge ifrån sig väldoft eller liknande.

Jag frågade inte värden för hon ligger och sover. Men får ta upp det sen. I värsta fall blir jag väl skyldig henne priset av blomman.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 16:12   #44
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
I enighet med min något överdrivna förmåga att snabbt tänka utanför ramarna gissade jag att det var någon slags toalett-Wunderbaum som var menad att ligga där för att ge ifrån sig väldoft eller liknande.

Jag frågade inte värden för hon ligger och sover. Men får ta upp det sen. I värsta fall blir jag väl skyldig henne priset av blomman.
Föreslår att du inte frågar. Om du inte är väldigt kompis med henne.
MasterChief är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 16:14   #45
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag var med om en rätt konstig grej nyss. Skulle gå och pinka på toan i lägenheten, och i toaletten låg det en plastblomma, med lång stjälk. Eftersom jag är en person som litar på att folk vet vad de gör så antog jag att allt var i sin ordning, att min hyresvärd, som måste lagt den där, haft en tanke med det, och jag kissade på blomman, slängde ner pappret efteråt, och spolade. Blomman blev nerspolad. Jag kan inte låta bli att fundera över om den hamnat i toan av misstag.
Är det här det märkligaste du varit med om?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)